2024-07-16, 19:43
Medlem
Nu har inte Trump sakt hur han ska lösa Ukraina konflikten men han kan lika gärna bara ge Ukraina kärnvapen så är konflikten över på mindre än 3ndagar 😆
Citera
2024-07-16, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Du verkar inte begripa skillnaden mellan anhängare till fred och krighetsare. Att fredsamhängare inte tänker ta till vapen i den här konflikten är väl självklart.
Att krighetsarna skriker om att ukrainska män ska offra sig medan dom själva sitter hemma i tv-soffan däremot, det är sjukt och fegt och helt förjävligt.
Men det har varit krigshetsarnas gemensamma nämnare sedan den här tragedin började: andra ska offra sig men inte jag inte!
Tror inte någon här skriker om att de SKA göra det, utan bara att vi ska hjälpa dem OM de vill det.
Citera
2024-07-16, 19:48
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är nya tider nu, inte minst informationsmässigt.
Något tredje världskrig kommer nog knappast att ske då det andra gick ut på att hjälpa varandra.
Finns det något land som skulle vilja hjälpa Ryssland genom att starta någon front bortom Rysslands gränser?

Jag tror inte att vi får uppleva ett tredje världskrig, i värsta fall får vi se ett krig mellan Nato och Ryssland och det är inte ett tredje världskrig.

Ett krig mellan Nato och Ryssland innebär tredje världskriget då Ryssland har flera allierade länder. Kina Nordkorea mfl.
Citera
2024-07-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ett krig mellan Nato och Ryssland innebär tredje världskriget då Ryssland har flera allierade länder. Kina Nordkorea mfl.

Varför skulle Kina offra sig för Ryssland helt i onödan?
Citera
2024-07-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Hen är lite efter i och med hens halvårslånga semester i utvisningsbåset, så du får ursäkta att hen är inte uppdaterad.

Nu verkar ryssens drönare flyga hur de vill. Även blekryssen var tvungna att plocka ned dem.

https://t.me/Hajun_BY/8007

Här är förresten mer info angående The Bells undersökning om att kring 660 000 ryssar har lämnat rysseriet för att fly till andra länder för att undvika att hamna i fronten, politisk förföljelse och liknande. Sidan är på ryska, så översätt hur ni vill.
https://gnkaglamozazamjh.bmeq4xku34je.live/posle-nachala-voyny-iz-rossii-uekhali-i-ne-vernulis-bolshe-700-tysyach-chelovek-issledovanie-the-bel
Det är intressant, det är ju knappast stålverksarbetaren som flydde från Ryssland.
När jag lämnade arbetet i Ryssland i början av -22 var medelåldern på de ryska ingenjörerna +55 år.
De har knappast blivit yngre.

Rysk R&D kommer att möta oövervinnerliga problem framöver, det finns inte folk för det.
Inte nog med brist på R&D, samhällets infrastruktur kollapsar p.g.a. att det inte finns folk att underhålla de gamla sovjetiska systemen. (Hej Moretex).
Citera
2024-07-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Hen är lite efter i och med hens halvårslånga semester i utvisningsbåset, så du får ursäkta att hen är inte uppdaterad.

Nu verkar ryssens drönare flyga hur de vill. Även blekryssen var tvungna att plocka ned dem.

https://t.me/Hajun_BY/8007

Här är förresten mer info angående The Bells undersökning om att kring 660 000 ryssar har lämnat rysseriet för att fly till andra länder för att undvika att hamna i fronten, politisk förföljelse och liknande. Sidan är på ryska, så översätt hur ni vill.
https://gnkaglamozazamjh.bmeq4xku34je.live/posle-nachala-voyny-iz-rossii-uekhali-i-ne-vernulis-bolshe-700-tysyach-chelovek-issledovanie-the-bel

Herre gud så ledsna i ögat du och dina runkkompisar kommer vara när hösten kommer med Trump som president och förhandlingarna tar far, dessa kommer sluta med att fastställa de gränser som vi ser dag plus minus nån hektar.
för det är så det kommer bli ser du inte det, för mig är det uppenbart men då har jag ett iq på minst 120 enligt de som vet hur man gör dessa uppskattningar, vill bara informera dig om det innan du skriker vatniks, ryssdjävul och vad ni klen begvade lyckas krysta fram
Citera
2024-07-16, 19:53
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Varför skulle Kina offra sig för Ryssland helt i onödan?

Dom har stor handel mellan varandra som är viktig.
Citera
2024-07-16, 19:53
Medlem
Citat:
nja inga försvars garantier finns mellan dom länderna
Citera
2024-07-16, 19:54
Medlem
Citat:
Det kan du ju tro, på vilka fronter skulle de sätta in trupper, och vilka länder är det?
Citera
2024-07-16, 19:55
Medlem
Silfverryggs avatar
Fan. Jag är synsk.
Citerar mig själv.
Citat:
Och snart kommer ryssapologeterna in - och i sin felaktigt grundade rädsla av att få en rysk missil i huvudet - och skriker "Fred nu! Låt ryssen rövknulla oss alla. Låt dem få allt de pekar på oavsett när det sker. Jag är rädd, jag bryr mig bara om mig själv och sköter mig själv medan jag skiter i alla andra. Jag vill inte få en rysk missil uppstoppad i röven" eller nåt liknande nonsens.
(från mitt inlägg igår (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24))

Verkar brinna rejält på Krym i 40-grads värme. Det enda man kan hoppas att det brinner några ryska ockupanter.
Hoppas att även vattenförsörjningen slås ut så att de inte kan släcka vare sig bränderna eller törst.
Citat:
Enligt publikationen (från Moscow Times) plågar skogsbränder turister som semestrar på Krim under högsäsong för turister. Ryssar reser fortfarande i massor till det ockuperade Krim, trots att Ukraina har slagit till mot ryska militära mål där flera gånger.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e1564df6-d4a0-42c0-99de-b91510a46d10
Citera
2024-07-16, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Du verkar inte begripa skillnaden mellan anhängare till fred och krighetsare. Att fredsamhängare inte tänker ta till vapen i den här konflikten är väl självklart.
Att krighetsarna skriker om att ukrainska män ska offra sig medan dom själva sitter hemma i tv-soffan däremot, det är sjukt och fegt och helt förjävligt.
Men det har varit krigshetsarnas gemensamma nämnare sedan den här tragedin började: andra ska offra sig men inte jag inte!
Är Solovyev fredsanhängare? Nyhet för mig Iaf. Är det därför han ser till att sina ungar inte behöver hjälpa ryssen i Ukraina? Hur är det med alla oligarkers ungar? Ryska kremlhöjdares ungar, har de sagt att de vill ha fred? Jag vet inte
Det jag vet är att jag vill ha fred och det kan jag inte uppnå genom att åka till fronten i Ukraina.
Fred kan din äckliga polare Prutler uppnå genom att kalla hem sina dedovscshinaskadade krigare till skitlandet ryssland.
Citera
2024-07-16, 19:56
Medlem
Citat:
Dom har stor handel mellan varandra som är viktig.
Du är okunnig, den handeln är i sammanhanget betydelselös för Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in