2024-07-18, 17:50
Medlem
Ge gubben en booster shot med mRNA spikprotein
Citera
2024-07-18, 17:52
Medlem
DjPuttes avatar
Spekulativt JA det lär nog bli nog det alla tror han meddelar han drar sig ur, någonstans känns det som han kan inte rädda situationen som den blivit
Citera
2024-07-18, 17:53
Medlem
Newson verkar för bögig. Jag tror man fullföljer med Harris och Trumpens ledning är inte så hemskt stor egentligen.

Jag tror inte vi skall underskatta Kamelen och henne följe med kamelryttare.

Jag spår att det blir tight in i kaklet och kontrollen över poströsterna avgör....
Citera
2024-07-18, 17:55
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
=HepCat-X|88911877]Jag tror att klockan tickar snabbt för Biden, om han inte kan gå upp i ringen snart och visa att han har fullt med krafter och precision för att ta sig an Trumpkampanjen så existerar hans kandidatur i praktiken knappast längre.

Den dog efter debatten Sherlock.

Citat:
Och i hans ålder och med hans, av alt att döma, skakiga eller sköra allmäntillstånd, så kan en covid-infektion blir ett djupt dike som det är svårt att snabbt ta sig upp ur.

Nej nej och åter nej din antivaxxer där. Biden är full boostad och covid kommer inte att bita alls. Dessutom så är detta den bästa Joe Biden någonsin (MSNBC) och han är för att citera dig själv bara lite tröttkörd.
Citera
2024-07-18, 17:57
Medlem
Två starka skäl till att Biden avgår nu:

1. Han kan skylla på Covid.

2. Han är skraj att bli skjuten, mannen som försökte döda Trump hade också info om Biden i mobilen.

Annie Lööf t ex avgick ganska snabbt efter att det framkommit att Theodor Engström planerat mörda henne.
Citera
2024-07-18, 18:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag tror att klockan tickar snabbt för Biden, om han inte kan gå upp i ringen snart och visa att han har fullt med krafter och precision för att ta sig an Trumpkampanjen så existerar hans kandidatur i praktiken knappast längre.

Och i hans ålder och med hans, av alt att döma, skakiga eller sköra allmäntillstånd, så kan en covid-infektion blir ett djupt dike som det är svårt att snabbt ta sig upp ur.
Han är ju rätt så till åren kommen, om än inte extremt på nåt sätt. Om det ska bli ett sånt fasligt ståhej som på sistone varje gång Biden tvingas hålla ett anförande så stjäl det fokus från viktigare grejer. Han påminner onekligen litegrann om en gammal boxare som klarar en rond en bra dag, med lite tur, mot en skonsam motståndare. Han gör aldrig bra ifrån sig längre. Han får i bästa fall godkänt, och så drar en massa människor omkring en lättnadens suck.
Citera
2024-07-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Newson verkar för bögig. Jag tror man fullföljer med Harris och Trumpens ledning är inte så hemskt stor egentligen.

Jag tror inte vi skall underskatta Kamelen och henne följe med kamelryttare.

Jag spår att det blir tight in i kaklet och kontrollen över poströsterna avgör....

1. Kamala är oerhört impopulär och har inte en chans att slå Trump.

2. Gavin Newsom må också vara impopulär men han är slick och karismatisk som en Kennedy. Stilig man som gör sig bra i kostym. Hans insatser i Kalifornien kommer dock ligga honom i fatet och Trump kommer ständigt att ta upp detta i debatterna.

