2024-07-13, 19:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det stör mig att syrrorna börjar utpekas som eventuellt misstänkta, finns inget som pekar åt det hållet av vad mina ögon kan se och höra? Kanske du vet om något annat?

Sedan skitsamma ändå, dna-spåren år 2025 lär ge en god hint... Om nu inte snutarna är helt förståndshandikappade.

Ja, det är så urbota korkat av "gänget" att försöka få det till att Ulrika skulle vara inblandad eller att Helena ens skulle ha kommit hem. Nej, nej, nej!

Även om polisen gjorde en del misstag i början av utredningen, finns det inte på kartan att polisen inte skulle ha gjort en noggrann undersökning av hemmet i jakt på eventuella spår efter bråk, blod eller annat. Självklart har Ulrika suttit i flera polisförhör initialt, och jag kan lova att polisen inte hittade någonting i hennes svar som gjorde att de började misstänka henne. Tvärtom, om polisen hade hittat minsta lilla knas i Ulrikas svar, hade situationen blivit en helt annan.

Helena sa att hon skulle hem, och hon var på väg mot hemmet när hon säkert iakttogs den sista gången på torgplattan. "Killarna" satt kvar till efter 03:00, och såg under den tiden inte till Helena - bara samma bil två gånger under cirka 1,3 sekunder vardera runt 02:30 till 02:40.

Det som hände, det hände i huvudsak i Kohagen - med en sannolik upprinnelse mot slutet på Stadt och/eller under promenaden hem och/eller under skjuts hem. Det är i Kohagen som allt tar slut för Helena. Jag säger som en annan användare sa: Precis allt tyder på det.

Jag skrev tre inlägg om vad som skulle kunna vara en förklaring samt ett motiv för det som hände i Kohagen, samt ett inlägg om de förmodade turerna i Kohagen. Det skulle vara bra om IB03, Thord och Victoria kom in i tråden igen med inputs. Ni har ju både energin och IQ:et för att tänka.
Citera
2024-07-13, 19:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ugglan fortsätter i sin anda, herrgud! Då tycks idioten plötsligt veta att tjejer tar med sej en ryggsäck lika den Helena hade med sej in på krogen, saken är klar för fågeln.

Synd att jag nu ska förstöra din vision, INGEN får har med sej ryggsäckar eller väskor i den storleken Helena hade pga BRANDRISK, de MÅSTE hängas in i garderoben!

Då är det lika "synd" att jag IGEN (!) måste påminna dig om att vi var på Stadt i Mariestad 1992 - inte i "terrorsamhället" 2024. Idiot!
Citera
2024-07-13, 19:39
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Tjejer brukar ofta behalla sin lilla ryggsack inne pa klubbarna istallet for handvaska, helt enkelt darfor att deras kladsel valdigt sallan har fickor for pengar, smink, och allt annat som tjejer behover for en utekvall. Ocksa just for att slippa koa i garderoben. Damerna i traden kan sakerligen bekrafta detta.

Du har varken varit restaurangchef eller bartender ivf inte på ngn nattklubb eller danskrog, för då hade du vetat att väskor och ryggsäckar i storleken som Helena hade är fullständigt förbjudet att ta med sej in i lokalen, dessa hänger man in i garderoben, pga brandfara.

Vet du ens hur ryggsäcken hennes såg ut?
Citera
2024-07-13, 19:42
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Då är det lika "synd" att jag IGEN (!) måste påminna dig om att vi var på Stadt i Mariestad 1992 - inte i "terrorsamhället" 2024. Idiot!

Jobbade även 92 på krog, och brandreglerna var inte annorlunda då än idag, man fick INTE ta in väskor i den storleken!
(Du är inte frisk som hela tiden måste vräka ur dej glåpord mot de vilka inte köper dina lögner.)
Citera
2024-07-13, 19:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du har varken varit restaurangchef eller bartender ivf inte på ngn nattklubb eller danskrog, för då hade du vetat att väskor och ryggsäckar i storleken som Helena hade är fullständigt förbjudet att ta med sej in i lokalen, dessa hänger man in i garderoben, pga brandfara.

Vet du ens hur ryggsäcken hennes såg ut?

Det finns en bild på den på nätet, ja. En lite svart i skinn.
Citera
2024-07-13, 19:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hur tänkte du nu? En tröja/kofta hade hon självklart i ryggsäcken. Varför skulle hon ha krånglat med just den i garderoben? Nej, nej, allt i ryggsäcken så klart.

Är det verkligen "så klart" och "självklart"? Visst, hon behöver inte ha lämnat in den i garderoben, men hon skulle ha kunnat göra det. Vi har väl inget vittnesmål som säger det ena eller det andra?

