Citat:
Ursprungligen postat av
Chillgren
Jag har bara svårt att tro annat. Med tanke på den hotfulla retoriken från Ryssland så skulle det vara väldigt konstigt om de inte förbereder sig på storkriget de ständigt hotar med. Mystiskt, obegripligt, helt otroligt. De klarar knappt Ukraina. Ska de strida mot Nato med tomma förråd?
Om jag fattat grejorna rätt så vet den ryska ledningen att deras krigsmakt vore fullständigt chanslös vad det gäller konfrontation mot väst/nato varför de då ej heller behöver avsätta särskilt mycket av de mer konventionella vapen de håller i lador och produktion i just syfte om krig mot sagda motståndare.
Det är först nu- i tänkt läge om krig mot väst, det här med kärnvapen och dess syfte kommer in i sammanhang av rationalitet. Det vi alla många gånger i veckan får höra från rysk ledning är hoten om bruk av kärnvapen- att de skall sättas i bruk redan nu vid anfallskrig mot Ukraina men allt sådant är bara nonsens och vanvett. Det jag vill peka mot är att Ryssland inte behöver spara på några av de konventionella vapen de har eller skaffar eftersom de vet att inget land kommer anfalla dem... men om så ändå skulle ske behövs inte sådana vapen vi ser på de ukrainska slagfälten.
Så tror jag...