2024-07-18, 09:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusnio
Tror jag också.
Misstänker att han är i ett "skov" av förvirring, alltså mer förvirrad än vanligt. Och då måste dom ha en anledning att hålla honom undan journalister, TV och allmänheten för att mörka hans förvirrade tillstånd.

Covidpositiv är en bra anledning att isolera honom.

Ja, det låter rätt troligt, med tanke på Bidens kognitiva hälsostatus.
Citera
2024-07-18, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Trump var allvarligt sjuk. Nära att få läggas i respirator.

Han hade extremt låga syrenivåer i blodet och problem med lungorna pga lunginflammation orsakad av covidviruset

Dags för en andra debatt mellan Biden och Trump på momangen då. Med riktigt närgångna frågor i trånga utrymmen.
Citera
2024-07-18, 09:09
Medlem
Jag ber för Joe Bidens snabba och fullkomliga tillfrisknande. Joe Biden är en fighter, han kommer tillbaka från detta, starkare än någonsin. Viktigt att partiet nu sluter upp bakom sin ledare och ger honom det stöd och den hjälp han behöver. Om detta innebär att han behöver föra resten av sin presidentvalskampanj hemifrån så tycker jag att han ska få göra det. Ett skriftligt uttalande varannan vecka eller så från Biden räcker gott och väl för att väljarna ska kunna ta ställning. Make Biden great again.
Citera
2024-07-18, 09:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag ber för Joe Bidens snabba och fullkomliga tillfrisknande. Joe Biden är en fighter, han kommer tillbaka från detta, starkare än någonsin. Viktigt att partiet nu sluter upp bakom sin ledare och ger honom det stöd och den hjälp han behöver. Om detta innebär att han behöver föra resten av sin presidentvalskampanj hemifrån så tycker jag att han ska få göra det. Ett skriftligt uttalande varannan vecka eller så från Biden räcker gott och väl för att väljarna ska kunna ta ställning. Make Biden great again.

Jag kan bara hålla med. Efter Bidens kommande valseger så kan han fortsätta att styra USA från sjukhuset/nursinghome/demensboendet.
Citera
2024-07-18, 09:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Trump var allvarligt sjuk. Nära att få läggas i respirator.

Han hade extremt låga syrenivåer i blodet och problem med lungorna pga lunginflammation orsakad av covidviruset

Det finner jag ytterst tveksamt. Det blev dessvärre politik av de där bluff-viruset. Varför skulle Trump varit nära att avlida? För övervägs respirator så är det såklart allvarligt.
Citera
2024-07-18, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag kan bara hålla med. Efter Bidens kommande valseger så kan han fortsätta att styra USA från sjukhuset/nursinghome/demensboendet.
Absolut, jag ser inte att det skulle vara några hinder. Hans hustru Jill kommer säkert fortsätta att ta ett stort ansvar för styrningen av landet, kanske med viss input från Kamala, så det finns inget att oroa sig för egentligen.
Citera
2024-07-18, 09:21
Medlem
Biggedys avatar
Inom tio dagar ger han upp titeln.
Citera
2024-07-18, 09:29
Medlem
Det är bisarrt. Två jättegamla gubbar varav den ena är klart dement ska tävla om att "leda" en av världens supermakter.

Vilka håller egentligen i Bidens trådar?

USA behöver nog reformera sitt valsystem. Minska inflytande av ljusskygga lobbys och mindre populism. Ffa vänster men även höger.
Citera
2024-07-18, 09:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Inom tio dagar ger han upp titeln.
De förhandlar sannolikt om priset...
Citera
2024-07-18, 09:40
Medlem
Kan tänka mig det låtit nått sånt här i Vitahuset.

*Joe Bidens rådgivare Joe, what are we going to do after the terrible debate against Trump, your numbers are getting worse and worse, you appear in the debate as old and senile

*Joe Biden *the president mutters* I wish i could shoot the bastard

Joe Bidens rådgivare See it as settled Mr. President

A MOMENT LATER ...

Joe Bidens rådgivare I'm sorry Mr. President but the mission failed. The guy I bribed in town turned out to be a lousy shooter and he only managed to shoot Trump's ear

*Joe Biden *Screams* You are totally USELESS. What are we gonna do NOW Trump gonna win this.

Joe Bidens rådgivare *Thinking* I have it MR president we can use the old tactic we had 2020 (when you become President) Let us tell pepole you got COVID and then maybe you can get a little sympathy and you don't have to make a lot of speeches and appear weak and old.

*Joe Biden Hmm .. do you think that gonna work Agian..

Joe Bidens rådgivare Yes sir your Voters are so Stupid that they will not notice it.

*Joe Biden yes You have right about that Ok settle it..

Joe Bidens rådgivare See it as done MR President

OCH DET ÄR DÄR VI ÄR NU..
Senast redigerad av jimmytheone 2024-07-18 kl. 09:45.
Citera
2024-07-18, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Kan tänka mig det låtit nått sånt här i Vitahuset.

*Joe Bidens rådgivare Joe, what are we going to do after the terrible debate against Trump, your numbers are getting worse and worse, you appear in the debate as old and senile

*Joe Biden *the president mutters* I wish i could shoot the bastard

Joe Bidens rådgivare See it as settled Mr. President

A MOMENT LATER ...

Joe Bidens rådgivare I'm sorry Mr. President but the mission failed. The guy I bribed in town turned out to be a lousy shooter and he only managed to shoot Trump's ear

*Joe Biden *Screams* You are totally USELESS. What are we gonna do NOW Trump gonna win this.

Joe Bidens rådgivare *Thinking* I have it MR president we can use the old tactic we had 2020 and blame COVID and then maybe you can get a little pity and you don't have to make a lot of speeches and appear weak and old.

*Joe Biden Hmm .. do you think that gonna work Agian..

Joe Bidens rådgivare Yes sir your Voters are so Stupid that they will not notice it.

*Joe Biden yes You have right about that Ok settle it..

Joe Bidens rådgivare See it as done MR President

OCH DET ÄR DÄR VI ÄR NU..
Du är sanningen på spåren! Seriously, you’ve got it!
Citera
2024-07-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Välkommen till verkligheten:

The New York Times just nu
Nearly two-thirds of Democrats said President Biden should drop out of the race, according to a new poll.
https://www.nytimes.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in