Citat:
Ditt problem är som sagt att du inte kan se skillnad på att propagera och att kritiskt granska ett påstående. Att du ideligen hänvisar till trams, lögner och rent skitprat i form av inkorrekta uppgifter och icke substantiella studier som publicerats av låtsas-förlag gör saken minst sagt komisk.Ja, korrektamund0 pekade på att UK:s kurva sjönk som en sten och att vi hade passerat pandemigränsen, som jag minns det, och det gav jag henne också rätt i. Jag är misstänksam i meningen kritiskt tänkande. Tänk dig själv: Om "cancerspåret" skulle visa sig stämma så spelar det ingen roll hur mycket korrektamund0 då skriker att det inte fanns vetenskapliga bevis. Hon kommer i så fall att vara helt ute. Men korrektamund0 kan liknas vid en dammsugarförsäljare, som ringer på och påstår att den dammsugare som just hon säljer är den bästa, inte har några nackdelar och att det är bråttom att köpa den när hon står i dörren.
Citat:
Återigen, det här visar bara din okunskap och dåliga läsförståelse. Du blandar ihop personliga nederlag med vetenskaplig diskurs och saklig kritik. Att jag belyser bristerna i en studie och med emfas visar att du snackar skit och ljuger när du påstår att det 'hittats en koppling mellan vaxxxiiiin och cancer' betyder inte att man KAN hitta en koppling mellan vaccin och cancer. Det betyder att du snackade skit och ljög. Inget annat. Det här är jag dessutom ofta övertydlig med, men din läsförståelse sitter som sagt i den del av kroppen vi andra oftast placerar på stolen.
Citat:
Och så var du där IGEN och ljög! Jag har inte "förespråkat en dos vaccin". Att det skall vara så förbaskat svårt för dig att sluta hitta på argument. Var FÅR du alla fantasier ifrån? Du framstår mer och mer som en dement pajas. Det finns saker vi inte vet om följderna av vaccinet, till exempel vilka följder de kraftigt förhöjda IgG4-värdena kan få. Det erkänner korrektamund0 också, och hon har förespråkat en dos vaccin och inte mer, men hennes "dammsugarförsäljarstil" gör att hon endast kan nämna sådant i förbigående och att det inte syns. Hon gömmer i praktiken sitt kritiska tänkande i hennes väggar av antivaxxar-skrik. Hennes väggar är ju roliga, men de är därmed inte vetenskapliga.
Citat:
Återigen; problemet för dig är att du inte har kunskap ens att sätta dig in i hur man bedömer eller granskar ett papper och dess kvalitét (jag återkommer till det nedan), och ännu mindre innehållet. Forskningen däremot maler långsamt. Eventuella cancerogena effekter tar tid att upptäcka. Men hela tiden skrivs det om detta (till exempel:https://www.cureus.com/articles/260109-types-and-rates-of-covid-19-vaccination-in-patients-with-newly-diagnosed-microsatellite-stabl e-and-instable-non-metastatic-colon-cancer#!/ )
Citat:
Jag vet inte riktigt hur jag skall förklara det här för dig, men det papper du hänvisar till håller nivå 0 på en skala mellan 1 och 10,000 där papprets trovärdighet och granskningen bedöms.
eller just nu i European Journal of Clinical and Biomedical Sciences, nr 2, 2024:
Cancer Mortality Surges Post COVID ModRNA VaccinationMer forskning behövs kring cancerspåret och likaså kring den bevisade höjningen av IgG4. Så att vi ser om det finns cancerogena mikropartiklar i korrektamund0s dammsugare.
Ronald Palacios Castrillo
Abstract
Recent investigations have revealed a concerning association between the administration of the third dose of the ModRNA COVID-19 vaccine and statistically significant increases in cancer mortality rates. A study conducted in Japan highlighted this correlation, noting a marked rise in cancer-related deaths post-vaccination. This phenomenon is not isolated to Japan; similar trends have been observed in Europe, Australia, and the USA, with an excess of deaths reported from 2020 to 2023 compared to 2019. In this review, we explore seven potential mechanisms through which ModRNA COVID-19 vaccines may contribute to the initiation and progression of cancer. Each mechanism is discussed in detail, with a focus on the underlying molecular and cellular pathways. The potential for varied combinations of these mechanisms to influence different cancer types is also considered, providing a comprehensive overview of how ModRNA vaccines might impact cancer biology. Our analysis underscores the necessity for further research to elucidate the precise relationship between ModRNA COVID-19 vaccination and cancer progression. Understanding these mechanisms is critical for developing strategies to mitigate potential adverse effects while harnessing the benefits of vaccination.https://doi.org/10.11648/j.ejcbs.20241002.11
Som jag nämnde har vi som sysslar med det här på professional nivå en helt annan kunskapsbas och tittar på ett kompetent vis. Låt oss titta på studien ovan:
Tidsskriften European Journal of Clinical and Biomedical Sciences har inte ens någon Impact Factor. Redan där bör det ringa en varningsklocka.
