2023-09-30, 00:23
Medlem
nakamotos avatar
Är det någon som har hört om denna honung från Nepal som ska ge psykedeliska effekter? Eller åtminstone hallucinationer? Det verkar vara väldigt svårt att hitta rätt information på nätet.. Är den laglig i Sverige? Är effekten ens psykedelisk eller dissociativ?
Citera
2023-09-30, 01:10
Medlem
knark-kungens avatar
Har sett dom prata om det hos Joe, aldrig prövat själv. Är det ens någonting som existerar i Sverige?

https://youtu.be/64iS4iT4UNw?si=DKEUG7ZNEwhkyDQl
Citera
2023-09-30, 01:57
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Har sett dom prata om det hos Joe, aldrig prövat själv. Är det ens någonting som existerar i Sverige?

https://youtu.be/64iS4iT4UNw?si=DKEUG7ZNEwhkyDQl

Tack för en bra länk! Enligt utsago i filmen så verkar ju "sju skedar" vara alldeles för mycket, men säger inte mycket om effekten..? Har du sett hela avsnittet av Joe Rogan experience? Får de någon effekt av honungen?
Citera
2023-09-30, 02:04
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Tack för en bra länk! Enligt utsago i filmen så verkar ju "sju skedar" vara alldeles för mycket, men säger inte mycket om effekten..? Har du sett hela avsnittet av Joe Rogan experience? Får de någon effekt av honungen?
Just i början kan du höra en tripprapport från brodern till personen som fixat dit honungen.

Han tog en överdos och då blir det sällan bra men verkade gilla effekten tills det blir för mycket av det goda.

Undrar vad det är i just den honungen som gör en hög.
Citera
2023-09-30, 03:32
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Det är väldigt liten dos som gäller och den är nog inte så intressant. Den honung som säljs i Nepal är tydligen väldigt tropisk och stark och vanliga honungsburkar som jag köpte i Nepal fick jag rådet att ta lite av. Grå honung i alla fall färgmässigt har jag haft men det får inte de veta.
Citera
2023-09-30, 12:30
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Är det någon som har hört om denna honung från Nepal som ska ge psykedeliska effekter? Eller åtminstone hallucinationer? Det verkar vara väldigt svårt att hitta rätt information på nätet.. Är den laglig i Sverige? Är effekten ens psykedelisk eller dissociativ?

Det är en GABAergisk verknings-mekanism, så den är med största sannolikhet kraftigt dissociativ/euforiserande.
Citera
2024-05-20, 21:29
Avslutad
https://www.themadhoney.net/shop

Går alltså att köpa utan problem.

intressant artikel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mad_honey

Citat:
The 6th-century BCE Homeric Hymn to Hermes, part of the Homeric Hymns, may indirectly allude to the use of mad honey. The text refers to the melissai (bee-oracles) of Delphi's Mount Parnassus who could prophesy only after ingesting meli chloron (green honey), and may have been referring to Pythia, the Oracle of Delphi.

The Greek military leader and historian Xenophon wrote an account of a 401 BCE incident involving mad honey in his work Anabasis about the expedition of the Ten Thousand. In his account, he describes how Greek soldiers traveling near Trabzon (now part of Turkey) near the Black Sea, ate mad honey and then became disoriented, suffering vomiting and diarrhea, and no longer able to stand. The soldiers recovered the following day.

Jag har ätit det vid två tillfällen för många år sen för att det påstods kunna bota vansinne.

Jag kan inte påstå att det hjälpte och trippen var rätt lik svamp för min del.

Vad jag förstår så säger männen att det är bra för potensen, jag själv har haft en livslång blues, inte depression eller bipolär eller så utan bara en fatalistisk weltschmerz som tidvis varit väldigt romantisk men gjort att jag aldrig riktigt kunnat leva normie. En anark helt enkelt.

Det var en ögonöppnare att honung kunde ha de egenskaperna och givetvis var jag tvungen att prova, en gång on the road och en gång hemma med en kopp te.

