2024-07-18, 10:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
På Expressen säger man nu att det går utför för Biden. I ett rasande tempo! Det är väl också egentligen det enda som går snabbt för Joe?

https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/det-gar-snabbt-utfor-for-president-biden-nu-/
Personligen tycker jag att det går långsamt att bli av Biden. Det är tre veckor sedan debatten... Visar på mycket sega och kletiga beroendeförhållanden mellan Demokratiska partiet, donatorer och media.

Men jag håller med om att det verkligen har hänt mycket det senaste dagarna. Särskilt igår var det mycket på en gång.

Nu är det väl ändå ingen återvändo för Biden?

Odds nu att bli Demokraternas kandidat:
Bidden 2.7
Kamala 2.1

Implicit sannolikhet:
Bidden 37%
Kamala 26%

(Betfair market)
Citera
2024-07-18, 10:45
Medlem
Nostradumbasss avatar
Alla som tror att Joe Biden "fått Covid" måste ju vara svagsinta. Det här är bara ett sätt att kunna isolera honom i hemmet, och låta honom dö. Jag tror att vi sett det sista av Joe Biden när det gäller publika framträdanden.
Citera
2024-07-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Personligen tycker jag att det går långsamt att bli av Biden. Det är tre veckor sedan debatten... Visar på mycket sega och kletiga beroendeförhållanden mellan Demokratiska partiet, donatorer och media.

Men jag håller med om att det verkligen har hänt mycket det senaste dagarna. Särskilt igår var det mycket på en gång.

Bidden 2.7
Kamala 2.1

Implicit sannolikhet:
Bidden 37%
Kamala 26%

(Betfair market)
Mja, det finns två saker som avgör där.

1. Bidens ego.

2. Stordonatorernas pengar.

En eller bägge av ovanstende måste fallera innan Biden lämnar över, och då är Harris egentligen det enda alternativet som går att få på kort varsel, och hur beredd är hon? Vet vi hur hon gör sig i en debatt? Det enda jag sett var då hon gick i clinch med Mike Pence, men då snackade man bara om något jäkla fluga som flugit och satt sig på Pence, noll om hur de bägge kombatanterna gjorde sig i debatten.
Citera
2024-07-18, 10:54
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Biden har kommit med ett skriftligt uttalande på 𝕏.

"-I'm sick"
https://x.com/joebiden/status/1813715902250017022

Det var allt som skrevs! Jag trodde det kom från ett parodikonto först, men icke. Vad är det för ett jävla uttalande?

Han kan väl inte gå och dö av Covid? Då skulle ju narrativet att sprutorna 'skyddar mot allvarlig sjukdom och död' få sig en rejäl törn.
Det är inte bara Trump som ska bort även Biden ska bort enligt globalisterna. Mycket möjligt att man kommer att ha livet av både Biden och Trump för att få in Harris som globalisterna redan bestämt att ska bli nästa president.
Citera
2024-07-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Trump verkar ha segern som i en liten ask nu. Blir USA som Hitlertyskland då?

I alla fall om man lyssnar på de med lila hår, är allergiska mot bröd, har problem med pronomen och tror att vi är jag. I deras vanföreställningar är alla som dricker mjölk Adolf Hitler.

Enkelt - se tillbaka hur Trump skötte sig förra gången - hunky dory. Det blir fred mellan Ryssland och Ukraina. Inga fler krig. Han kommer att sparka igång USA igen. Hur det blir för Europa är jag ej säker på. Det funkade bra förra gången men EU är så värdelöst skött att det är no contest för Trump. Han kan inte hjälpa oss. Ingen kan hjälpa oss.
Citera
2024-07-18, 11:02
Medlem
Citat:

Bidden 2.7
Kamala 2.1

Implicit sannolikhet:
Bidden 37%
Kamala 26%

(Betfair market)
Detta behöver inte spela någon större negativ roll för demokraterna. Får de in en starkare kandidat som Gretchen Whitmer eller Michel Obama så kommer denne att ha en honeymoon ända fram till valet.

Det gigantiska problemet är Kamala. Hon är ovalbar men svart och kan således inte passeras i hackordningen utan att skrämma bort demokraternas allra lojalaste väljargrupp: svarta kvinnor. Den enda som kan ersätta henne i deras ögon är en svart kvinna av högre mytologisk status och det finns bara en sådan: Michel O. Problemet är att Michel sagt att hon inte vill. Vi
kommer att få veta inom en månad om hon gick att övertala.

