2024-07-12, 11:33
Medlem
Bartman777s avatar
Men vad handlade presskonferensen om egentligen?
Citera
2024-07-12, 11:34
Medlem
DRAVKCABs avatar
I den sista presskonferensen vi såg av Joe Biden är utan tvekan den bästa Joe Biden någonsin.

Sharp as a tack!

Att han äntligen ser igenom Zelensky var ju revolutionerande.

En Putin på kokain.

F you if you cant handle the truth!
Citera
2024-07-12, 11:34
Medlem
Alltså är jag en foliehatt eller vill inte människorna bakom ha Biden som president? Det är som att styra en marionett, dom kan inte ha en bättre president än just sleppyJoe.
Citera
2024-07-12, 11:35
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja. Med Biden som kandidat kommer det bli stor förlust mot Trump. Biden blir ju inte friskare... Och t ex är det debatt igen i september. Jag tror Biden skulle vara en så svag kandidat att vi kan få se tidigare "säkra" demokratiska stater välja Trump; t ex Oregon, Colorado eller Illinois.

Men det handlar inte bara om presidentvalet. Det handlar även om demokratin och det Demokratiska partiet. Om partiet kör vidare med halvgrönsaken Biden så kommer amerikaners förtroende för demokratins och det Demokratiska partiet ytterligare försämras. Biden måste avgå/avsättas för att återställa litegrann av detta - men det verkar vara väldigt på politiker och journalister som förstår detta.

Ja. Det är så fruktansvärt vidrigt hur media svänger över en natt. För någon vecka sedan var det ytterhögern/konspiratoriskt/Trump fanclub att säga att Biden är för gammal (dessutom demens) för att ha "Världens tuffaste/svåraste jobb".

Nu skriver Aftonhoran och Skitpressen om precis detta.
Citera
2024-07-12, 11:36
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Vad gör Obama nuförtiden? Tänk vilken comeback det skulle kunna bli.
Kommer inte på fråga....som tur är.

Det är sedan 1951 bara möjligt att väljas till presidentämbetet två gånger.

Barack Obama satt två perioder mellan 2009-2017.
Citera
2024-07-12, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Obama har suttt två hela perioder, jag skulle tro att det gör honom icke tillgänglig som VP (eftersom den som blir VP måste kunna gå in som president också).
Ja, det är förstås riktigt. Jag har dock för mig att en president kan sitta max 10 år, varav två år på en avgången presidents mandatperiod. Isåfall skulle Obama teoretiskt kunna gå in som president i max två år om Harris tvingas avgå. Sedan skulle det krävas nyval. Om USA ens i teorin kan ha nyval är för mig okänt. Det har väl aldrig hänt?
Citera
2024-07-12, 11:39
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Han har redan suttit sina 8år, han får inte sitta mer. Hans fru däremot.

Just det ja han satt ju 8
Citera
2024-07-12, 11:40
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Obama har suttt två hela perioder, jag skulle tro att det gör honom icke tillgänglig som VP (eftersom den som blir VP måste kunna gå in som president också).
Att Obama kommer upp som namn tråden? Han är en av USAs sämsta presidenter genom tiderna och hans insatser gav t.ex Syrienkriget som gav flyktingvågen till EU som vi fortfarande lider av och som nästan knäckte Sverige.

Här Thomas Sowells lista på sämsta presidenter. Han motiverar sitt svar.
https://www.youtube.com/watch?v=0UpiNiaak18&ab_channel=LibertyPen
Citera
2024-07-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Biden höll tal på Natomötet - kallade Zelenskyj för "president Putin"
Biden kallade Zelenskyj Putin

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4Bo6R6/biden-kallade-zelenskyj-putin

Joe Biden håller tal från Natomötet.

Nu vill jag lämna över till Ukrainas president som har lika mycket mod som han har beslutsamhet. Mina damer och herrar: president Putin, säger han innan han rättar sig.

– Putin? President Zelenskyj. Jag är så fokuserad på att vinna mot Putin, säger han

Vad säger ni om detta?

Hur kommer media och andra politiker reagera på detta?
Ska han inte komma ihåg koden till kärnvapenavfyringen? Känns inte stabilt om han tar fel på den koden och koden till bankomatkortet. Fast han är kanske som alla andra och har samma kod då kan han ju fråga frun
Citera
2024-07-12, 11:42
Medlem
Korv-Bajss avatar
Ana Kasparian, inbiten demokrat, Trump-hatare, och medarbetare på YouTube-kanalen "The Young Turks",
får ett vredesutbrott och blir FULLSTÄNDIGT GALEN på Joe Biden efter gårdagens presskonferens!

https://youtu.be/vXkNaf5itGg?t=791
Senast redigerad av Korv-Bajs 2024-07-12 kl. 11:51.
Citera
2024-07-12, 11:44
Medlem
Erik Östs avatar
Jag önskar att Trump blir president igen men när han angriper Biden med lyteskomik i sina tal krossar han en röd linje för mig.
Det är inte roligt , nån j-dra ordning får det va!

Däremot tror jag demokraterna redan kommit överens om att deras presidentkandidat 2024 är Kamala Harris men dom vågar inte släppa den nyheten ännu utan låter Biden lalla färdigt först ett tag till.
Så länge hon håller käften kommer de låga förväntningarnas politik ge dom en rejäl skjuts i kommande kampanjer och pöbeln tänker att "nu ,nu jä-drar kommer det ett paradigmskifte och nåt nytt"!

Hon kan faktiskt bli Usa:s första kvinnliga president. Har ni tänkt på det?
Senast redigerad av Erik Öst 2024-07-12 kl. 11:47.
Citera
2024-07-12, 11:54
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om detta är det bästa som Biden kan prestera, i en enormt upp-haussad presskonferens, då är det inte bra.

Det pratas om "medicinering" här i tråden, men jag känner inte till att det finns någon medicin som gör att en patient med Parkinsons ser "alertare och smartare" ut under en kort tid. Vet ni?

Snarare är det nog så att allteftersom presskonferensen lider så blir han otålig och uppjagad. Och då blir det sämre. Han tappar den fokus på att se så bra ut som möjligt, som han var taggad på när han kom in.
Vem har sagt att han har Parkinsons då? Det är väl demens eller Alzheimers som det har pratats om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in