• 1
  • 2
2023-12-10, 16:34
Medlem
Dock så finns det en viss chans att de lyckas. Om man har många följare på sociala medier och gör reklam för att man ska köpa aktier i ett visst företag så är det stor chans att kursen ökar ifall det är ett mindre företag. Genom att man lyckas en gång så får man fler följare vid nästa rekommendation och chansen ökar då att fler köper och höjer kursen.

Den som har många följare och rekommenderar köp i små företag kan definitivt manipulera marknaden och få en finfin svit med lyckade affärer. De första som följer kommer säkert inte heller att klaga men eftersläntare riskerar att köpa dyrt för att sedan se kursen störtdyka.
Citera
2023-12-10, 22:26
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Dock så finns det en viss chans att de lyckas. Om man har många följare på sociala medier och gör reklam för att man ska köpa aktier i ett visst företag så är det stor chans att kursen ökar ifall det är ett mindre företag. Genom att man lyckas en gång så får man fler följare vid nästa rekommendation och chansen ökar då att fler köper och höjer kursen.

Den som har många följare och rekommenderar köp i små företag kan definitivt manipulera marknaden och få en finfin svit med lyckade affärer. De första som följer kommer säkert inte heller att klaga men eftersläntare riskerar att köpa dyrt för att sedan se kursen störtdyka.
Om detta nu är hans taktik borde man inte då anmäla honom för kursmanipulation?
Citera
2024-02-25, 16:19
Medlem
Jag var med i Anders Trading grupp i lite mer än en 1 månad. Min upplevelse var negativt.

Jag satte in 300 dollar vilket var minimum. Fick 120 extra i krediter att trada med, men som man inte kunde ta ut. Great!
Jag gjorde allting rätt och följde alla rekommendationer av honom.
Till slut så låg jag på minus ca 80 dollar och då bestämde jag mig för att sluta. Jag tog tillbaka de resterade pengarna jag hade på mitt konto på T4 Trade.
Det lustiga var att även när det gick dåligt så fortsatt han via instagram och telegram att lägga ut inlägg på hur mycket folk inklusive han själv hade tjänat.
Citera
2024-02-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demi80
Jag satte in 300 dollar vilket var minimum. Fick 120 extra i krediter att trada med, men som man inte kunde ta ut. Great!
Bara det tyder väl på att det är bluff.

Var fan får han dessa pengar ifrån? Haha. Ploppar de bara upp?
Citera
2024-05-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname

Det handlar inte om aktier över huvud taget.
Citera
2024-07-16, 16:07
Medlem
Priviligerads avatar
Följer detta med intresse. Man bör ha klart för sig att bolaget Anders Trading främst ägnar sig åt Forex samt lite Guld, Bitcoin och Index vid sidan av. Han är tydligt affilierad med bolaget som driver handelsplattformen där du måste sätta in dina pengar för att handla. Han driver via marknadsföring i sociala medier massor av kunder med kapital dit - det är hela affärsidén. Det framgår om man är uppmärksam.

Hur mycket Anders har lyckats själv via trejding är väl ingen som riktigt vet. Att han uppvisar kunskaper och erfarenheter av det är rätt tydligt. Tycker han har en ganska balanserad syn på både scalp/day/swing/position-trading i relation till alla magiker som blint tror på 'teknisk analys'.

Det förekommer diverse screenshots även om han såklart mycket noga väljer att bara visa det som bygger bilden av en lyckad verksamhet. Om man kan lita på alla screenshots är såklart helt omöjligt att veta då det är att manipulera. Tydligt är dock att han inte ger en transparent fullständig bild över tid. Dock kan de som har tillgång till han signaler gå bakåt i tiden och själv kontrollera allt. Anders själv har villkor för spread och execution som ingen annan åtnjuter varför han ofta kan vara lite bättre. Det där lite gör stor skillnad över tid.

Jag har följt hans grupp ett tag och det finns massor av 'vinster' och 'förluster'. Ibland ser jag mönster och undrar om han har olika team med diverse verktyg som försöker hitta trades som publiceras i hans namn. Det är såklart omöjligt för honom personligen att binda sig till allt detta jobb samt hantera tusentals följare som vill chatta med honom. Men ännu en gång, de som attraheras har nog ofta inte förmågan att avgöra vad som är rimligt här.

Själv betraktar jag hans signaler som idéer för egen analys och ibland tar jag en ungefärlig motsvarande position på marknaden. Ibland inte. Ibland faller det väl ut, ibland inte. Det är ingen barnlek att försöka tämja marknaden trots barnsligt enkla instruktioner eftersom den skaran han attraherar troligtvis i snitt har sämre kognitiv förmåga än genomsnittet. Detta baserar jag bland annat på hans marknadsföringsstil och följares kommenterar som ibland inte vet att det är valutaväxling istället för aktier de handlar med. Om man väl tar en position gäller det att hantera den över tid.

Det finns massor av saker att se upp för - marknadernas öppettider, natt-skatt, nyheter, spread osv osv osv. För den som inte kan grunderna här och själv agerar på den ser på skärmen så går det oftast åt helvete tror jag.

Har man själv erfarenhet av och kunskaper kring marknad, teknisk analys och därtill en perosnlighet med mognad, kognitiva förmågor och ett sätt att hantera känslor ihop med lite mod och oerhört stort riskmedvetande så går det att över tid vara lönsam - men det är ett kvalificerat arbete.

Ägnar mig successivt mer och mer åt denna hobby och Anders Trading bjuder ibland på lite inspiration.

Hur ser ni andra på det? Vill gärna komma i kontakt med andra som Forex-trejdar mer seriöst. Finns det tips på andra resurser etc?

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in