2024-07-13, 15:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Hahaha, helgens fånigaste kommentar !!
Ja denna var det !
2024-07-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ja denna var det !
Haha, eller hur
2024-07-13, 15:50
Avstängd
Citat:
Jo men man måste ju kunna skilja på vad man själv tycker och hur verkligheten ser ut när man bedömer att ett barn far illa.
Jag tycker också att C är väldigt mycket med J, mer än vad jag själv skulle åka ifrån mina barn. MEN jag kan inte se att C far illa på något vis för det.
Ok som jag skrev är en tolkningsfråga jag tycker det och du inte .

Hon försummas av båda sina föräldrar vilket är så hemskt då Chiara inte har bett om att föddes till världen .
2024-07-13, 15:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ja denna var det !
👍👍👊
2024-07-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Ok som jag skrev är en tolkningsfråga jag tycker det och du inte .

Hon försummas av båda sina föräldrar vilket är så hemskt då Chiara inte har bett om att föddes till världen .
Helt sant, det har hon verkligen inte gjort.
2024-07-13, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Bara i eran värld så har SOC inte rätt problemet är bara ni klarar inte av att soc och era anmälningar inte leder någonstans och kommer inte ens göra det, Barnet far INTE illa acceptera nu det direkt och sluta fantisera om att det gör det punkt och slut!!!!!
För soc skall agera ska hemmet vara en ren och skär misär och fara för barnets liv här är det inte ens nära det, Det finns folk i hennes närhet och så är det i varje familj som ställer upp om det så är varje förbannade dag så finns personer där för Nicci och C och då faller exakt varje anmälan ni gör för soc skiter brutalt i var hon är och vad hon jobbar med!??
Lägg ned låt hon bara vara det är och förblir hennes liv inte erat eller mitt men ni har snöat in er i hennes liv för ni har själva inget liv, Så fort hon gör fel då är det anmälan och sitta och fantisera runt och ni tror dessutom på era fantasier som gör det än mer farligt!!!

Citat:
Det är för jäkligt att det anmäls stup i kvarten dessutom. Tar upp en massa resurser i onödan. Deras resurser bör riktas mot sådant som är nödvändigt. Inte mot något som redan har och kommer fortsätta bedömas som mycket bra.
Man kan ju undra vad flertalet inbillar sig ska hända…
Var ett jäkla tjat på att folk har anmält till soc .
Låt dom göra det i såfall om dom anser att det behövs .
Alla har rätt att få tycka och tänka som dom vill.
Alla ser vi olika på saken inget vi kan komma i från .
Tycker själv bara det är tragiskt att ett barn ska få sitta i kläm pga att 2 föräldrar ej kan komma sams och 1 förälder som anser sig själv bättre än pappan men skiter fullständigt I sin dotter
2024-07-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Var ett jäkla tjat på att folk har anmält till soc .
Låt dom göra det i såfall om dom anser att det behövs .
Alla har rätt att få tycka och tänka som dom vill.
Alla ser vi olika på saken inget vi kan komma i från .
Tycker själv bara det är tragiskt att ett barn ska få sitta i kläm pga att 2 föräldrar ej kan komma sams och 1 förälder som anser sig själv bättre än pappan men skiter fullständigt I sin dotter
Låt soc för tusan jobba med barn som far illa istället !! Det finns många såna barn som behöver den hjälpen.
2024-07-13, 16:22
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Soc tycker att detta barn har det väldigt bra och är väl omhändertaget. Alltså inget barn som far illa. Det är deras slutsats.

Har du läst deras bedömning eller eventuella utredning? Hur vet du att detta annars?
2024-07-13, 16:24
Avstängd
Citat:
Låt soc för tusan jobba med barn som far illa istället !! Det finns många såna barn som behöver den hjälpen.
Håller helt med dej ! Det jag mena var jag lägger inte så stor vikt om folk håller på att anmäla till soc.
Då det känns som du & DjPutte verkligen har hakat upp er på just soc . Då det pratas om så mkt annat i tråden men ni återkommer till just den punkten hela tiden . Alltså så bryr ni er mer än vad ni vill påstå
Senast redigerad av Aragon467 2024-07-13 kl. 16:28.
2024-07-13, 16:26
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Bara i eran värld så har SOC inte rätt problemet är bara ni klarar inte av att soc och era anmälningar inte leder någonstans och kommer inte ens göra det, Barnet far INTE illa acceptera nu det direkt och sluta fantisera om att det gör det punkt och slut!!!!!
För soc skall agera ska hemmet vara en ren och skär misär och fara för barnets liv här är det inte ens nära det, Det finns folk i hennes närhet och så är det i varje familj som ställer upp om det så är varje förbannade dag så finns personer där för Nicci och C och då faller exakt varje anmälan ni gör för soc skiter brutalt i var hon är och vad hon jobbar med!??
Lägg ned låt hon bara vara det är och förblir hennes liv inte erat eller mitt men ni har snöat in er i hennes liv för ni har själva inget liv, Så fort hon gör fel då är det anmälan och sitta och fantisera runt och ni tror dessutom på era fantasier som gör det än mer farligt!!!

Vem har sagt att det görs massor av orosanmälningar? Sen skulle jag tipsa dig att börja använda punkt (.) lite då och då så det går att förstå vad du vill få fram.
2024-07-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Har du läst deras bedömning eller eventuella utredning? Hur vet du att detta annars?

Vet du något annat än det jag vet så berätta gärna !! Kan med hundra procent säkerhet säga att du har inga andra uppgifter.
Har ingen redovisningsskyldighet gentemot dig eller någon annan. Precis som ingen annan redovisar sina inlägg.
2024-07-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Håller helt med dej ! Det jag mena var jag lägger inte så stor vikt om folk håller på att anmäla till soc.
Då det känns som du & DjPutte verkligen har hakat upp er på just soc . Då det pratas om så mkt annat i tråden men ni återkommer till just den punkten hela tiden . Alltså så bryr ni er mer än vad ni vill påstå
Fast man borde lägga vikt vid att det systemet missbrukas.
Det känns alltid en massa om man inte har samma bild som ni som har ont av att N gör si eller så.
Ja jag bryr mig om man larmar när det inte behövs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in