Citat:
Ursprungligen postat av
knutloppan
Jag vill börja att säga att jag själv investerar i krypto, har pendlat genom åren men sisodär 1-3 procent av mitt investerade kapital ligger där. Mestadels de större och mer stabila valutorna. Detta mer av en ”Lek och utvecklings-hink” snarare än något annat.
Jag har läst en del böcker och nördar ner mig i ämnet speciellt det senaste halvåret, och är med på de större fördelarna och nackdelarna kopplat till investeringarna av krypto.
Till er som investerar en mer betydande del av ett kapital i krypto (vare sig certifikat eller i en digital plånbok), varför gör ni det? Ingen kritik, utan rent nyfiken om ni tror att det är bättre än att bara lägga allt i diverse indexfonder? Hur stor behöver avkastningen vara för att det ska vara värt risken, med tanke på dess volatilitet?
Det är säkert med 1-3% tilldelning, men oavsett hur små andel krypto du har, efter 8 år blir de 90% av din portfolio. Inte så många kan hantera tekniken, så det är värt att köpa ETF/certificat för de som inte är IT profs
I dagens ekonomi model, inflation är ett måste för att driva ekonomi, så alla tillgång som har begränsad antal, borde öka mer än inflation själv