Citat:
Ursprungligen postat av
c.diver
Ha ha😂😂
Typiskt ryskt tvärtom språk!
Du är uppenbart helt lost och dina inlägg rimmar jävligt illa med hur du lät för några år sen.
Ryssen förlorar just nu 10000 man varje vecka och ca 1000 artilleripjäser varje månad.
De har tvingats använda kinesiska golfbilar för att transportera sitt infanteri, de stridsvagnar de nu skickar till fronten är från 50-60 talet. Artillerigranaterna från Nordkorea skördar fler ryska soldaters liv mm mm
Citat:
Ursprungligen postat av
will242
Men ukraina får.mer och mer vapen, de har 7 ggr mer vapen nu än när kriget började oxh 400k soldater mer. Snart får de avancerade flyg med....Ryssland använder madmax motorcyklar och golfbilar.....kanske dags att byta er ryska strategi?
Ni har ett konstigt sätt att räkna framgång på.
Enligt er är det framgång om fienden förlorar 10 000 man per vecka, 1000 artilleripjäser per månad, får sina flygfält och oljeraffinaderier bombade, får sina ledningscentraler utslagna, använder kinesiska golfbilar, stridsvagnar från 50-60 talet, nordkoreanska vapen, madmax motorcyklar.
Vad spelar de där sakerna för roll när Ryssland ger Ukraina storstryk? Ryssland har initiativet och avancerar. Det är väl det som räknas?
Jag skiter i om ryssarna använder tandpetare som vapen och förlorar 100 miljoner man i minuten. Det där är oväsentliga saker. Det väsentliga är vilken sida det är som avancerar/har initiativet.
Om det hade varit Ukraina som avancerar/har initiativet så hade jag varit lika optimistisk och kaxig som er.
Är det nån som fattar vad jag menar? Är det bara jag som ser så här på saken?
En liknelse:
En superfet kille har en supersnygg flickvän.
Då säger ni: "Haha kolla, vilken sopa, han är fet. Vilken loser

Jag som ensam incel är bättre än han eftersom jag är snygg och vältränad."
Ni missar hela poängen. Ni missar faktumet att han har en supersnygg tjej. Ni är bara fixerade vid att han är fet. Ni ser helt skevt på saken. Ni missar vad som är väsentligt. Ni ser bara det oväsentliga.
I denna liknelse är förstås den superfeta Ryssland och den snygga vältränade är Ukraina.
Det är typ som att ni är helt blinda.