2024-07-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Är Björn inte längre med DFS? Varför har han dragit?

Undrar detsamma om Conrad. Han bara försvann han med.

Undrar hur länge Jalle Horn blir kvar.

Och Helg Seger på er grabbar! Det kommer bli en segerhelg!
Jadu varför Conrad gick upp i rök och vad det blev av honom är det många som undrar men typ ingen som vet.

Ingrid Carlqvist hade ju sitt lite mer rasmedvetna och antisemitiska uppvaknande där ett tag och satt ju som ordförande i föreningen men hon drog väl självmant av politiska skäl då hon föll tillbaka ner i Counterjihadist och sionisträsket igen.

Björn blev väl osams med Dan bla pga att han inte fick ut sin lön för allt arbete som han lade ner på föreningen och poddandet och lackade väl ur och kände sig utnyttjad.

Om han blev utkickad eller drog självmant minns jag inte så här på kvällskvisten men han har inget gott att säga om varken Dan, Magnus eller DFS idag. Kör sitt eget race och gästade väl Radio Nordfront för ett tag sedan.

Hjalle lär väl också bli utbytt eller dra självmant med tiden också.
Citera
2024-07-16, 19:06
Avstängd
Offerviljas avatar
Magnus Söderman säger att Sommarfesten den 3 augusti kommer att bli någonting i hästväg. Eftersom intresset enligt Magnus är så stort för årets sommarfest så kommer den troligtvis till nästa år att utvecklas till att bli en tvådagarsfestival. Redan i år ska hela fem stycken olika musikakter uppträda på evenemanget i Svenskarnas hus. Min närmaste timma ska ägnas åt att lyssna igenom hela Clairo's nya album. Gamla favoritlåten: Clairo - Sofia. "Sofia, know that you and I shouldn't feel like a crime..." Bara några dagar innan Sommarfesten i Älgarås kommer Nordiska motståndsrörelsens festlighet Nordendagarna att äga rum också. Vilken av dessa två tillställningar tror ni lockar till sig flest besökare?

Sommarfesten 2024:
Citat:
Årets största evenemang är Det fria Sveriges sommarfest i Älgarås. Hundratals fria svenskar firar tillsammans med utländska besökare hela dagen och kvällen, och vi gör det nu för sjunde året i rad!

I år har vi äran att bjuda på underhållning från inte mindre än fem musiker från tre olika länder, som spelar allt ifrån folk- till rockmusik. Men en sommarfest är så mycket mer än bara musik.
https://www.detfriasverige.se/evenemang/sommarfesten-2024/
Citera
2024-07-16, 19:31
Medlem
Run3s avatar
Det är inspirerande hur mycket som Det Fria Sverige lånar från Andrew Tate.

DFS har börjat livesända på Rumble, där Andrew Tate också publicerar sina filmer.

Andrew Tate utannonserade i början av året att hans Emergency Meeting kommer att sändas spontant, och att folk därför ska följa dem på Rumble för att få en notifikation när en sändning börjar. Därefter bytte DFS också format till att också ha spontana sändningar istället för schemalagda.

Nu gjorde DFS en sändning https://rumble.com/v576lwt-compact-magazin-frbjuden-skandalen-nr-tysk-pressfrihet-avskaffades.html och Dan säger i början av sändningen att det är en "Emergency Broadcast".

Andrew Tate har sin online-skola & plattform The Real World. Nu har DFS startat https://www.friasvenskar.se som är DFSs virtuella plattform. Kurser verkar vara en komponent som DFS vill bygga vidare på på Fria Svenskar.
Citera
2024-07-17, 12:34
Avslutad
Citat:
Det är inspirerande hur mycket som Det Fria Sverige lånar från Andrew Tate.

DFS har börjat livesända på Rumble, där Andrew Tate också publicerar sina filmer.

Andrew Tate utannonserade i början av året att hans Emergency Meeting kommer att sändas spontant, och att folk därför ska följa dem på Rumble för att få en notifikation när en sändning börjar. Därefter bytte DFS också format till att också ha spontana sändningar istället för schemalagda.

Nu gjorde DFS en sändning https://rumble.com/v576lwt-compact-magazin-frbjuden-skandalen-nr-tysk-pressfrihet-avskaffades.html och Dan säger i början av sändningen att det är en "Emergency Broadcast".

Andrew Tate har sin online-skola & plattform The Real World. Nu har DFS startat https://www.friasvenskar.se som är DFSs virtuella plattform. Kurser verkar vara en komponent som DFS vill bygga vidare på på Fria Svenskar.

Vid en liten titt på Fria svenskar, såg det ut som någon form av forum men bakom betalvägg.

Dan Eriksson älskar att ta betalt för allt han gör, dock för dåligt på att tjäna pengar på den stora massan och mjölkar istället rasister och dyligt.
Citera
2024-07-17, 13:47
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Hur är det nu med DFS och deras ställningstaganden, budskap? Vill de se assimilering av främlingar eller ej?

Citat:
Sverige och svenskarna måste inta en oförsonlig inställning när det kommer till att försvara det egna. Vi måste våga säga att Sverige och svenskarna inte anpassar sig efter främmande folk eller deras kulturer och religioner. En gäst i vårt land anpassar sig till oss, eller åker hem.
Citera
2024-07-17, 14:36
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Vid en liten titt på Fria svenskar, såg det ut som någon form av forum men bakom betalvägg.

