Citat:
Ursprungligen postat av
hjaelploskille
Ja, fast det går ju också åt båda håll, i USA finns det media som stödjer D och media som stödjer R. D-media är kritisk mot R-kandidaten och R-media är kritisk mot D-kandidaten.
Sen är det viktigt att betona en enorm skillnad på D-media före och efter debatten. Efter debatten så har CNN, NYT osv varit väldigt kritiska mot Biden och publicerat artiklar och op-eds om hur Biden är för gammal och bör bytas ut. Skiftet har varit enormt.
Ja, jag blev väldigt förvånad över den mediala "kursändringen". Jag brukar läsa Washington Post och de hade plötsligt en artikel om att många Demokrater nu börjar ifrågasätta Bidens förmåga att fortsätta. Intressant hur tidningens läsare reagerade i kommentarsfältet. En stor andel var mycket kritiska till WaPo och många tyckte att tidningen nu förråder Biden.
Förvånades också över att så många som kommenterade artikeln gjorde sig lustiga över hur okända dessa Demokrater som ifrågasätter Biden är. Folk tycks inte ens veta vem exempelvis Nadler är. Och de är amerikaner.
Jag kan bara dra en slutsats. Många amerikaner, på båda sidor, är extremt känslomässigt investerade i det som sker politiskt, och har kopplat bort sin analytiska förmåga. Man ser inget negativt med den egna kandidaten och kan bara se det negativa hos den andre.
Det är skrämmande eftersom det öppnar upp för manipulation av väljarna. Mer slagord än förnuft.
Och hur fungerar jag själv, kan jag undra. Jag försöker ta del av båda sidornas argument och granska dem kritiskt. Men det måste ändå erkännas att även jag tänker alltför ideologiskt.