Nytt avsnitt igr. Simon avsljade att frra veckans avsnitt i sjlva verket var gammalt, s de har redan varit skilda i 3 veckor nu.
Som jag frutspdde s handlade det om barn-frgan. De hade pratat om att flytta ihop, skaffa barn och kpa en sommarstuga i Skne. Simon var med p de frsta punkterna, men inte huset i Skne, och det var en deal-breaker fr Andrea.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carrock
Idiotiskt och tramsigt inlgg.
Vilken sten har du levt under? Vet du ens vem Simon r som person?
Han har alltid varit ppen med vilken livstil han lever, och hur han ser p framtiden, dvs han ser inte direkt p framtiden utan lever i nuet.
Det r vl just det hr som Andrea tyckte var spnnande och passade henne och drfr som hon gifte sig med honom.
Ska Simon skaffa barn bara fr att Andrea vill det (om hon ens vill det?). r du helt dum i huvudet?
Vem r helt dum i huvudet nu? Du.
I grdagens avsnitt kom det mycket riktigt fram att barn-frgan var en orsak till separationen. Simon r emot barn, vilket betyder att barn r ngot Andrea nskar ha.
Nu har Simon lipat ver att Andrea stack. Tnt som r s bekvm av sig att han lter kvinnan i sitt liv dra fr att han r fr lat fr barn och ett hus. nd lipar han? Latmasken borde ju fira! Nu r han ensam med nnu frre taganden och ansvar! Inte ngon jobbig tjat-fruga att behva ta hand om. Nu behver Simon inte bry sig om hur dlig Andrea r p att stda efter sig i hans lgenhet.
Bra att Andrea stack. Jag nskar att hon hade dragit tidigare, istllet fr att slsa bort sina mest fertila r p en mes som Simon. Men bttre sent n aldrig. Jag ber till Gud fr att hon snart hittar sig en ny partner och hinner skaffa barn innan hennes gg fullstndigt har ruttnat bort.
Simon borde gna sig t lite sjlvrannsakan. Jag tror inte att han vet vad han vill i livet. ena sidan har han sin lata, metrosexuella tntsida, som inte orkar gra ngot som inte knns 100% kul, som gnller i en podcast nr Andrea inte har stdat i hans lgenhet. andra sidan s grter han nr Andrea har dragit, vilket betyder att det inom honom finns en undantryckt alpha-hanne som vill frka sig och skapa avkommor.
I stadiet som Simon r i nu, s frtjnar han inte att ha en partner. Han behver vxa upp frn kille & ungkarl, till att bli en alpha-man som Gud har skapat honom till att bli. Han r mnad till strre ting n att bara leva fr dagen och fly undan besvr. Det r kvinnor som traditionellt har satt sina knslor i centrum, medan mn har gjort vad som mste gras oavsett hur det knns. Mn vxer upp till att ignorera sina knslor.