2024-07-14, 14:40
Medlem
Helt otroligt att något sådant här händer.
Derbyt inställt! 😱😭
Går det inte att få över startboxarna från Klampenborg?
Citera
2024-07-14, 15:01
Medlem
Vilket anti-klimax. Meine goodnight som e. Känd skånsebaserad brukar säga.

Får titta på Falsterbo Grand Prix i stället då.
Citera
2024-07-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Vilket anti-klimax. Meine goodnight som e. Känd skånsebaserad brukar säga.

Får titta på Falsterbo Grand Prix i stället då.
För långsamma hästar på Falsterbo för min smak 😉

Hoppas SG tillsätter en ordentlig haveri- och olycksfallsutredning som redovisas med transparens. Vilka åtgärder sattes in om avvikelser uppmärksammades redan igår? Så otroligt trist för alla inblandade.
Citera
2024-07-14, 16:18
Medlem
Innan klockan 18 ikväll meddelas om tävlingsdagen rids imorgon istället.
Citera
2024-07-14, 18:23
Medlem
Det blir löp imorgon! Derbyt och de andra loppen som ställdes in rids imorgon. Bra beslut tycker jag. Mina tankar till den i startboxpersonalen som kom till skada. 😪
Citera
2024-07-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Det blir löp imorgon! Derbyt och de andra loppen som ställdes in rids imorgon. Bra beslut tycker jag. Mina tankar till den i startboxpersonalen som kom till skada. 😪
Skönt för alla tillresande att slippa extra transporter. Ska man se något positivt i eländet så får banan lite mer tid att torka upp. Man vågar inte tänka på hur det hade gått om boxarna fallit ihop med hästar i…
Citera
2024-07-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrickPonies
Skönt för alla tillresande att slippa extra transporter. Ska man se något positivt i eländet så får banan lite mer tid att torka upp. Man vågar inte tänka på hur det hade gått om boxarna fallit ihop med hästar i…

Håller med bra att det gick att rida imorgon! Man ska tydligen låna startboxar från Göteborg galopp. Ja det var verkligen tur att det inte hände när det fanns hästar och jockeys lastade…… Trist att det var en i personalen som blev skadad … 😢
Citera
2024-07-14, 19:00
Medlem
Citat:
Håller med bra att det gick att rida imorgon! Man ska tydligen låna startboxar från Göteborg galopp. Ja det var verkligen tur att det inte hände när det fanns hästar och jockeys lastade…… Trist att det var en i personalen som blev skadad … 😢
Så klart, inte önskar man att varken två- eller fyrbenta skadar sig. Jobbig vecka för sporten och jag lider med alla som direkt eller indirekt påverkats av olyckorna 😢
Citera
2024-07-15, 13:52
Medlem
Lite oväntat byte av jockey på Zidane i derbyt…..
Citera
2024-07-15, 16:35
Medlem
Citat:
Lite oväntat byte av jockey på Zidane i derbyt…..
Han har ändå vunnit 4 Derbyn tidigare, det kanske blir en oväntad hit?
Citera
2024-07-15, 19:51
Medlem
Jösses vilken upploppsstrid, pulsen är fortfarande hög! Stort grattis Schamyl, Sandro och Jan-Erik till segern i Svenskt Derby 2024! 🏆
Citera
2024-07-24, 14:36
Medlem
Stort grattis till Angelika Berg, nu professionell jockey! 🥳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här