Det är/var mycket bra medel mot livsleda faktiskt. Jag rekommenderar det och givetvis psykoaktiva substanster i moderation i allmänhet.
Citera
2024-05-22, 05:35
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
https://www.themadhoney.net/shop

Går alltså att köpa utan problem.

intressant artikel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mad_honey

Jag har ätit det vid två tillfällen för många år sen för att det påstods kunna bota vansinne.

Jag kan inte påstå att det hjälpte och trippen var rätt lik svamp för min del.

Vad jag förstår så säger männen att det är bra för potensen, jag själv har haft en livslång blues, inte depression eller bipolär eller så utan bara en fatalistisk weltschmerz som tidvis varit väldigt romantisk men gjort att jag aldrig riktigt kunnat leva normie. En anark helt enkelt.

Det var en ögonöppnare att honung kunde ha de egenskaperna och givetvis var jag tvungen att prova, en gång on the road och en gång hemma med en kopp te.

Det är/var mycket bra medel mot livsleda faktiskt. Jag rekommenderar det och givetvis psykoaktiva substanster i moderation i allmänhet.

Härligt att äntligen få lite input. Var det en visuell upplevelse som svamp?
Citera
2024-05-22, 06:30
Avslutad
Citat:
Härligt att äntligen få lite input. Var det en visuell upplevelse som svamp?

Jag fick hallisar Så jodå, inte kraftiga men jag tog ingen massiv dos.

Färgerna skiftade och rörde på sig och ljud blev böjda om du förstår hur jag menar.
Citera
2024-07-14, 14:28
Medlem
Någon annan som har erfarenhet av mad honey? Beställt blyga 50g från elefanten. Räcker det till en eller flera upplevelser tro?
Citera
2024-10-27, 15:00
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marinbiologare
Någon annan som har erfarenhet av mad honey? Beställt blyga 50g från elefanten. Räcker det till en eller flera upplevelser tro?
Hur gick det med honungen, trippade du balls?

Nu blev jag nyfiken på att testa själv, är det lagligt att importera det till Sverige?
Citera
2025-02-08, 15:34
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Har testat vid några tillfällen. Vore det inte så satans dyrt så skulle jag köpa det oftare. Jävligt god smak för det första. Jag verkar ha en ganska stor grundtolerans för det då effekterna kommer först på lite större doser samt att jag hittills inte upplevt någon som helst biverkning.

Huvudsaklig effekt jag fått är en behagligt typ strålande skön känsla från bröstkorgen och även en behaglig värmekänsla runt om i kroppen. Dock måste jag säga att jag inte upplevt några andra typiska psykedeliska effekter hittills (som förändrat medvetandetillstånd eller synförändringar) - om jag vågar mej på dunderdoser i framtiden så kanske sådant dyker upp dock. Det gäller att göra sina efterforskningar - på höga doser är ju Mad Honey levertoxiskt tror jag och innan jag våga drämma till med en dunderdos så ska jag ha läst igenom medicinska litteraturen så noggrant som möjligt (tyvärr råder det brist på djupare medicinsk kunskap om mad honey-substansen men ang dödsfall och förgiftning borde det kunna gå att läsa sej till vad som dokumenterats hittills).

Vad som dock lockar mej mest inför framtiden med mad honey är potentialen i att kombinera det med andra prylar. Jag tänker på en liten mängd alkohol (typ mild salongsberusning) - föreställer mej att dom troligen boostar varandra i rätt mängd. Tänker även på Kava Kava som i sej är väldigt mild - potentialen finns säkert att dessa två boostar varandra. Jag kan tänka mej att alla 3 nämnda skulle kunna boosta varandra och att kombon inte är farlig i korrekt mängd. Samtliga skulle då oxå vara 100% legala.

Så vitt jag vet är Mad Honey 100% legalt (hittills!). (Kava Kava från Europa är 100% legalt - dock INTE importerat utanför EU tex från USA då det faller in under typ "hälsofarlig vara")
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in