Om valet enbart står mellan Kamala och Joe så vet demokraterna att de kommer att förlora hur som helst och resonerar kanske att det är mindre dålig optik att låta Joe stanna. Men det skär i deras själar att deras egan väljare efter debatten äntligen har förstått att den sittande demokratiske presidenten är gravt senil och så maktkåt att han vägrar avgå för partiets bästa.
Citera
2024-07-18, 11:04
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är inte bara Trump som ska bort även Biden ska bort enligt globalisterna. Mycket möjligt att man kommer att ha livet av både Biden och Trump för att få in Harris som globalisterna redan bestämt att ska bli nästa president.

Tror inte att några "globalister" ligger bakom. Däremot så är det naturligtvis full möjligt att både clownen och zombien är borta snart. Ingen av dem är ett vettigt och hållbart framtidsalternativ dag.
Citera
2024-07-18, 11:11
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ja en fråga är ju om du har en länk?

Hittade denna, https://www.bbc.com/news/articles/cv2gj8314nqo

Du har ju själv bifogat en bra länk med info och relevanta frågor.
Citera
2024-07-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Biden verkar allt skröpligare. Är Coviddiagnosen fejk för att ha något att skylla på för att träda tillbaka?

Kommer Trump att mosa Kamala Harris om hon blir demokraternas presidentkandidat istället?

Kan boostershotsen som han fått rädda honom så han snart blir pigg som en mört? Även om 3-4 år?

Frågorna hopar sig...

Haha han har inte covid. Det är en ursäkt som demokraterna använder för att hålla honom borta från rampljuset. Han är dement
Citera
2024-07-18, 11:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Mja, det finns två saker som avgör där.

1. Bidens ego.

2. Stordonatorernas pengar.

En eller bägge av ovanstende måste fallera innan Biden lämnar över, och då är Harris egentligen det enda alternativet som går att få på kort varsel, och hur beredd är hon? Vet vi hur hon gör sig i en debatt? Det enda jag sett var då hon gick i clinch med Mike Pence, men då snackade man bara om något jäkla fluga som flugit och satt sig på Pence, noll om hur de bägge kombatanterna gjorde sig i debatten.
Jag tror (hoppas) det är kört för Biden nu.

Jag förmodar det fortfarande är några stora donatorer som inte sett ljuset än och envist stöttar Team Biden. Jag tror inte Bidens ego är ett hinder. Jag tror Biden gör som han blir tillsagd (eller försöker - han är ju inte helt tillräknelig).

Jag tror Harris är på. Men det finns andra möjligheter. Så fort man flyttar på Biden kommer nya möjligheter visa sig.

Men visst, jag tror viktigt folk i partiet tänker som du. De vill ha alternativet klart innan Biden hoppar av sin kandidatur. Det är förmodligen det som pågår i kulisserna nu. De förbereder och bearbetar alternativet/alternativen.

Vad tror du om att Biden redan ikväll meddelar att han hoppar av sin kandidatur - samtidigt (strax innan) republikanerna under sitt partikonvent utser Trump till sin kandidat?
Citera
2024-07-18, 11:16
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Ja, tydligen ska Trump ta makten. Avsätta alla demokratiska statstjänstemän. Förlänga tiden presidenter kan styra och kontrollera nästa val för att sitta kvar. Sedan avrättas planenligt alla svarta och mexikaner, psykiskt sjuka och varannan mormon. På så vis finns inga demokrater kvar. Sedan hängs Biden upp på Mexikos sida muren för att torka i solen och vidare ställas ut på museum som USAs sista demokratiska president.

Vad jag har hört iaf. En miljöpartist beskrev detta för mig. Jag tror hen såklart. Det låter fullt rimligt.

Trump nöt näven, vilket borde oroa alla.Var det inte svarta pantrarna som gjorde så där också? Liknar lite att hajla som de säger numera.
Senast redigerad av Comitium 2024-07-18 kl. 11:42.
Citera
2024-07-18, 11:18
Medlem
Citat:
Bra idé. Clooney är antagligen mindre korrupt än de demokratiska politiker det finns att välja på.

Nja det verkar inte troligt.

Enda kändisen jag skulle kunna se gå med i valrörelsen är väl Bruce Springsteen.

Han är ju tokvänstern och brukar spela/,uppträda på Demokraternas jippon lite här och var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in