Om de ändå väljer att gå vidare med Kamala kan det vara ett sätt att ge upp och låta Trump få 4 år till innan de kommer tillbaka med en superkandidat. Kanske Michelle Obama har ändrat sig och vill "få ordning och rättvisa i landet" då?
Senast redigerad av Refugen 2024-07-18 kl. 18:06.
Citera
2024-07-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Han är ju rätt så till åren kommen, om än inte extremt på nåt sätt. Om det ska bli ett sånt fasligt ståhej som på sistone varje gång Biden tvingas hålla ett anförande så stjäl det fokus från viktigare grejer. Han påminner onekligen litegrann om en gammal boxare som klarar en rond en bra dag, med lite tur, mot en skonsam motståndare. Han gör aldrig bra ifrån sig längre. Han får i bästa fall godkänt, och så drar en massa människor omkring en lättnadens suck.
Ja precis, läget han befinner sig i nu gentemot media påminner om Håkan Juholt halvvägs igenom sin korta partiledartid, eller rent av Mona Sahlin efter hennes kreditkortsskandaler på 90-talet. Med den typen av genomklappningar (oavsett hur viktiga man tycker att de är i sak) så hamnar man snabbt en ständig defensivposition och både media och stora delar av publiken börjar tänka "ska han trilla dit med något hemskt ögonblick ikväll också?". Vilket ju inte är någon effektiv positiin för att bedriva en valkampanj.

Jag bedömer att Trump och Vance kommer att sopa golvet med honom, om han stannar kvar som kandidat. Läget 2020 var ett helt annat.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-07-18 kl. 18:23.
Citera
2024-07-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
1. Kamala är oerhört impopulär och har inte en chans att slå Trump.

2. Gavin Newsom må också vara impopulär men han är slick och karismatisk som en Kennedy. Stilig man som gör sig bra i kostym. Hans insatser i Kalifornien kommer dock ligga honom i fatet och Trump kommer ständigt att ta upp detta i debatterna.

Om de ändå väljer att gå vidare med Kamala kan det vara ett sätt att ge upp och låta Trump få 4 år till innan de kommer tillbaka med en superkandidat. Kanske Michelle Obama har ändrat sig och vill "få ordning och rättvisa i landet" då?

Ja California går inte bra ekonomiskt. Och det gör det svårt för Newsom att utmana Trump. Hålmoler fullkomligt med om detta.

Jag tror inte Kamelen är chanslös, lite bättre chans än skröplige Biden. Sedan är det ju alltid så att the Demons kan mobilisera mot Trump, inte för Kamelen. Och till syvende och sist, makten över postsäckarna och rösträkningsmaskinerna....är viktigare än hur folk röstar.... ....
Citera
2024-07-18, 18:33
Medlem
Svårt att se annat än tack och hej. Artikel efter artikel om personer som börjar vända han ryggen. Med inga tecken på nedtrappning.
Även Obama ska nu enligt media börjat tycka han ska kliva av.
På ett sätt känns det ganska taskigt från demokraternas sida. Från att stötta honom fullhjärtat till att på två veckor vilja kasta bort honom.
Inte så att denna Biden är en överraskning för de högst uppsatta. De klarar bara inte längre av att dölja det för omvärlden.
Citera
2024-07-18, 18:36
Avslutad
Citat:
Several top Democrats privately tell us the rising pressure of party congressional leaders and close friends will persuade President Biden to decide to drop out of the presidential race, as soon as this weekend.

Källa: https://www.axios.com/2024/07/18/president-biden-drop-out-election-democrats
Senast redigerad av A-Good-Man 2024-07-18 kl. 18:38.
Citera
2024-07-18, 18:48
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Småljuger? De har serverat lögn efter lögn och det har inte varit smålögner. Man kan inte anklaga länder, starta statskupper och invadera andra länder baserade på lögner?!?

Tydligen. Se på kriget i Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Se bara hur alla deras smålögner har påverkat Sverige. Nu är vi med i NATO och runt hörnet så kommer USA dra sig ur. Anser du att vi befinner oss i en säker situation nu? Hade det inte varit bättre om vi hållit oss kvar med våran neutralitetskort?

Även utan USA är NATO en stark kärnvapenmakt som Ryssland inte kan ge sig på, så för den sakens skull spelar det ingen roll. NATO skulle dock, i ett närmast otänkbart scenario där USA drar sig ur samarbetet, få svårare att projicera makt utanför sin egen direkta närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in