2024-07-12, 09:18
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Bidens presskonferens var usel men så pass bra att han kommer att vägra att avgå frivilligt. Detta är väldigt goda nyheter för för Donald Trump's kampanj och för den fria världen. Demokraternas kommer nu att öka pressen mot honom. Flera ledande demokratiska propagandister har signalerat att det är läge att börja karaktärsmörda Joe och ifrågasätta motiven bakom hans politiska karaktär.

Hittills har narrativet varit att "Joe är en god man" och en "fantastisk president" som tyvärr blivit senil, nu skall han (korrekt) börja framställas som en person som är inne i politiken mest för sin kärlek till makten och glansen, enligt bl a hornalisten Chuck Todd.

Kommer pressen att ha karaktärsstyrkan att undvika att börja tala om Joe's korruption är en intressant fråga? Ämnet är visserligen tabubelagt från högsta ort men nu när det plötsligt blivit tillåtet att skriva om seniliteten och det blivit en nationalsport bland hornalister att påverka Joe att avgå så måste det vara mycket frestande för somliga att börja säga några sanna ord om Joe's sanna inblandning i Bidenklanens korruptionshärvor.

Spännande tider.
Citera
2024-07-12, 09:19
Medlem
Han ville påminna om att Zelensky och Putin har snarlika förnamn vilket säkert många inte hade en susning om, att han kallade Harris för Trump är för att han vill visa sitt stöd för transrörelsen och även visa att hudfärg inte ska spela någon roll.
Citera
2024-07-12, 09:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Helt sjukt hur USA med 360 miljoner människor inte kan få fram 2 bättre kandidater än dessa 2?

Säger lite om usa när dessa två är ” best of the best ”

Hur kassa är då inte de andra 330 miljonerna? Bortser man från ironin så är det både media och systemet med bidrag, kändisskapoch elitism med kontakte i administrationen som gör en kandidat lyckas.

En okänd bonde från Idaho lär inte lyckas. Det behövs någon inifrån de egna leden för kunna göra sig hörd. Sedan skall alla gentjänster betalas när man kommer upp på stegen. En svår balansakt.
Citera
2024-07-12, 09:21
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Dom där sjuka jävla viskningarna alltså haha

Och mummel blandat med vrål.
https://youtu.be/4YF3ksozMBw?t=2985
Citera
2024-07-12, 09:22
Medlem
Rotebro-Retards avatar
En senildement och efterbliven livstidslögnare som Biden är den perfekta fasaden och speglingen av de lika störda vänsterblivna. Vilket jävla gäng vänstern är alltså. Bidens 4 år har bara lett till att världen blivit sämre och de vänsterblivna är all in och helt för det.

Nej, nu måste ordning och reda samt sunt förnuft och ett slut på krigen och inflationen råda i 4 år när Trump totalt kör över Biden i November. Även de få smarta som finns på vänsterkanten har fattat det och kommer rösta höger.
Citera
2024-07-12, 09:23
Medlem
Aversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
De som förvånar mig mest är inte att alla ser att Biden är en dålig ledare som tar usla beslut. Det som förvånar mig att det tagit över 3 år att se hur dålig han är. Hade inte hans egna parti tagit upp problemet med hans hälsa så hade svensk media hyllat hans tal. Förstod aldrig hur man kan gå med i en allians som styr indirekt av en senil person. Förstod aldrig varför hela EU anslöt sig bakom USA och begav sig in i ett proxy krig istället för att ha jobbat på en mer diplomatisk nivå.

Förstår att du inte förstår. För att göra en lång historia kort - Europa och USA styrs av samma "back office", vem som sitter på diverse president och statsministerposter är ganska oväsentligt.
Citera
2024-07-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
För gemene väljare är detta inte en särskilt stor grej med tanke på att han rättade sig själv omedelbart efteråt, det var bara en felsägning. Debatten och hans övriga framträdanden har varit och kommer att bli mycket värre. I debatten framstod han som fullständigt borta och i hans framträdanden efteråt där han diskuterat sitt tillstånd har han framträtt som oerhört osympatisk. "Bara allsmäktige gud kan få mig att dra tillbaka min kandidatur" när runt 70% av väljarbasen tycker att han borde dra sig ur.....

Precis. Bidens problem är det helhetsintryck väljarna får (och har fått) av Biden under en längre tid. Rader med tveksamma och direkt dåliga insatser och ingen enda insats som har varit jättebra och felfri.

