Citat:
Ursprungligen postat av
globe0
J
Jag vet inte riktigt poängen med tråden jag vill bara skriva av mig jag har ingen att prata med i mitt liv, verkligen ingen. Jag sitter framför datorn från morgon till morgon, sover oregelbundet och har ingen rutin överhuvudtaget. Spelar spel men inte ens det biter på mig längre. Vet inte hur länge jag kan fortsätta, stressar inte så mycket över det dock. Tar det slut så tar det slut.
Är det någon som känner igen sig eller har några tips? Familjen är bara att glömma, hur går man vidare?
Du behöver nog tackla ditt tillstånd på något vis, bygga upp din självkänsla och få lite distans till uppgivenheten och så vidare.
Det kräver att du gör dig till känna till den offentliga vården på något vis så att en process startas så småningom med att hitta rätt sorts behandling eller terapi (Terapi för PTSD) Det kan vara en början.
Ta kontakt med en vårdcentral , du kan få en vårdsamordnare. Du har redan diagnoser som finns i vårdens register, då borde det gå rätt fort för du behöver inte börja om från början och lägga upp hela din historia igen.
Bara säg att du är plågat och du har kört fast , det är nog det enda du behöver göra. Blir du erbjuden medicin så får du göra en avvägning om et kan hjälpa eller inte. Det hjälper ju inte det underliggande tillståndet på minsta vis.
Fram tills dess så får du göra egna ansträngningar och träna ditt psyke att vara bland människor helt enkelt. Börja med att gå långa promenader i stadskärnan, gå in i en galleria. Du måste kämpa själv att bli ok med jobbiga känslor av flykt . det är bara känslor, det kommer inte att krossa dig. Det går inte. Ingenting är så farligt
Lycka till