Publicisten är Science Publishing Group med över 300 tidsskrifter. Här bör det ringa en ordentlig varningsklocka. Vanligtvis ringer varningsklockan när en publicist har fler än 10 tidsskrifter. Science Publishing Group är vad man i branschen kallar en "Predatory Publisher".
Citat:
http://eprints.rclis.org/43525/1/Predatory%20Journal%20lists.pdf
Yes, the Science Publishing Group (SPG) has been called a predatory journal and scam. SPG claims to publish over 200 scholarly journals in many subjects, but some say it uses deceptive tactics to trick scholars. These tactics include:
Spamming: Sending aggressive emails with replaced characters, such as using "α" for "a"
Misleading titles: For example, SPG's American Journal of Applied Mathematics has a misleading title because Pakistan is not near America
Invitations to publish for payment: Offering to publish in exchange for payment
Spamming: Sending aggressive emails with replaced characters, such as using "α" for "a"
Misleading titles: For example, SPG's American Journal of Applied Mathematics has a misleading title because Pakistan is not near America
Invitations to publish for payment: Offering to publish in exchange for payment
https://www.sciencepublishinggroup.com/journal/352/home
Av de 20 medlemmarna i redaktionen är det bara 8 som har ett Orcid. Det går inte ens att verifiera vilka dessa personer är. Merparten av dem är från Indien, Irak och Kina.
https://www.sciencepublishinggroup.com/journal/352/editorial-board
Pappret som du länkar till påstås vara peer reviewed, men man behöver inte ens gräva mer än på ytan för att inse att studien i själva verket inte alls är granskad. Jag kommer inte längre än till de två första meningarna för att inse att något är fuffens.
Citat:
Man lutar sig alltså mot ett påstående som säger att "undersökningar har visat på oroväckande koppplingar mellan den tredje dosen av Modernas mRNA-vaccin och en statistiskt säkerställd ökninga av dödlighet i cancer". Är det verkligen så? Tror du inte någon som granskar hade kollat om det var så? Referensen anges till Gibo (https://www.cureus.com/articles/196275-increased-age-adjusted-cancer-mortality-after-the-third-mrna-lipid-nanoparticle-vaccine-dose- during-the-covid-19-pandemic-in-japan#!/) och en snabb titt där ger vid handen att den studien har dragits tillbaka.
Recent investigations have revealed a concerning association between the administration of the third dose of the ModRNA COVID-19 vaccine and statistically significant increases in cancer mortality rates. A study conducted in Japan highlighted this correlation, noting a marked rise in cancer-related deaths post-vaccination.
Citat:
The Editors-in-Chief have retracted this article. Upon post-publication review, it has been determined that the correlation between mortality rates and vaccination status cannot be proven with the data presented in this article. As this invalidates the conclusions of the article, the decision has been made to retract.
Jaha. Oväntat. Hur är det då möjligt att de som granskat studien som publicerats i EJCBS inte upptäckt det? Studien togs emot för granskning 3 Juni, accepterades 20 Juni och publicerades 29 Juni. Gibo et al märktes med en expression of concern redan 12 Juni, alltså ÅTTA dagar innan Castrillos studie accepterades. Den påstås ju vara "peer-reviewed"..?
Svaret är att Catrillos studie publicerats i en scam-tidsskrift som har NOLL trovärdighet. Ingen granskning utförs. Och de enda som lurats att gå på smörjan är lågintelligenta och outbildade pajaser. Som du. Du är måltavlan för lågkvalitativt skitprat och trams. De vet nämligen att det kryllar av klantskallar med lika låg intelligens som din.
För att dra ned byxorna på dig ännu mer (hur det nu är möjligt) kan vi titta lite på om antalet dödsfall i cancer ökat i Japan. Som du säkert insett vid det här laget har jag kollat det också. Det allra enklaste är att du går in på den officiella websidan och tittar.
https://exdeaths-japan.org/en/graph/weekly_cause/
Nej, det har inte ökat. Allt var baserat på en lögn som enkelt kunnat upptäckas efter att ha kollat den FÖRSTA uppgiften som lämnades. Pinsamt.
Så, då var vi väl klara då. Du skickade ytterligare en samling ogenomtänkt skitprat och lögner i vaccindebatten, stödde dig på trams som du inte förstod eller ens LÄST och tant korrektamund0 drog ned brallorna på dig igen. Eller om det är igen, igen, igen, igen igen igen igen...?
Skall du inte logga ut nu istället för att skämma ut dig själv ännu mer? Jag menar, till och med en treåring är kapabel att debunka dina tragiskt lågintelligenta påhitt. Eller hur var det jag sade i inledningen:
"Att du ideligen hänvisar till trams, lögner och rent skitprat i form av inkorrekta uppgifter och icke substantiella studier som publicerats av låtsas-förlag gör saken minst sagt komisk."
Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-16 kl. 13:43.
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-16 kl. 13:43.