Citat:
Ursprungligen postat av
Taggad
Vilken mutkolv är på tur för massmördaren Putin att lägga skulden på och mörda denna gång?
Jag skulle vilja argumentera för att det hamnar inom ämnet kremlologi.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kremlologi
Citat:
Kremlologi, konsten att utifrån ett tunt underlag gissa sig till vad som pågick i de innersta politiska kretsarna i Sovjetunionens ledning i form av politiska beslut eller maktstrider. Uttrycket har också använts om studiet av rysk elitpolitik efter Sovjetunionens fall,[1] och för liknande spekulationer rörande länder där insynen i det politiska maskineriet är liten, till exempel Kina och Nordkorea.
Rent tekniskt, och då utgår jag från mitt liv. Jag vill ha vetskap. I många skitländer så verkar vetskap ha utbytts mot nycker. Med det sagt, jag har under detta krig inte blivit förvånad över att Ryssland blivit så nyckfullt under nuvarande president. I mitt sinne så har han bevisat en sak eller annan. -Då att han är en diktator, då att folket lider under han. Inte bara hans folk, jag ser andra som lider på grund av det här stolpskottet.
Men var är livet utan dialog, när jag frågar min bästa vän -Är det här okej, kan vi komma överens om den här andra sidan?
Av någon anledning så finns inte den här dialogen där i Ryssland. Det är den ena diktatorn efter den andre. Det är det tredje eller fjärde straffet för regimkritiker för oss som tycker om att följa ett fall och se.