2024-07-14, 18:00
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag har nu läst flera artiklar och alla säger sak, att polisen blev varnad flera ggr innan skotten. Så vi har en man som tydligt kan klättra upp med ett gevär på ett tak utan att någon säkerhetsavdelning reagera. För mig är det jävligt konstigt. Det är väl också rätt ovanligt under enorm press att träffa sin motståndare även om det bara verkar vara örat.

Men tydligen så dog han GM, var det också med i planen? Lider denna person av någon allvarlig sjukdom och därför tog uppdraget. Men det är klart att dom kan ha hittat någon vänsterextremist som är villig att dö för det den tror är rätt.

Inte nog med det, han tilläts skjuta från endast ca 130-150 m. Något som riktigt krypskytt på X reagerat på som har fått stor spridning och 33 likes, hur det ens är möjligt.

Flera som reagerat på det bland kommentarerna från presskonferensen https://www.youtube.com/watch?v=uHwP2fgW5pw

Tycker synd om åskådaren som dog.

Han borde inte stått och kollat på en aktiv skjutning då.

Nämen seriöst. Jag tror dom gillar att använda sig av psykiskt sjuka folk med vanföreställningar, eller ba nån lämplig som har svårt att säga nej.
Se till att han kommer va på taket, kanske säger det e en övning. Sen dödar dom han och kan spinna det hur dom vill.

Motivet till en false flags brukar väl oftast vara att man vill folk ska leva i rädsla för att göra nåt man inte skulle innan. Får se om det kommer nåt häpnadsväckande i framtiden.
Citera
2024-07-14, 18:02
Medlem
HLundborgs avatar
Som sagt klarlagt att det va hans pappa som köpt vapnet.

I detta läget hade jag mer trott på en konspiration om Biden blivit mördad, så att man samtidigt kunde ersatt honom, gjort honom till martyr och skyllt allt på Trumps retorik.

Nu lutar det åt en ensamvag, incell och aspie som kanaliserat sitt hat mot Trump.
Senast redigerad av HLundborg 2024-07-14 kl. 18:27.
Citera
2024-07-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Okej så om det är fejk varför döda dom skytten? Och personen som träffades i huvudet och dog och dom som ligger kritiskt skadade på sjukhus? Är allt detta fejk också?

Fejk? Nä, men dom skiter väl i om dom dödar nån, antagligen ingår det i planen för att du ska skriva som du just gjorde.
Om det är en false flag, kan va en true flag å.
Citera
2024-07-14, 18:03
Medlem
Tror inte ett dugg på att de hela är en iscensättning av Trump själv. Han skulle aldrig självmant utsätta sig för risken att bli skjuten på riktigt, för det är han alltför narcissistisk. Dessutom skulle det komma fram om skadan inte är orsakad av skjutvåld. Konspirationsteorierna slår nog rekord i att vara totalt orealistiska i detta fall. En introvert stackare ville bli ihågkommen av världen, även om det innebar att han blev det som mördare. Det är min teori.
Citera
2024-07-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg

I detta läget hade jag mer trott på en konspiration om Biden blivit mördad, så att man samtidigt kunde ersatt honom, gjort honom till martyr och skyllt allt på Trumps retorik.

Nu lutar det åt en ensamvag, incell och aspie som kanaliserat sitt hat mot trump.

Men varför hat mot Trump om han själv är republikan?
Citera
2024-07-14, 18:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Men varför hat mot Trump om han själv är republikan?

Han var en RINO? Republican in name only. Såna har vi sett gott om. Han var ingen MAGA-supporter. Så mycket är klart. Han såg lite sojapojke ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Listar några möjliga alternativ nedan:
- Biden beordrade avrättningen med sin nya presidentimmunitet i ryggen.
- Secret Service försökte ta livet av Trump. Bokstavskombinationerna har en historia av lönnmord och det förklarar varför det var öppet mål.
- CIA, FBI eller Mossad försökte lönnmörda Trump. Förklaring överflödig.
- Trump iscensatte det hela för att rädda upp sitt anseende och sin presidentkampanj. Secret Service, polisen och skytten var med på det.
- Putin sköt Trump eftersom han är livrädd för alfahannen Trump.
- Zelenskyy sköt Trump för att stoppa honom från att ge Ukraina till Putin.
- AFA sköt Trump, när en registrerad republikan gör något olämpligt brukar de figurera i alternativa teorier.
- DU sköt Trump men fick en psykos och glömde bort det.
Ganska säkert har det med kriget i Ukraina att göra. Zelensky är ju hårt pressad så gör Trump som han har sagt är det kört för Ukraina.
Sedan finns det ju dom i usa som tjänar våldsamt mycket pengar på kriget och försöker roffa åt sig så mycket som möjligt av Ukraina.
Det finns säkert mycket hemligheter om kriget som absolut inte får komma ut, men med Trump vid rodret så kan allt hända.
Allt detta tillsammans är nog grunden för mordförsöket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Tror inte ett dugg på att de hela är en iscensättning av Trump själv. Han skulle aldrig självmant utsätta sig för risken att bli skjuten på riktigt, för det är han alltför narcissistisk. Dessutom skulle det komma fram om skadan inte är orsakad av skjutvåld. Konspirationsteorierna slår nog rekord i att vara totalt orealistiska i detta fall. En introvert stackare ville bli ihågkommen av världen, även om det innebar att han blev det som mördare. Det är min teori.

Jag håller med här… rent logiskt lutar det ju mer mot demokraterna. Dom är desperata pga att dom känner att det kan komma att förlora. Hela Ukraina står på spel imperlismen, knäcka Putin osv osv. Alldeles för mycket som står på spel .. hela Nato står ju bakom demokraterna typ.
Citera
2024-07-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg

Nu lutar det åt en ensamvag, incell och aspie som kanaliserat sitt hat mot trump.

Men en incell som fick ligga på ett tak så nära Trump så folk i publiken såg han tillomed.
Polisen sket i han när dom blev varnade.
Nåt är skumt här, jag vet inte vad som vill ska hända kulturellt men tror detta kommer spinnas vidare på ett oväntat sätt och användas till nåns fördel.
Citera
2024-07-14, 18:11
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag håller med här… rent logiskt lutar det ju mer mot demokraterna. Dom är desperata pga att dom känner att det kan komma att förlora. Hela Ukraina står på spel imperlismen, knäcka Putin osv osv. Alldeles för mycket som står på spel .. hela Nato står ju bakom demokraterna typ.

När USA går ur NATO får Uffepuffe kliva fram och ta en ledarroll i NATOs knäckande av Putin. Det blir bra det här.
Citera
2024-07-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ja absolut, om Trump gör som han har sagt kommer sannolikt både Nato och EU att lämnas utan stöd från USA.
Citera
2024-07-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Jag kan tänka mig att han riggade det själv för att det är bästa sättet att lyfta sina siffror, historiskt.
Skapa den där goa Kennnedy-viben.

Du måste ha schizofreni om du tror på att en skytt på 125 meters avstånd skulle ha skjutit Trump i örat medan han rörde på sig.

Skulle varit 1 på miljonen att lyckas med det.

Du kollar nog för mycket på film alltså !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in