2024-07-12, 15:46
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vad är det troliga utfallet av denna process? Någon som har kvalificerad gissning?
Citera
2024-07-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Vad är det troliga utfallet av denna process? Någon som har kvalificerad gissning?

Jag undrar detsamma.

Sebastian Greenwood fick väl 20 år i finkan? För 20 miljarders bedrägeri.
Hur ska Olof kunna få 2050 år?
Är brotten begågna i en delstat med strängare straff eller varifrån kommer dessa 2050 år?

Vad gissar ni på att han kan landa på? 5 års fängelse?
Citera
2024-07-12, 19:04
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Just nu är Olof en plastficka med handlingar som ligger i en hög med andra plastfickor och väntar på sin tur att behandlas. Det tar ett par veckor/månader och så tas någon handling fram, behandlas och läggs tillbaka.

Jag har extremt svårt att tänka mig att detta är ett mer speciellt fall än de många andra utlämningsfallen som Spanien har och detsamma tycker nog USA. Detta är ett fall i mängden och man betar av dem i tur och ordning och i takt med att de tidslinjer som måste följas.

Sannolikt blir Olof dömd, annars skulle man inte dra igång ett sånt här case, och han får väl sitta ett par år i ett högst normalt fängelse med andra som begått bedrägerier, inbrott och annat. Han är sannolikt inte den internationella storskurk han beskriver sig själv som.

Även om det bara blir en bråkdel av katastrofstraffet som Olof beskriver det som är det nog inte kul att på heltid behöva tänka på hur man har tappat sitt liv på golvet. Han är väl runt 31 nu (född -93) och vi säger att han åker in i finkan på riktigt när han är 32-33 år. Då kommer han unt kanske när han är 36 år. Lagom uppförsbacke han har då. Plus att han har en unge han sannolikt aldrig kommer att få träffa. Han lär väl heller inte få inresetillstånd till USA igen.
Citera
2024-07-12, 19:08
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Jag undrar detsamma.

Är brotten begågna i en delstat med strängare straff eller varifrån kommer dessa 2050 år?

För att Olof har psykiska störningar. Han har ju begått bedrägerier mot många personer och vid många tillfällen. Det bedrägeribrott han har begått har exempelvis ett maxstraff på 5 år. Och det kanske finns 410 begångna brott och då räknar Olof det som 410 x 5 år= 2050 år

Men så fungerar det inte och det vet alla. Men det är så det ser ut genom Olof maniska hjärna.
Staplade straff får du bara vid extremt grova brott. Olof är en simpel bedragare och kommer få ett kännbart men klart mildare straff.
Citera
2024-07-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Jag undrar detsamma.

Olof kommer inte få 2050 år. Det är han själv som spridit sådana påståenden. Varför är oklart, men han vill väl se sig som en "stor kriminell".

Ja, jag tror det blir något sådant runt 4–5 år.
Citera
2024-07-12, 19:40
Medlem
knark-kungens avatar
Någon som vet hur häktet är där han sitter? Jag har fått uppfattningen om att det är någorlunda öppet då han kunnat hänga med andra interner.

Det som är värst just nu är nog ovissheten, ska han sitta häktad ett år eller kanske 3 innan han får rättegångsdatum?
Citera
2024-07-12, 20:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Olof kommer inte få 2050 år. Det är han själv som spridit sådana påståenden. Varför är oklart, men han vill väl se sig som en "stor kriminell".

Ja, jag tror det blir något sådant runt 4–5 år.
För vad, undrar man ju?
Har du några förslag?
Citera
2024-07-12, 20:27
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
För att Olof har psykiska störningar. Han har ju begått bedrägerier mot många personer och vid många tillfällen. Det bedrägeribrott han har begått har exempelvis ett maxstraff på 5 år. Och det kanske finns 410 begångna brott och då räknar Olof det som 410 x 5 år= 2050 år

Men så fungerar det inte och det vet alla. Men det är så det ser ut genom Olof maniska hjärna.
Staplade straff får du bara vid extremt grova brott. Olof är en simpel bedragare och kommer få ett kännbart men klart mildare straff.

Snyggt!
Citera
2024-07-12, 20:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Snyggt!
Pratar du om telefonerna som Klarna stoppade betalningarna till
Det finns ingen dom i det fallet. Och att Klarna var med på en förlikning på tre miljoner ligger inte Olof till last.
Nu var ju Olof dum som tackade nej.
Hela siffran 410 är taget ur luften.
Citera
2024-07-12, 21:24
Medlem
"Den enda som riskerat 2050 år men kommit ut efter 3 tack vare mig och min advokat, dem kunde inte bevisa ett skit, thats it mannen".
Citera
2024-07-12, 22:13
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Pratar du om telefonerna som Klarna stoppade betalningarna till
Det finns ingen dom i det fallet. Och att Klarna var med på en förlikning på tre miljoner ligger inte Olof till last.
Nu var ju Olof dum som tackade nej.
Hela siffran 410 är taget ur luften.

Nej det generella tankesättet.
Citera
2024-07-13, 03:12
Medlem
HeroicDozes avatar
Är väl bara en tidsfråga innan escobar-familjen fritar honom, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in