Jag tänker så här, eftersom du frågar, att, som jag skrev ovan, det skulle ha varit väldigt varmt att ha tröjan/koftan på inomhus, dessutom att dansa, som hon tydligen gjorde, med den på sig... Därför skulle hon ha kunnat lämna in den i garderoben. Att, som du skriver, stoppa ner tröjan i ryggsäcken tycker jag skulle bli mer krångligt, dels otympligt att släpa på, dels att få fram saker i ryggsäcken som hon kanske behövde under kvällen/natten.
Citera
2024-07-13, 19:53
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det stör mig att syrrorna börjar utpekas som eventuellt misstänkta, finns inget som pekar åt det hållet av vad mina ögon kan se och höra? Kanske du vet om något annat?

Sedan skitsamma ändå, dna-spåren år 2025 lär ge en god hint... Om nu inte snutarna är helt förståndshandikappade.

Gabriella var ju inte ens i Mariestad när Helena försvann så hur skulle hon kunna bli misstänkt?
Citera
2024-07-13, 19:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är det verkligen "så klart" och "självklart"? Visst, hon behöver inte ha lämnat in den i garderoben, men hon skulle ha kunnat göra det. Vi har väl inget vittnesmål som säger det ena eller det andra?

Jag tänker så här, eftersom du frågar, att, som jag skrev ovan, det skulle ha varit väldigt varmt att ha tröjan/koftan på inomhus, dessutom att dansa, som hon tydligen gjorde, med den på sig... Därför skulle hon ha kunnat lämna in den i garderoben. Att, som du skriver, stoppa ner tröjan i ryggsäcken tycker jag skulle bli mer krångligt, dels otympligt att släpa på, dels att få fram saker i ryggsäcken som hon kanske behövde under kvällen/natten.

Men om hon behövde något i ryggsäcken hade det väl bara varit att plocka ur tröjan/koftan först?! Ditt resonemang är ur Helenas perspektiv kontraproduktivt.
Citera
2024-07-13, 20:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Var du/ni även på Stadt i Mariestad sommaren -92? Visste du vem Helena var? Vet du/minns du vilka som var de mest frekventa rykterna efter försvinnandet?
Citera
2024-07-13, 20:02
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Men om hon behövde något i ryggsäcken hade det väl bara varit att plocka ur tröjan/koftan först?! Ditt resonemang är ur Helenas perspektiv kontraproduktivt.

Lägg ner Uggla!
Man får INTE ta in en sån ryggsäck lika den Helena hade på en danskrog, varken 1992 eller 2024, de hänger man in I garderoben!
Citera
2024-07-13, 20:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jobbade även 92 på krog, och brandreglerna var inte annorlunda då än idag, man fick INTE ta in väskor i den storleken!
(Du är inte frisk som hela tiden måste vräka ur dej glåpord mot de vilka inte köper dina lögner.)

Om det är sant att du har jobbat i krogvärlden större delen av ditt liv så förvånas jag inte på ett sätt. Du är urtypen för en stöddig kroganställd. Har du varit krogvakt också? Skulle inte förvåna mig om du har använt övervåld mot kroggäster.

Brandregler? Kyss dig i arslet. Jag hade med mig en sportbag flera gånger in på krogen på 1990-talet. Min dåvarande sambo hade också med sig "väska" flera gånger. Nemas problemas! Men idag - efter terrorattackerna i New York, terrorattacken i Stockholm och all annan allsköns terrorskit är reglerna helt annorlunda. Förr fick man ha med sig ytterkläderna in på teatrar och liknande, idag måste allt sådant lämnas i garderoben.

Men det är ju så här att du bara MÅSTE få in Helena i garderoben så att hon inte kunde lämna Stadt förrän vid kanske 02:20. Varför? Jo, för att om Helena kom iväg redan vid kanske 02:05, fungerar ju den där hemska promenaden med KM. Alltså bara måste du "försena" Helena så att hon "måste" ha fått skjuts. Tror du att du kan lura oss?
Citera
2024-07-13, 20:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Var du/ni även på Stadt i Mariestad sommaren -92? Visste du vem Helena var? Vet du/minns du vilka som var de mest frekventa rykterna efter försvinnandet?

Jag har aldrig varit på Stadt i Mariestad. Jag har varit i Mariestad endast några gånger under åren i helt andra ärenden. Jag tror att du läste meningen "Då är det lika "synd" att jag IGEN (!) måste påminna dig om att vi var på Stadt i Mariestad 1992 - inte i "terrorsamhället" 2024. Idiot!" fel. Jag kan omformulera mig: "Då är det lika "synd" att jag IGEN (!) måste påminna dig om att det var på Stadt i Mariestad 1992 - inte i "terrorsamhället" 2024. Idiot!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in