2024-07-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Nej det tror jag inte. Jag har inte tagit bort några bokstäver. Vad jag kan se är det rätt.

Det är ju det som är problemet, man SKA ta bort bokstäver när man "maskar" ett namn, och byta ut dessa mot *. Du har helt enkelt bara lagt till "*"
Citera
2024-07-18, 21:21
Medlem
Jag ser att Caniolas skrev i snitt två artiklar per vecka på DN, fram tills 11 juni, då slutade hon skriva .

Hade blivit förvånad om det var Diamant, han har alltid känts som en person med integritet. Och Kim verkar oerhört nitisk kring det där med rätt och fel.

Att en person på DN skarvar känns mer rimligt.
Nu ska jag gå genom hennes artiklar för att se om hon har skrivit om Örebrokvinnan.

Hon förde över pengarna i april 2023 så vi får anta artiklarna skrevs då.

Här en artikel som handlar om partyknarkare.
https://www.dn.se/sverige/partyknarkarna-goder-gangen-koper-inte-jag-gor-nagon-annan-det/
Hur hon fick kontakt med köparna kan vi förstås gissa är relaterat till att hon känner "örebrokvinnan" som är knarkkurir.

Men 150k är för mycket för en story. Det måste handla om något annat. Hon kan väl inte vara så dum att hon ger 150k till en knarkkurir, i förskott, för en renovering?

Kan hon vara så dum att hon tar emot, säg, 200k i kontanter, och för över 150k? 150k i kontanter skulle man kanske kunde handla upp under ett-två år om man bor i Sthlm. Finns många affärer som fortfarande tar kontanter.
Citera
2024-07-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av excluso
Det är ju det som är problemet, man SKA ta bort bokstäver när man "maskar" ett namn, och byta ut dessa mot *. Du har helt enkelt bara lagt till "*"

Nej, man behöver inte ta bort bokstäver. Det räcker med att infoga * för att namnet inte Ska bli sökbart.
Citera
2024-07-18, 21:29
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
https://www.dn.se/sverige/atalad-aklagare-skamtade-om-att-ha-gripit-kusinen-ismail-abdo/
Hennes senaste i DN.
Ska man skratta eller ska man gråta?
Lite kul också att fast artikeln är gammal så har man ändå en tagit med den nyligen i själva dagstidningen.
DN - trovärdighet noll from nu.hur många fler journalister, chefer etc finns på jordgubbens och rävens lönelistor?
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2024-07-18 kl. 21:41.
Citera
2024-07-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
ajaja Viviana är helkörd.

Kan det ha med hennes son att göra?
Finns en 17 åring folkbokförd hos henne. Kan han ha gjort ngt dumt som hon var tvungen att betala för? Nu tänker jag om hon sj är oskyldig.
Inget man polisanmäler direkt heller då det är hot från alla håll
Citera
2024-07-18, 21:57
Medlem
analkings avatar
Hur många oberoende journalister finns med på de kriminella invandrarnas lönelistor tro?
Citera
2024-07-18, 22:11
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Hur många oberoende journalister finns med på de kriminella invandrarnas lönelistor tro?
Kan förklara medias generella inställning till brott och straff och massinvandring.
De gör alltså i princip som tobaksbolagen gjorde när det begav sig.
Thomas Di Levas gamla hit vem ska jag tror på kommer osökt in i skallen.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2024-07-18 kl. 22:14.
Citera
2024-07-18, 22:13
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
I ett kortfattat sms-svar till Expressen skriver kriminalreportern:

”Pengarna skulle gå till en renovering som aldrig blev av. Jag blev lurad.”

Expressen har inte fått något svar på följdfrågan om detta har polisanmälts.

Hade varit bättre att inte svara alls än att komma med en så urusel lögn
Citera
2024-07-18, 22:18
Medlem
Har DN börjat betala kriminella för artiklar. Tvättar hon pengar åt gängen eller har hon börjat sälja droger? Frågorna hopar sig..
Citera
2024-07-18, 22:26
Medlem
Vem fan betalar 150 000 för ”renovering” utan att först ha kollat om bolaget har F-skatt, om Rot avdrag kommer medges etc?

Jo en krimreporter på Dagens Nyheter som fått stora journalistpriset.
Citera
2024-07-18, 22:29
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Vem fan betalar 150 000 för ”renovering” utan att först ha kollat om bolaget har F-skatt, om Rot avdrag kommer medges etc?

Förr i tiden var journalister dvs ifrågasättande och granskande.

Numera är de politiska megafoner som sprider propaganda
Citera
2024-07-18, 22:35
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall

Ja och vem fan betalar en renovering i förskott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in