Citat:
Ursprungligen postat av
mac-miller
2 inlägg.
Jag är säker på att jag vet mer om hiphop än du någonsin kommer att göra i ditt liv. Att du nämner Tom Mcdonalds som "bättre personer som kan rappa" bevisar bara att du inte har någon kredibilitet alls inom ämnet och att din åsikt inte är värd att tas på allvar
Den enda raden på den där Ben Shapiro versen som ens var memorabel var "pockets fat, lizzo"-raden och den var egentligen inte bra eller fyndig utan bara nämnvärd för att vara väldigt elak. Ben Shapiro rappade inte bra på den versen
Nu gör du bara bort dig igen... Du missar min poäng och visar att du inte förstår vad jag skriver. Du förstår inte heller poängen med vad Shapiro
_pratar_ om i den låten, för han _pratar_ långsamt i den låten. Han pratar betydligt snabbare i sina egna pratshower. Du förstår uppenbarligen inte heller jämförelsen mellan dina gangsterpojkar och en komiker som inte ens rappar. Han är _ingen_ hiphopartist och där har du poängen.
Ja, det må så hända att du "vet mer om hiphop" än vad jag gör. Jag lyssnar inte på hiphop mer än ett handfull amerikanska artister och sedan några värdefulla låtar av Sveriges äldre artister i genre. Men jag gillar att du dissar MacDonald, som är den erkänt bästa och största frilansaren i USA. Troligen är det så att du bara inte förstår budskapet i hans låtar. Troligen dissar du alla hiphopare som kommer från Eminems sida. Dock förstår man vad de säger, vilket man knappast gör i svenska gangsterhopkulturen.
Sedan har jag aldrig nämnt Tom MacDonald, jag nämnde Shapiro. Men smaken är som baken, som vi säger i Sverige. Lyssna du på dina Tenstakillar så lyssnar jag på lite mer mogen hiphop. Du söker våldsmonopol, knark och våldtäkter. Jag söker ballader med samhällets motpoler. Vi alla ser hiphop olika.
Vi ser dock vad dina idoler gör i samhället...
"One day, I hope you see the truth... This puppetshow stays on because of you fools...." *Visslar*