En dålig, eller katastrofal, insats i en debatt eller en sammanblandning av namn är inget problem; alla människor gör fel och dåliga insatser någon gång. Men när missarna radar upp sig och vartenda framträdande präglas av missar, fadäser och dåliga insatser då har man problem. Demokraterna borde byta ut honom.
Citera
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
När en President i USA avgå eller blir avsatt
Då avgår även Vicepresidenten .
Därför att Presidenten och Vicepresidenten är vald tillsammans .
Det betyder att Kamela Harris inte har någon rätt till varken President ämbetet eller som President kandidat .
Senast det hände att en President avgick Var när Nixon avgick .och då avgick även Vicepresidenten .
En VicePresident blir President om den sittande President avlider .
Och ingenting annat.
Men nu försöker Dems styrning att förbigå den gällande lagstiftning genom att låta Biden avgå nära in på ett val .
Nu är ni upplysta
Klockrent där, MyJustice. Tack för lyste upp Den Illu-minerade Stigen.

Dems, är tragiskt nog odemokratiska nog att försöka få vice Ms. Kamel a H arris ersätta Prez Joe fast POO-t-US ännu är i livet. Den djupa staten har satsat många shekel på henne.

Dems' väljare jublar då en Kvinna av Kulör trumfar CA-gov'ner, LGTB+-Ms. Gretchen och i sina utspel synbarligen anti-vite transportmin. Mr. Pete Butt.

Obama's förre minister Mr. Julián Castro har oblygt i media megakampanjat för Vicepres KH som Det enda Valet, för partiet.

OnT: Fel namn i talet..? Gammal Man, gör så gott han kan.
Citera
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Biden höll tal på Natomötet - kallade Zelenskyj för "president Putin"
Biden kallade Zelenskyj Putin

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4Bo6R6/biden-kallade-zelenskyj-putin

Joe Biden håller tal från Natomötet.

Nu vill jag lämna över till Ukrainas president som har lika mycket mod som han har beslutsamhet. Mina damer och herrar: president Putin, säger han innan han rättar sig.

– Putin? President Zelenskyj. Jag är så fokuserad på att vinna mot Putin, säger han

Vad säger ni om detta?

Hur kommer media och andra politiker reagera på detta?

Media har nu i dagarna fullt upp med att rapportera om alla Bidens grodor, så just denna groda blir nog bara en i mängden.

F.ö så är detta minst lika roligt som när Trump sa att han ser fram emot att besegra Obama(!) i det kommande valet...
Citera
2024-07-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Känns ju nästan som Putin sitter och fjärrstyr Biden via någon spelkonsoll. Oavsett lär han vara rätt nöjd med dårskapen i usa. Ett samhälle där ledaren är totalt borta. Alla far omkring som yra höns, ingen vågat göra något.
Jag tror knappast att Putin fjärrstyr Biden att gång på gång godkänna enorma summor till militärt stöd till Ukraina. Det lär han inte vara särskilt nöjd med.
Citera
2024-07-12, 09:28
Medlem
coolabananer123s avatar
Hörde att han sa att han har problem med känseln i vänster fot för att han inte hade nån boot när han bröt foten men jag läser att det var höger fot som han bröt när han lekte med hunden. Han sa även att han haft 3 stora neurologiska undersökningar som för mig betyder att han är under medicinsk bevakning för att han inte är i bra form.
Citera
2024-07-12, 09:31
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Båda sidor gör sig skyldiga till samma sak. Ideologi går före verklighetsuppfattning. På den punkten ger jag dig rätt.

Dock anser jag, och du håller kanske inte med, att medierna till övervägande del hjälp Demokraterna att vägra se problemen med Biden. Åtminstone utanför USA. Med Trump har man varit betydligt mer kritisk. Trump hade skrattas ut non-stop i MSM om han uppvisat samma förvirring som Biden.

Ja, fast det går ju också åt båda håll, i USA finns det media som stödjer D och media som stödjer R. D-media är kritisk mot R-kandidaten och R-media är kritisk mot D-kandidaten.

Sen är det viktigt att betona en enorm skillnad på D-media före och efter debatten. Efter debatten så har CNN, NYT osv varit väldigt kritiska mot Biden och publicerat artiklar och op-eds om hur Biden är för gammal och bör bytas ut. Skiftet har varit enormt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in