2024-07-16, 15:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Någon som vet hur det är tänkt med vapen till F16 i Ukraina. Har för mig det kan lasta över 6000kg?

Vissa vapen har de ju redan anpassat till MIG men de kommer ju behöva jaktrobotar. Jag har bara hört i olika stödpaket att det ingår men inte specificerat exakt vilka vapen.
Citera
2024-07-16, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
På grund av bomber så klart. Och mer lär förstöras då fredssamtal inte får hållas.

Ukraina skall med i EU, vem kommer få betala uppbyggnaden av alla ruinstäder i Ukraina? Ryssland? USA? Ukraina själv? Nej självklart inte, det blir Sverige så klart. Som alltid.
Vet inte riktigt om enbart bomber är helt korrekt men har fallit en del bomber över städerna med ja. Men för att återgå till frågeställningen då så vem är det som fäller dessa bomberna över de ukrainska blivande ruinhögarna då?
Citera
2024-07-16, 15:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Ryzzen verkar bli Kamikaze för varje dag de misslyckas. Även om de bluffar så är ett kärnvapenkrig den slutgiltiga lösningen

Ja jag är rädd för det också, men ju längre tid kriget pågår ju sämre kommer Rysslands förmåga till att bedriva kärnvapenkrig vara.
Citera
2024-07-16, 15:12
Medlem
lapons avatar
"Fores" - ett ryskt bolag, har utlovat 15 000 000 rubel till den förste ryske luftvärns-soldaten som skjuter ned ett amerikanskt F 16 plan.
Det var ett tag sedan Kiev skulle "tas på tre da'r"
Citera
2024-07-16, 15:13
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Vet inte riktigt om enbart bomber är helt korrekt men har fallit en del bomber över städerna med ja. Men för att återgå till frågeställningen då så vem är det som fäller dessa bomberna över de ukrainska blivande ruinhögarna då?

Ryssland, vad löjlig du är. Jag är för fred och stöder Trumps inställning till detta idiotkrig då Trump lovat avsluta kriget på 1 dag vilket jag tror är helt möjligt. Biden och Nato vill bara förlänga det.

Just nu är Ukraina epicentrum för en onormal värmebölja. Hela miljön i Ukraina håller på att förstöras på grund av kriget och hur djuren drabbas skall vi inte ens prata om
Citera
2024-07-16, 15:20
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja jag är rädd för det också, men ju längre tid kriget pågår ju sämre kommer Rysslands förmåga till att bedriva kärnvapenkrig vara.
Därför tycker jag det är bättre att NATO fortsätter stödja Ukraina med utrustning så de kan bedriva ett utnötningskrig mot ryzzen
Citera
2024-07-16, 15:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ryssland, vad löjlig du är. Jag är för fred och stöder Trumps inställning till detta idiotkrig då Trump lovat avsluta kriget på 1 dag vilket jag tror är helt möjligt. Biden och Nato vill bara förlänga det.

Just nu är Ukraina epicentrum för en onormal värmebölja. Hela miljön i Ukraina håller på att förstöras på grund av kriget och hur djuren drabbas skall vi inte ens prata om

Men det är väl ändå Ryssland som vill förlänga kriget? Det var de som började det och det är de som ja avsluta det om de vill. Men de vill ju inte
Citera
2024-07-16, 15:32
Medlem
Silfverryggs avatar
Konstigt hur alla som hävdar sig vara för fred har ett eller fler former av följande alternativ:
- Pro-trump.
- Pro-ryss.
- Pro-putin.
- Lider av Neville Chamberlain-syndrom.
- Inga problem med att ryssen bombar, härjar och på annat sätt orsakar jävelskap i Ukraina.
- OK med att ryssen tillåts sabotera, försöka lönnmörda, misshandla och göra andra illdåd runt om i Europa.
- Har inga problem med att ryssen med anhang och allierade ser till att migranter kommer till Europa.
- Helt OK med att internationell rätt åsidosatts och att ryssen har all rätt att i strid med och trots avtal norpa åt sig territorium från andra stater.
-------------------------------
Nu tillbaka till kriget och dess konsekvenser.
Detta kommer inte ryssen att gilla. Räkna med att pervot peskov och saggeröva kommer att yttra sig senare om med gängse hot och allmän tandagnisslan.
Citat:
De baltiska staterna Estland, Lettland och Litauen har meddelat att de kommer att bryta förbindelsen med det gemensamma elnätet Brell från Sovjettiden, som de har delat med Ryssland och Vitryssland. Detta kommer att ske i februari 2025.
...
Elnätet Brell drivs av Ryssland.