Dan Eriksson älskar att ta betalt för allt han gör, dock för dåligt på att tjäna pengar på den stora massan och mjölkar istället rasister och dyligt.
Jag testade att skapa ett konto. Dan sa i podden att vem som helst kan bli medlem gratis. Det stämmer förvisso. Men det finns inte så mycket mer att göra mer än att kommentera avsnitten om man inte är betalande medlem i DFS. Det är väl fine, men när han nämnt sajten i podden så lät det som att man skulle kunna göra lite mer än så.
Citera
2024-07-17, 14:46
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:

Det är medlemsplattformen för Det Fria Sverige, alltså är man medlem i föreningen har man full tillgång till hela forumet och övriga delar av plattformen.
Citera
2024-07-17, 14:47
Avslutad
Citat:
Jag testade att skapa ett konto. Dan sa i podden att vem som helst kan bli medlem gratis. Det stämmer förvisso. Men det finns inte så mycket mer att göra mer än att kommentera avsnitten om man inte är betalande medlem i DFS. Det är väl fine, men när han nämnt sajten i podden så lät det som att man skulle kunna göra lite mer än så.

Inte förvånad klassiskt Dan. Står heller inget vad jag hittar om kostnad för ett medlemskap, vore ju trevligt att veta innan man ska skapa konto. (Inte för jag är intresserad men för dom som är)
Citera
2024-07-17, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Det är medlemsplattformen för Det Fria Sverige, alltså är man medlem i föreningen har man full tillgång till hela forumet och övriga delar av plattformen.

Jag förstår, trodde han gjort en ny form av sitt misslyckade "facebook för nationella" projekt.
Citera
2024-07-17, 17:10
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jag förstår, trodde han gjort en ny form av sitt misslyckade "facebook för nationella" projekt.
Är det inte lite det? Oopih (Our Own Place Is Here) hette föregångaren. Jag var aldrig medlem där, men jag fick lite intrycket av att det var en kopia av Twitter/Facebook.

Nu när Discord är populärt (som Andrew Tate körde för The Real World innan de bytte plattform), så känns det som att Fria Svenskar är inspirerat av det istället. Vet inte hur Oopih var implementerat, men detta bygger på https://circle.so/.

Denna gången verkar det mer handla om att publicera poddavsnitten, ge information om Svenskarnas Hus, och tillhandahålla kurser. Så det sociala är mindre viktigt, så det blir inte så viktigt att behöva nå en kritisk massa denna gången.
Citera
2024-07-17, 20:36
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
I år har vi äran att bjuda på underhållning från inte mindre än fem musiker från tre olika länder, som spelar allt ifrån folk- till rockmusik.
Ska vi Flashback-skribenter gissa vilka de fem artisterna som ska uppträda på Sommarfesten kan vara? Om man gissar rätt på alla fem så får man oavsett vilket kön man tillhör som pris att resa tillbaka i tiden och ha sex med Daniel Friberg innan han blev gammal och började se ut lite grann som en gris. Den där trevliga Hasse tror jag är en av artisterna och tyvärr också den förskräckliga tysken Barny, men vilka kan de andra vara? Tänk om Hiraeth skulle kunna komma till Älgarås, det vore häftigt så in i helvetes jävlar. Min gissning:

Hasse
Barny
Hiraeth
Henrik Pihlström
Bruno Hansen

Vilka tror ni är de fem artisterna från tre olika länder som kommer till Svenskarnas hus i Älgarås?

Kramiz
Citera
2024-07-18, 20:46
Avstängd
Offerviljas avatar
Idag har det varit loppmarknad i Svenskarnas hus i Skåne. Det kommer att vara det i morgon också. Jag älskar loppisar och brukade när jag var lite mer frisk och orkade med att göra saker gå på sådana tillsammans med min mormor. En del loppisar är skit, men ganska ofta kan man hitta jättefina saker på dem. Om man ska fynda saker så gäller det att vara där i god tid. Mysigaste dagen ever var när mormor och jag en sommardag tidigt på morgonen åkte hela vägen till Roslagen och under hela den dagen gick på en massa olika loppisar där. Min mormor förstår sig inte alls på vad det är som jag mår så dåligt av och varför jag har blivit så himla konstig i huvudet. Eva-Marie Olsson är bäst!
Citat:
Öppet hus, loppis och våfflor torsdagen och fredagen den 18-19/7

Passa på att besök Det fria Sveriges hus i Skåne, i närheten av Sjöbo. Och som av en händelse har vi förlagt detta evenemang i samband med den traditionella ”Sjöbo Marknad”. Slå 2 flugor i en smäll. Kom till vårt hus, och sen marknad…eller tvärt om.

Vi kommer i dagarna två hålla öppet hus och då finns det även möjlighet att fynda på vår loppmarknad på gårdsplanen, och inne hos grannens loppis.
https://www.detfriasverige.se/evenemang/oppet-hus-loppis-och-vafflor-i-svenskarnas-hus-i-skane/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in