Citat:
Ursprungligen postat av
Djicp
Människor som levt och jobbat. Sedan kommer pensionsåldern ifatt och så får man dålig pension efter alla år av att man slitit och jobbat. Jag tänker mig att många som har dålig pension har egentligen jobbat så länge som standrad Svensson, liksom ca 40 år.
Att många idag är tyvärr sjukskrivna, går på bidra m.m, kanske senare i tiden får smaka på pensionen.
Men våra äldre som har haft mer energi, större motivation till att jobba, slitit m.m. Hur kommer det sig att dessa har det dåligt med pension.
En gång i tiden var det ju lättare att skaffa jobb. Idag är det svårare. Så dagens människor varför många skulle få dåligt i pension, är ju ingen snack om.
Men som sagt, när Sverige var Sverige på riktigt, med Svenssons som jobbade kanske en och samma jobb fram till pensionen. När Sveirge var enklare att få jobb.
Hur kommer det sig att våra människor som jobbade hårt för detta land, senare få smaka på konsekvensen med dålig ekonomi?
Alla dessa människor som har dålig ekonomi, kan väl omöjligt har haft långvarig sjukskrivning eller så? Många som jobbade hårt, får senare dålig pension?
Och skulle Sverige verkligen drabbas hårt, om alla våra pensionärer skippade att få betala skatt.
För att Sveriges styrande skiter fullständigt i sin befolkning i stora mått. Ibland kan dom "lyxa" till och höja någon hundring typ men tar samtidigt bort det på någon annan skatt. Själv kan dom höja sina redan överdrivna höga "löner" till oändlighet. Titta bara på PostNords VD'n.
Vi vanliga ska exempelvis anmäla oss hos AF första arbetslösa dag och aktivitets rapportera. Varför gäller inte samma lika för dom?
Dom pissar och våldtar sin befolkning i stort sätt dagligen men dumSvensson fattar inte.
Nä, jag vill inte ens bli så gammal. Jag ska då inte bo på något ålderdomshem. Fick avsmak när jag jobbade där en gång i tiden.
Sverige, det "humanitära" landet. Jo tjena!