Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Mja, det finns två saker som avgör där.
1. Bidens ego.
2. Stordonatorernas pengar.
En eller bägge av ovanstende måste fallera innan Biden lämnar över, och då är Harris egentligen det enda alternativet som går att få på kort varsel, och hur beredd är hon? Vet vi hur hon gör sig i en debatt? Det enda jag sett var då hon gick i clinch med Mike Pence, men då snackade man bara om något jäkla fluga som flugit och satt sig på Pence, noll om hur de bägge kombatanterna gjorde sig i debatten.
Jag tror (hoppas) det är kört för Biden nu.
Jag förmodar det fortfarande är några stora donatorer som inte sett ljuset än och envist stöttar Team Biden. Jag tror inte Bidens ego är ett hinder. Jag tror Biden gör som han blir tillsagd (eller försöker - han är ju inte helt tillräknelig).
Jag tror Harris är på. Men det finns andra möjligheter. Så fort man flyttar på Biden kommer nya möjligheter visa sig.
Men visst, jag tror viktigt folk i partiet tänker som du. De vill ha alternativet klart
innan Biden hoppar av sin kandidatur. Det är förmodligen det som pågår i kulisserna nu. De förbereder och bearbetar alternativet/alternativen.
Vad tror du om att Biden redan ikväll meddelar att han hoppar av sin kandidatur - samtidigt (strax innan) republikanerna under sitt partikonvent utser Trump till sin kandidat?