Gårdagens smäll borta i Kursk var visst en elektrokomponentsfabrik.
Citat:
En ukrainsk drönarattack antände en brand vid en anläggning som tillverkar elektrisk utrustning och komponenter i Kursk-regionen i Ryssland tidigt på tisdagen, rapporterade Reuters.

Nu ska Europa ta itu med den ryska skuggflottan. Det var fan på tiden.
Citat:
Storbritannien kommer att uppmana flera EU-medlemsstater att öka sina gemensamma ansträngningar mot Rysslands skuggflotta, rapporterade Bloomberg på måndagen.
...
Med skuggflottan avses icke-ryska tankfartyg som används för rysk oljeexport och som Ryssland använder för att kringgå det oljepristak som västländerna har infört. Flera myndigheter har konstaterat att skuggflottans verksamhet ökar risken för miljöskador på haven. Enligt Bloomberg varnar dokumentet för att Rysslands skuggflotta utgör ett hot mot alla människor som på något sätt är beroende av världshaven.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010556706.html
Citera
2024-07-16, 15:41
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, köttvågorna fortsätter.

Citat:
15.07.2024 uppdateringen. Turisterna har insett att de inte kan inta Chasiv Yar genom en direkt konfontration. Därför sätter de nu allt på ett kort som syftar till att skära av underhållsvägarna. De pushar på och har viss framgång MEN igen, enorma förluster. Man sätter nu in alla de reserver som är nödvändiga vid ett genombrottsförsök. Den ryska strategin är den gamla Sovjet doktrinen. Först försöker man att komma igenom linjerna, sedan sätts reserven in för att utvidga brohuvudet. Eftersom man nu sätter in hela den reserven är de våra ordentligt pressade. Å andra sidan nöter man ned sin framtida offensiva kraft. Är detta då bra förr oss? Kortsiktigt NEJ men framtida JA, speciellt om vi kan nöta ut den lede fis reserver. Turistledaren har nu sin 3;de arme´ inne i Ukraina. Om man inte inom kort utlyser en ny mobilisering börjar spelet vara över. Artikeln i svenska YLE visar att kasermerna i det finska närområdet är tomma till 80% fast man skrytit med att man FÖRSTÄRKER dem. Enligt artikeln är det bara Moskvaområdet som ännu har ett starkt försvar.
Dessutom börjar deras styrkor vara utrustad med så lite vapen att deras stridskapacitet kan börja ifrågasättas.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2024-07-16, 15:49
Medlem
Citat:

När man arbetar med konfliktlösning är det viktigt att komma överens om vem som gjort vad i en konflikt, först då kan man börja arbeta fram en lösning. Så även om det verkar löjligt är just ett överenskommande om att Ryssland är orsaken till ruinstäderna viktig för att senare komma fram till en lösning
Citera
2024-07-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Finns inget som lib-cucks älskar mer än att bara försöka skrika ut depressionen i en ekokammare tillsammans med andra lib-cucks så det är förståerligt att ni inte kan tolerera fakta.

Kan du markera på var i den här kurvan som du befinner dig över traumat att Putin har raserat din värld till den grad att du som en vuxen "man" använder ord som "Pruttler".
https://lh5.googleusercontent.com/proxy/aC4C5HZqr6ZmuspEhpbLE-DKR8QlMKsqKgfY9nLOkhbcuH2TX21HaFMWlJqwFciSX4S6NI1Q kpt8NBYI2sPi3rO-fSMNUlYHYbUW GO5F_oAaST2OhQr3aBAa5NindQ

630 000 Ukrainare döda i NATO:s proxy-krig mot Ryssland. Vi får hoppas Trump stoppar detta projekt ASAP.

Ironin när DOTA-grabben som slänger med ord som "lib-cucks" klagar på andras språkbruk.
Citera
2024-07-16, 16:28
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ironin när DOTA-grabben som slänger med ord som "lib-cucks" klagar på andras språkbruk.
Han är en MENA-människa så inte konstigt att han använder sånt språk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in