2024-01-01, 16:57
Medlem
Min julklapp till Bulletin blev en prenumeration.

De har ett rätt bra nyhetsbrev i alla fall, med en seriöst skriven ledartext. Det känns som att de börjar växa i kläderna och bli mindre spretiga.
Citera
2024-01-11, 11:54
Medlem
Mats Skogskär skriver om SVTs vinkling i Gazakriget.

Citat:
Abdalhadi Alijla påstod att situationen i Gaza är “den värsta humanitära krisen i historien”, till och med värre än andra världskriget. Ett påstående så absurt att det är svårt att tro att det kan framföras ens i SVT utan att ifrågasättas. Men varken programledaren eller de båda andra inbjudna gästerna reagerade.

Som så ofta är de frågor som aldrig ställs väl så talande som de frågor som ställs.

Det blir inte någon diskussion om hur Hamas använder den civila befolkningen i Gaza som mänskliga sköldar. Inget om hur Hamas utnyttjar sjukhus, skolor och moskéer som vapenlager.

För den som följer SVT:s rapportering från konflikten är det förutsägbart in i minsta förvridna detalj. Här finns ingen som ger Israels perspektiv på konflikten. Här görs inte ens ett pliktskyldigt försök att leva upp till kraven på saklighet och opartiskhet.
https://bulletin.nu/skogkar-logn-for...ges-television

Ja jag kan väl bara hålla med. Jag bryr mig inte ens om SVTs ensidiga rapportering längre. Allt annat på svt.se kan jag läsa men deras rapportering om kriget skippar jag direkt.

Bra att någon kritiserar SVT i frågan. Det borde göras på många andra håll också, politiskt, medialt och av debattörer.
Citera
2024-03-20, 15:26
Medlem
Mortsubites avatar
Tino Sanandaji pumpar in ytterligare kapital i den döende mediebranschen och köper upp nyhetstjänsten Realtid.se.

Citat:
Affärsrörelsen kring Realtid.se förvärvas från Realtid Media AB och övertas av Realitas Temporis AB, ett nybildat bolag ägt av Tino Sanandaji, medgrundare till tidningen Bulletin.

Realtid Media AB har under många år gått med underskott och nu är styrelsens bedömning att bolagets resurser framåt inte är tillräckliga för att driva verksamheten i önskvärd omfattning för att kunna generera aktieägarna tillräcklig avkastning. Sajten Realtid.se drivs fortsatt vidare med samma innehåll, fast nu i Tino Sanandajis regi.

Citera
2024-05-27, 19:16
Medlem
Där rök mediestödet: (FB) ALLA invandringskritiska tidningar blir av med mediestödet

Nu får de väl lägga ner till slut, den här cirkusen kan väl ändå inte upprätthållas utan bidrag?
Citera
2024-05-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Där rök mediestödet: (FB) ALLA invandringskritiska tidningar blir av med mediestödet

Nu får de väl lägga ner till slut, den här cirkusen kan väl ändå inte upprätthållas utan bidrag?

Tycker iofs de har blivit allt skarpare och fått en tydlig inriktning nu.
Men svårt tro de kan få in tillräckligt många nya prenumeranter . Deras historik ligger dem till last, många tror att de gått i konkurs, det är ju inte direkt någon buzz kring dem. Och vi som läser alt-medier som Samnytt kan inte betala för hur många som helst...

Kanske om de fick in lite reklam och sponsorer.
Citera
2024-06-28, 09:12
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tycker iofs de har blivit allt skarpare och fått en tydlig inriktning nu.
Men svårt tro de kan få in tillräckligt många nya prenumeranter . Deras historik ligger dem till last, många tror att de gått i konkurs, det är ju inte direkt någon buzz kring dem. Och vi som läser alt-medier som Samnytt kan inte betala för hur många som helst...

Kanske om de fick in lite reklam och sponsorer.

Även nu? Ser att diverse fd Nyheter Idag-folk dykt upp där. Tycker det är ok, men lite mjaha.
Citera
2024-07-17, 11:21
Citat:
Ursprungligen postat av TjongPrick
Även nu? Ser att diverse fd Nyheter Idag-folk dykt upp där. Tycker det är ok, men lite mjaha.

Pelle, Johannes och Oliver. När Tino kastar in handduken, kommer det bli en kooperativ förening som leds av ordförande Chang?

Det vore tveklöst den roligaste plot twisten.

Paulina var sexy och bodde 165. Numera är hon bekväm och retweetar Jonathan Haidt och skriver Ledare i SvD.

So it goes.

Good luck Sweden.
Citera
2024-08-10, 16:07
Medlem
Från deras senaste utskick:

Citat:
För att vi ska kunna få mediestöd behöver vi få fler prenumeranter. Idag har vi knappt 4 000.

Vi har under sommaren haft ett kraftigt tillflöde av nya prenumeranter. Men för att vi ska kunna säkra mediestöd nästa år behöver vi nå upp till någonstans mellan 6 000 och 8 000 prenumeranter.

Om man lite snabbt räknar på det , innebär 4000 prenumeranter ungefär 4 miljoner i intäkter per år.
Citera
2024-08-11, 15:32
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Från deras senaste utskick:

Om man lite snabbt räknar på det , innebär 4000 prenumeranter ungefär 4 miljoner i intäkter per år.

De behöver pengar till advokat också
https://www.journalisten.se/nyheter/...mer-tidningen/

"Journalist avskedad från Bulletin – Unionen stämmer tidningen
Fackförbundet Unionen tar nättidningen Bulletin till tingsrätten i en tvist som rör LAS, MBL, fordran på lön, sjuklön och semesterersättning – bland annat. ”Ett ovanligt omfattande mål”, säger Unionens förbundsjurist."
Citera
2024-10-16, 17:03
Medlem
Massajens avatar
Jag får Bullen i mitt epostföde och läst ett par gratisartiklar.
Jag har noll sympatier för nyhögern men vill hålla mig a jour med vad som händer på mediafronten.

Från vilken intellektuell restlängd har dessa "skribenter" rekryterats? Ljusår från t ex Salts intelligens och stilistik.
Citera
2024-10-17, 12:38
Medlem
Ankdammsmans avatar
Imponerande att Bulletin fortfarande lever. Måste finnas lite intäkter där.
Citera
2024-10-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Imponerande att Bulletin fortfarande lever. Måste finnas lite intäkter där.

Bidrag menar du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in