2024-07-13, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Nej.

Jodå det har hon. Både Facebook och Instagram!
Citera
2024-07-13, 00:20
Medlem
Timeouts avatar
Pappan dödade dottern – sedan tog han sitt liv – utredningen i Tollarp läggs ner
Publicerad 12 jul 2024 kl 21.40
Uppdaterad kl 22.05

Den fjärde juli larmades polis till en villa i Tollarp där en pappa och hans dotter i lågstadieåldern hittades döda. Även en pojke hittades skadad.
Pappan misstänks ha mördat sin dotter och nu läggs utredningen ner.
– Vi bedriver ju inte förundersökning mot avlidna personer, säger Pernilla Åström.

Pojken som hittades skadad har förhörts av polis vilket har gett en beskrivning av händelseförloppet. Vad pojken har kunnat berätta är ingenting som chefsåklagare Pernilla Åström vill gå ut med, men bilden av vad som har hänt är tydlig.

– Vi har fått ihop en del information och ingenting tyder på att någon annan person har varit inblandad här. Allting pekar på att det är den avlidna mannen som har tagit sitt eget liv och han har dessförinnan tagit livet av sin dotter och även försökt ta livet av pojken, säger Pernilla Åström.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pappan-dodade-dottern-sedan-tog-han-sitt-liv-utredningen-i-tollarp-laggs-ner-/
Citera
2024-07-13, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ni har inte fått något från polisens utredningar - det sa du själv, du hade vänner som hade vänner som kände dem.

Så försök inte trissa upp din insyn nu.

Sa ju att både vänner och släktingar på båda sidor känner jag , inte vänners vänner. Men du får ju kommentera detta så får du fler inlägg
Citera
2024-07-13, 10:36
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Pojkens stabila punkt hittills har varit huset där pappan dödade hans syster och försökte döda honom. Tycker du att han och mamman ska bo där?

Vad pratar du om, de var ju skilda och pojken bodde i Malmö.
Citera
2024-07-13, 10:45
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med om att för mycket flytt inte är optimalt för barn.

Ang fetat.
Inte helt övertygad med tanke på vad han skriver om försök att rädda äktenskap de sista åren.

"De sista åren hade vi så många samtal som inte ledde till några beslut, för exet är inte så kommunikativ utan sade oftast vi gör som du säger..
Tror det är passiv aggressiv man blir när man sedan blir utskälld för lösningen som valdes inte var bra, trots att hon själv var med på att välja mitt förslag.
Så vi hoppades genom att flytta att saker skulle ändra sig, visst var det kul att se nya omgivningar men dyrt, slitigt och vi var på ruta ett fast på ett nytt ställe efter en månad. "

Speciellt inte ihop med att han såg familjekonstellationen som nåt ultimat koncept versus det han upplevt som barn:

"Ville ha en kärleksfull familj, en sådan jag inte hade i uppväxt.
Men jag har kommit fram till att jag var mer kär i känslan än att det var det med exet "
..
" exet lämnade mig, jag har varit arg, sorgsen, nedstämd, panikattacker, aldrig kännt så här innan, jag hade trasig uppväxt

Kan det vara separationsångest som ger panikångest?
dvs exet lämnar på samma sätt som när mina föräldrar lämnade bort mig i den stökiga uppväxten"

Jag tolkar detta som att han försöker reda ut det genom att ta beslut om flytt, men så fort de är på plats är hon ändå inte nöjd och överlåter till honom att återigen fixa tillvaron. Sen är det klart att han måste haft sina egna problem, annars hade det inte slutat med denna tragedi.
Citera
2024-07-13, 11:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
jag blandade ihop detta fall med familjetragedin i kilsmo.
Ja eller andra filicida fall som varit.
Bjärred 5000-K36240-18

Välutbildade hänger sig medans hårdhudade personer skjuter sig ?
Kanske beroendes på resurser och kreativitet.
Vissa självmedicinerar på ett eller annat sätt.

Finns det statistik på hur välutbildade hanterar det ?
Psykologer alt terapeuter hör man inget om.
Kanske beror på total ignorans gentemot kund.

Som någon annan nämnde att hoppas någon myndighet person lärde sig något och att de inte utnyttjar
informationen till att vinkla det till Magnus nackdel.
Citera
2024-07-13, 11:11
Medlem
Hur kan en del av er lägga skulden på Mamman???
Ingen vet vad som hänt innanför deras väggar. Ingen mer än dessa två föräldrar vet det. O nu finns bara en MAMMA o ETT BARN kvar. Så spekulerar ni om vad kvinnan gjort för FEL. I min värd är det MANNEN som har gjort det STÖRSTA felet, mördat sin Dotter o försökt men misslyckats att mörda sin Son.
Nu står en Mamma med värdens sorg över förlorat sin dotter på detta brutala sett. O samtidigt ska vara mamma åt ett barn som troligen mår väldigt dåligt av händelsen. Jag hoppas att dom båda för ALL hjälp som finns att gå vidare i Livet. Sen ang flytt jag har bekanta som flyttat fler gånger än detta par. Sen har jag andra som knappt lämnat sitt föräldrar hem. Normalt eller ej, vi vet inte vad som har bestämts i familjen.
Men sluta att lägga skulden på Mamman i detta. Det är inte hon som har Dödat sin Dotter, Utan det är pappan som har gjort det. O därmed Berövat Mamman hennes Dotter o Sonen hans syster.
Citera
2024-07-13, 11:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack
Jag tolkar detta som att han försöker reda ut det genom att ta beslut om flytt, men så fort de är på plats är hon ändå inte nöjd och överlåter till honom att återigen fixa tillvaron.
Ja, precis.
Sen börjar det om. Det börjar skvava för de flyr egentligen de äktenskapliga problemen de har sinsemellan och inbillar sig att det ska vara en lösning med miljöombyte.
Påminner om när andra försöker öppna kärleksporten igen med ännu ett barn..

