2024-07-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Du vänder verkligen kappan efter vinden .

1 för det första så handlar inte allt om soc som du och visa tror .

2 nej alla gör inte en anmälan för att man tycker något är fel då skulle man ej göra annat

3 jag trodde flashback var till för att diskutera vissa ämnen passar det ej så behöver man inte läsa allt .

4 soc tittar inte hur hemmet ser ut !!!! Utan hur barnet har det till förhållande till sina föräldrar el om det far illa både psykiskt & fysiskt
Kan vara en fam som har rent och snyggt omkring sej men ändå ske saker bakom lykta dörrar

5 Du säger att vi har snöat in oss i detta men om du själv inte bryr dej ett dugg om det varför kommenterar du titt som tätt mkt märkligt för nån som ej bryr sig

Soc tycker att detta barn har det väldigt bra och är väl omhändertaget. Alltså inget barn som far illa. Det är deras slutsats.
2024-07-13, 15:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Det är för jäkligt att det anmäls stup i kvarten dessutom. Tar upp en massa resurser i onödan. Deras resurser bör riktas mot sådant som är nödvändigt. Inte mot något som redan har och kommer fortsätta bedömas som mycket bra.
Man kan ju undra vad flertalet inbillar sig ska hända…
kom ihåg man kan tycka och tänka saker utan att anmäla det och tror inte folk inbillar sig saker heller för den delen . Utan skriver ifrån det vi får se och uppleva från sociala medier mm
2024-07-13, 15:25
Avstängd
Citat:
Soc tycker att detta barn har det väldigt bra och är väl omhändertaget. Alltså inget barn som far illa. Det är deras slutsats.
Då frågar jag dej hur vet du att soc tycker det ! Är det för att fam har sagt det !

Jag har inte gjort en soc anmälan men kan fortfarande tycka att barnet far illa med en morsa som lämnar över ansvaret till nån annan i detta fall mormor
För att morsan sätter sig själv I första rummet och skiter I chiara .

För jag anser att N är inte ett dugg bättre än Andreas i så fall som ni påstår skiter I sin dotter
Precis som du tycker att allt är guld och gröna skogar och N är en perfekt mamma
Senast redigerad av Molgan098 2024-07-13 kl. 15:28.
2024-07-13, 15:27
Medlem
Citat:
kom ihåg man kan tycka och tänka saker utan att anmäla det och tror inte folk inbillar sig saker heller för den delen . Utan skriver ifrån det vi får se och uppleva från sociala medier mm
Jag skrev utifrån alla anmälningar som faktiskt görs givetvis.
2024-07-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Bara i eran värld så har SOC inte rätt problemet är bara ni klarar inte av att soc och era anmälningar inte leder någonstans och kommer inte ens göra det, Barnet far INTE illa acceptera nu det direkt och sluta fantisera om att det gör det punkt och slut!!!!!
För soc skall agera ska hemmet vara en ren och skär misär och fara för barnets liv här är det inte ens nära det, Det finns folk i hennes närhet och så är det i varje familj som ställer upp om det så är varje förbannade dag så finns personer där för Nicci och C och då faller exakt varje anmälan ni gör för soc skiter brutalt i var hon är och vad hon jobbar med!??
Lägg ned låt hon bara vara det är och förblir hennes liv inte erat eller mitt men ni har snöat in er i hennes liv för ni har själva inget liv, Så fort hon gör fel då är det anmälan och sitta och fantisera runt och ni tror dessutom på era fantasier som gör det än mer farligt!!!

Skriv inte NI till mig tack! Jag har inte ens anmält henne så blanda inte in mig i orosanmäln!
2024-07-13, 15:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Skriv inte NI till mig tack! Jag har inte ens anmält henne så blanda inte in mig i orosanmäln!
Håller helt med dej .
2024-07-13, 15:37
Avstängd
Citat:
Jag skrev utifrån alla anmälningar som faktiskt görs givetvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Citat:
Håller helt med dej .
Håller het med er ! Man får tydligen inte ha åsikter ändå utan att det ska tros att allt ska anmälas hit & dit .

