2024-06-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Har du fått respons?

Permanent blockad
Citera
2024-06-28, 02:10
Medlem
Jag har fått ett konstigt problem på min Messenger som jag hoppas något vet vad det kan vara och hjälpa mig?

En profilbild som jag har haft tidigare på facebook (som jag nu har raderat) har förmåga att dyka upp igen automatiskt på Messenger fast jag har en annan bild på facebook. Hur kommer det sig? Jag vill ha samma profilbild på messenger som jag har på facebook men av en väldigt underlig anledning så tar Messenger tillbaka min gamla profilbild (fast den är raderad från facebook)

Det är så jävla skumt! Någon som vet varför det blir så?

Jag har Android, Samsung S20.

Vore tacksam om någon som vet kan svara mig och hur jag ska göra samt vad det beror på

🙏
Citera
2024-06-28, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Jag har fått ett konstigt problem på min Messenger som jag hoppas något vet vad det kan vara och hjälpa mig?

En profilbild som jag har haft tidigare på facebook (som jag nu har raderat) har förmåga att dyka upp igen automatiskt på Messenger fast jag har en annan bild på facebook. Hur kommer det sig? Jag vill ha samma profilbild på messenger som jag har på facebook men av en väldigt underlig anledning så tar Messenger tillbaka min gamla profilbild (fast den är raderad från facebook)

Det är så jävla skumt! Någon som vet varför det blir så?

Jag har Android, Samsung S20.

Vore tacksam om någon som vet kan svara mig och hur jag ska göra samt vad det beror på

🙏

Hur länge stannar den kvar som profilbild när den väl dyker upp? Är det någon annan än du som kan se den när det händer?

Min första tanke är att messenger-appen har lagrat din gamla profilbild lokalt i mobilens minne och att det är därför den dyker upp ibland. Pröva att logga ut och in igen, tömma cachen (oftast inställningar>appar>messenger>data eller dylikt) eller ominstallera appen om inte det skulle ge resultat.
Citera
2024-06-28, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Hur länge stannar den kvar som profilbild när den väl dyker upp? Är det någon annan än du som kan se den när det händer?

Min första tanke är att messenger-appen har lagrat din gamla profilbild lokalt i mobilens minne och att det är därför den dyker upp ibland. Pröva att logga ut och in igen, tömma cachen (oftast inställningar>appar>messenger>data eller dylikt) eller ominstallera appen om inte det skulle ge resultat.

inte tänkt på hur länge den stannar kvar då jag byter direkt för jag blir så förbannad. Vet inte om mina messenger kontakter kan se det, jag får fråga dom.

Tack för tipset, jag får prova något av det nu och se om det hjälper 🙏
Citera
2024-07-09, 06:11
Medlem
jag har tagit en lång paus från facebook, är det bara för mig som facebook är en scrollande feed med "förslag för dig" mestadels sexistiska skämt? Hur ser det ut för er tjejr? Jag kan få 3 st hawk tuah relaterade memes på rad. det går inte längre att se vad ens vänner kommenterar eller gillar som det var förr åt höger sida?
Citera
2024-07-09, 07:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagserdigmed
jag har tagit en lång paus från facebook, är det bara för mig som facebook är en scrollande feed med "förslag för dig" mestadels sexistiska skämt? Hur ser det ut för er tjejr? Jag kan få 3 st hawk tuah relaterade memes på rad. det går inte längre att se vad ens vänner kommenterar eller gillar som det var förr åt höger sida?

Nej, jag tycker att det stämmer ganska väl med vad man har sökt på på Google, vilket jag inte riktigt gillar på andra sätt för att det visar hur övervakad man är på nätet, och hur information sprids... Men det beror även på vilka vänner man har på Facebook. Ett tag hade jag mycket kontakt med några ingenjörer, och då fick jag en massa platsannonser för ingenjörsjobb... Fast jag inte är ingenjör.
Citera
2024-07-16, 18:14
Medlem
Jag vill ta bort min "aktiva status" så det inte ska synas när jag är online på facebook/messenger. Jag har facebook och messenger som separata appar på både mobilen och ipaden, samt så loggar jag ibland in via min dator. Måste man ta bort aktiv status separat på både fb- och messengerapparna på mobil, ipad och dator, eller räcker det om man gör det bara på ett ställa (det är ju i grunden samma fb-konto tänker jag).
Citera
2024-07-16, 21:55
Medlem
flugornass avatar
Varför infördes möjligheten att skriva som anonym?
Men inte kunna svara som anonym?
Citera
2024-07-18, 04:54
Medlem
ElimGaraks avatar
Jag kan inte längre logga in på Facebook pga den idiotiska tvåfaktorsautentiseringen.

Så länge jag haft Facebook så har det funkat med att få en kod på telefonen.

Nu får jag meddelanden att kod skickas till "Windows PC"
Vad är det för något?
När jag sedan väljer alternativet att skicka sms till telefonen så kommer det inga koder dit.
Jag har hållit på i flera dagar med detta.
Hur löser jag problemet?
Citera
2024-07-23, 13:13
Medlem
Thongsongs avatar
viktig fråga.
Har under lång period skapat konton som jag sen glömt inloggning till (oftast reggade med gammal Comviq nummer jag ej minns) eller mailar som jag inte kommer åt.

Det är jäkligt många profiler och mycket ångest laddade saker vi och bilder, har lyckats få bort få av dem.

Går de på något sätt kontakta Facebook och typ identifiera sig via mobilt bank ID eller ID bricka med kort, lämna alla uppgifter te.x namnen och födelsedatum på kontot, vilka lösenord jag brukar använda mig av allt för och styrka de så det kan plocka ner alla accounts.

Om inte hur bör jag gå tillväga för lösa de?
Citera
2024-07-29, 00:10
Medlem
Vad är denna jävla end to end kryptering?

Skickade meddelande till en kompis och det hamnade i hans spam
Citera
2024-07-31, 21:21
Medlem
Longfingrets avatar
Varför går det inte ens att anmäla en Fake grupp längre???????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in