2024-07-15, 00:51
Medlem
Madagascars avatar
Odds att Trump blir nästa president är nu 1.45. Det motsvarar en sannolikhet på 69%.
(Betfair market)

Det tycks självvklart att Biden vinner valet

Men det ar 4 månader kvar... Finns det något som skulle göra att Trump förlorade?
Citera
2024-07-15, 13:23
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Er?, han kandiderar inte i Sverige.

Det är ju alldeles uppenbart att han har tänkt att montera ner demokratin i USA, och lyckas han med det sitter vi i skiten här i Europa också.
Putin får härja runt och diverse fascister i Europa vädrar morgonluft.

De svaga som tror på honom inser tydligen inte att han föraktar svaghet? snacka om ironi.

Man kan ogilla Trump utan att måla fan på väggen. Nedmontering av demokratin skulle kräva att han får såväl kongressen som senaten med sig på det och det är inte sannolikt.
Citera
2024-07-15, 14:38
Medlem
Rumpkorvens avatar
Trump är ju dum i huvudet. Han har ju sagt att han inte tänker hjälpa Natomedlemmarna om de inte betalar 2% BNP. Han har i nästa andetag sagt att han ska bussa ryssen på det landet som inte betalar. https://www.npr.org/2024/02/11/12306...dont-pay-bills

Vem fan säger så? Som president? Jo, bara en idiot. Han har tidigare sagt att han vill lämna Nato helt. Sen fick han väl skäll av sina undersåtar så att han var tvungen att göra en pudel. https://www.forbes.com/sites/caileyg...r-report-says/

Han säger att han ska avsluta kriget i Ukraina inom 24 timmar.
https://www.reuters.com/world/europe...ay-2024-07-01/
Men han kommer ju göra det genom att låta ryssland få behålla landområden. Det är ju helt åt helvete fel.

Hur fan kan du tycka att den här snubben är rätt man för att leda USA?

Glöm inte att han även har gjort detta: Fört hemliga dokument till sin privata bostad, försökt påverka valet 2020, hetsat igång stormningen av Kapitolium, enorma ekonomiska brott, köpt en prosituerads tystnad för att hon inte skulle förstöra valet.
Han är ett otroget svin. En narcissist som behöver tas ner på jorden. Han tror att han är bäst i världen.
Citera
2024-07-15, 15:45
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Man kan ogilla Trump utan att måla fan på väggen. Nedmontering av demokratin skulle kräva att han får såväl kongressen som senaten med sig på det och det är inte sannolikt.
En president har stor makt, om han vill missbruka den.
Citera
2024-07-15, 16:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Odds att Trump blir nästa president är nu 1.45. Det motsvarar en sannolikhet på 69%.
(Betfair market)

Det tycks självvklart att Biden vinner valet

Men det ar 4 månader kvar... Finns det något som skulle göra att Trump förlorade?
1.42 nu. 70% slh att Trump blir president.

Vad ska demokraterna göra för att stoppa att Trump vinner?

Jag har svårt att se de kan göra nåt. Hoppas på att Trump gör bort sig på något vid kanske.
Citera
2024-07-15, 16:10
Avslutad
Domstol i Florida lägger ner åtal mot Trump.

Citat:
Donald Trump åtalades för att ha behållit hemligstämplade dokument efter att han lämnade Vita huset. Han var även åtalad för att ha försökt hindra myndigheterna från att få tillgång till dokumenten.

Men nu väljer domstolen i Florida att lägga ner åtalet mot presidentkandidaten.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1268368
Citera
2024-07-15, 19:12
Medlem
Hygrotorks avatar
Är det ikväll han väljer VP? vem kan det bli? Kan man hoppas på en oväntad skräll?
Citera
2024-07-15, 20:13
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
1.42 nu. 70% slh att Trump blir president.

Vad ska demokraterna göra för att stoppa att Trump vinner?

Jag har svårt att se de kan göra nåt. Hoppas på att Trump gör bort sig på något vid kanske.

Sätta in Kamala Harris som demokraternas kandidat istället för Biden. Senaste mätningen visar att hon har större möjlighet att besegra Trump.
Citera
2024-07-15, 20:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Egentligen är det oerhört hur kort minnet är.

Lyssnade just på en dokumentär om valet 2020, och månaderna efter det.

När man lyssnar på det som hände då (bara 3.5 år sedan) så är det egentligen helt otroligt att han inte sitter bakom lås och bom. Och ännu mer otroligt att han faktiskt kan bli president igen.
Citera
2024-07-15, 20:40
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
En president har stor makt, om han vill missbruka den.

Nej, vissa saker, såsom demokratiska regelverk, kan inte ändras enbart av presidenten själv.
Citera
2024-07-15, 20:46
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygrotork
Är det ikväll han väljer VP? vem kan det bli? Kan man hoppas på en oväntad skräll?

Jag tror det blir JD Vance, en Trumpkopia som liksom Trump vill ge bort Ukraina till Ryssland.
Citera
2024-07-15, 20:55
Medlem
VP skall annonseras idag.

Jag hoppas på Vivek.

Vance påstås ju skall ligga bra till av media, helt ok men ger inte entusiasm hos mig. Carson är ju en möjlighet, jag har nog +Carson mot Vance

Rubio också höjd av media som nån favorit, men inte för mig.

Vivek eller nån som varit helt utanför diskussionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in