Men det är ändå HAN som ger förslag på flytt och sen är de på ruta A.
Med tanke på att han även nämner "sista åren" så är han uppenbart delaktig i att det flyttas.

Därför är det ju inte korrekt att diskutera henne som maniskt flyttare (ses i tråden) - eller som du skev:
"Det hela tyder ju på en rastlöshet hos mamman".

Nej, jag tror inte hon är nog nöjd alls men jag tror hon försöker hänga med på att lappa ihop.
Tills hon inser att det inte funkar och skilsmässa är ett faktum - likt för många andra.
Citat:
Sen är det klart att han måste haft sina egna problem, annars hade det inte slutat med denna tragedi.
Ja, det är mer än givet. Helt skev när han bestämde att barnen skulle mördas.
Citera
2024-07-13, 11:25
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Något mycket allvarligt har hänt hos psykologen, annars hade hon/han inte uppmanat honom att orosanmäla sig själv. Och det kan man nog räkna ut utan att tagit del av hans inlägg i fb-gruppen. Så har man åtminstone en grundkurs i psykologi så vet man också att man mördar inte sina barn, så är det bara, då är det något annat än vårdnadstvist och skiljsmässa som ligger bakom.

Psykologen har inget val utan måste anmäla om den ser någon som helst oro för att barnen skulle fara illa. Att psykologen nu INTE ansåg att den plikten gällde i den här situationen utan uppmanade honom att anmäla sig själv tyder istället på att den tyckte att det hade varit bra om han hade fått lite stöd i sitt föräldraskap, ungefär.
Citera
2024-07-13, 11:26
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ja, precis.
Sen börjar det om. Det börjar skvava för de flyr egentligen de äktenskapliga problemen de har sinsemellan och inbillar sig att det ska vara en lösning med miljöombyte.

Med tanke på att han även nämner "sista åren" så är han uppenbart delaktig i att det flyttas.

Därför är det ju inte korrekt att diskutera henne som maniskt flyttare (ses i tråden) - eller som du skev:

Nej, jag tror inte hon är nog nöjd alls men jag tror hon försöker hänga med på att lappa ihop.
Tills hon inser att det inte funkar och skilsmässa är ett faktum - likt för många andra.

Du är ju ganska vidareutvecklad person. Riktig 2.0 som vet det mesta.

Denna C* Sven*son (inte för det spelar någon roll) men har hon något i bagaget ?
Limhamn är ju ett ganska fint område.

Jag tänker inte beskylla henne för att hon öppnade hennes "kärleksportalen" för Magnus.
Det är bara tragiskt som det är.. återkommer till på spåret uttrycket: "Vart är vi på väg".
Bottnar det i egoism hos något part ?

Tråden kanske inte kommer vidare utan påhopp när andra har fakta och vissa inte tillåts gissa.
Citera
2024-07-13, 11:31
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ja, precis.

Jag tolkar det annorlunda. Som att hon inte är nöjd men tycker att det är hans fel så hon överlåter åt honom att fixa det, vilket han gör med flytt, och sen är hon missnöjd för att det inte blev bra ändå. Hans kommentar om att det blir dyrt och tråkigt att blrja om på ruta ett efter en månad tyder på att han inser att flyttandet inte är en lösning på problemet. Efter separationen håller hon ju också på att flytta runt.

Skyller inte den här tragedin på mamman men hon blir inte mer normal ju sjukare han är.
Citera
2024-07-13, 11:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Du är ju ganska vidareutvecklad person. Riktig 2.0 som vet när det mesta.

Denna C* Sven*son (inte för det spelar någon roll) men har hon något i bagaget ?
Limhamn är ju ett ganska fint område.

Jag tänker inte beskylla henne för att hon öppnade hennes "kärleksportalen" för Magnus.
Det är bara tragiskt som det är.. återkommer till på spåret uttrycket: "Vart är vi på väg".
Bottnar det i egoism hos något part ?

Tråden kanske inte kommer vidare utan påhopp när andra har fakta och vissa inte tillåts gissa.
Jag vet inte mer än nån annan men jag har läst vad han skriver om flytt och dess orsak.

Det bottnar väl i en form av egoism om en part ser barnen som nån sorts ägodel och beslutar att mörda dem?
Rent krasst är den andra föräldern till och med helt utesluten ang deras framtid.

Det centrala är att ett helt värnlöst barn har berövats livet - av den som ska vara deras trygghet - och det andra barnet ska fortsätta försöka överleva sviterna...
Senast redigerad av develi 2024-07-13 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in