Börja undra om det kanske är så att ni själva anmälar till soc men kastar över och anklagar andra åt för att göra det !
2024-07-13, 15:38
Medlem
Citat:
Då frågar jag dej hur vet du att soc tycker det ! Är det för att fam har sagt det !

Jag har inte gjort en soc anmälan men kan fortfarande tycka att barnet far illa med en morsa som lämnar över ansvaret till nån annan i detta fall mormor

För jag anser att N är inte ett dugg bättre än Andreas i så fall som ni påstår skiter I sin dotter
Precis som du tycker att allt är guld och gröna skogar och N är en perfekt mamma
Soc agerar annorlunda om dom anser att ett barn far illa. Att andra anser att N är sämre eller bättre än nån annan är inte att anse att ett barn far illa. Sen exakt hur jag vet det är inte relevant. Du ser ju själv resultatet av bedömningen, borde räcka som svar.
Du får självklart tycka vad du vill, är ingen som påstått att du inte får det. Alla får tycka vad man vill.
Jag tycker inte att N är en perfekt mamma, det hittar du på nu i stunden. Ingen är perfekt. Men dottern bedöms inte att fara illa. Vilket jag tycker alla borde kunna se att hon inte gör.
2024-07-13, 15:39
Avstängd
Citat:

Mkt bra skrivet 👍🙏
2024-07-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Håller het med er ! Man får tydligen inte ha åsikter ändå utan att det ska tros att allt ska anmälas hit & dit .

Börja undra om det kanske är så att ni själva anmälar till soc men kastar över och anklagar andra åt för att göra det !
Hahaha, helgens fånigaste kommentar !!
2024-07-13, 15:43
Avstängd
Citat:
Soc agerar annorlunda om dom anser att ett barn far illa. Att andra anser att N är sämre eller bättre än nån annan är inte att anse att ett barn far illa. Sen exakt hur jag vet det är inte relevant. Du ser ju själv resultatet av bedömningen, borde räcka som svar.
Du får självklart tycka vad du vill, är ingen som påstått att du inte får det. Alla får tycka vad man vill.
Jag tycker inte att N är en perfekt mamma, det hittar du på nu i stunden. Ingen är perfekt. Men dottern bedöms inte att fara illa. Vilket jag tycker alla borde kunna se att hon inte gör.
Då ber jag om ursäkt men jag upplever att du tycker det men kan ha fel .

Det är en tolkningsfråga kan jag tycka !
Jag tycker att chiara fara illa då N kastar över ansvaret till J .
Det är faktiskt N som är mamma och fött chiara till världen då ligger ansvaret hos henne ingen annan
Och jag tycker det är hemskt att gång på gång vilja lämna bort sin dotter för att åka på dessa resor springa ute mm

Varför jag frågade dej om soc är jag har fått till mig något helt annat !!!
Senast redigerad av Molgan098 2024-07-13 kl. 15:46.
2024-07-13, 15:45
Medlem
Citat:
Då ber jag om ursäkt men jag upplever att du tycker det men kan ha fel .

Det är en tolkningsfråga kan jag tycka !
Jag tycker att chiara fara illa då N kastar över ansvaret till J .
Det är faktiskt N som är mamma och fött chiara till världen då ligger ansvaret hos henne ingen annan
Jo men man måste ju kunna skilja på vad man själv tycker och hur verkligheten ser ut när man bedömer att ett barn far illa.
Jag tycker också att C är väldigt mycket med J, mer än vad jag själv skulle åka ifrån mina barn. MEN jag kan inte se att C far illa på något vis för det.
Du måste ju också veta om fall där barn har farit illa?? Det ser inte ut som i det här fallet.
Senast redigerad av HungerCut 2024-07-13 kl. 15:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in