2024-07-12, 09:51
Medlem
Bostonroses avatar
Det roliga i det här är ju att han var precis lika snurrig när han valdes till president.
Citera
2024-07-12, 09:52
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Amerikanska folkets stora hat mot Trump ledde dom till fördärvet med 4 år med Biden och hans tokvänsteradministration. Det straffade sig enomt. Nu har de fattat och kommer rösta rätt i November.

Tump kommer vinna storartat och Bidens förlust kommer vara en av de största förlusterna en president upplevt.

Fortsätter klavertrampen gissar jag på 70/30% i Trumps favör. Hellre en dåre som vet vad han gör, än en som inte vet vad han gör.
Citera
2024-07-12, 09:55
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Jag tycker synd om gubben.
I hans ålder ska man inte behöva hålla på med sådant där. Han skall sitta hemma och ha det lite skönt de sista åren. Inte tvingas fara runt så (på grund av att hand parti inte kan få fram en vettig kandidat).
Gubbtjyven har ju ett satans ego med som vägrar att hoppa av. Men, har man följt amerikansk politik vet man att dert illa med Biden iiaf edan 2017 Dock rasar han snabbt nu i kognitiv förmåga.
Citera
2024-07-12, 09:55
Medlem
Dimpens avatar
Trump var ju tidigare Demokrat men mognade och övergick till att bli Republikan.
Tänk om Biden nu kommit till samma insikt att det är Republikanerna som är det bästa? Kanske röstar han själv i kommande val på Trump? Kanske banar han medvetet väg för Trump och Republikanerna då han i sitt sinne äntligen inser att det är bäst? Kanske är Biden själv Republikan till slut?
Låter konspiratoriskt men det var en tanke som slog mig i alla fall. 🤔
Senast redigerad av Dimpen 2024-07-12 kl. 10:09.
Citera
2024-07-12, 10:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Presskonferensen såg ju iallafall betydligt bättre ut än debatten, men den var fortfarande mycket svag.
Han lyckades hålla munnen stängd när han lyssnade på reportrarnas frågor, så han såg inte lika gravt parkinsonspåverkad som under debatten.

Men inte bra:
- Mycket harklanden
- Mycket gurklanden och sludder
- Flertalet märkliga felsägningar
- Konstiga växlanden mellan arg hög röst och viskande

Under sitt lilla tal i början lyckades han se ganska kraftfull ut, med väldigt hög röst.

Det var ju inte bra att han började hela Q&A-delen med en av de mest legendariska grodorna hittills. "I would not have picked vice president Trump to be vice president if I think she would not be qualified to be president".
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2024-07-12 kl. 10:05.
Citera
2024-07-12, 10:02
Medlem
Kul att mainstreammedia vaknat till liv om detta. Det har publicerats klipp på Biden och hans felsägningar i åtminstone 1 års tid nu på twitter och det har bemötts om av media att det bara är republikanska påverkanskampanjer och trollande.
Inte ens "oberoende" vänstermedia kan försvara Biden längre.
Citera
2024-07-12, 10:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Biden lär avgå de kommande veckorna eller så vinner Trumpeten i November. Det är bara att välja för Demokraterna.
Ja. Med Biden som kandidat kommer det bli stor förlust mot Trump. Biden blir ju inte friskare... Och t ex är det debatt igen i september. Jag tror Biden skulle vara en så svag kandidat att vi kan få se tidigare "säkra" demokratiska stater välja Trump; t ex Oregon, Colorado eller Illinois.

Men det handlar inte bara om presidentvalet. Det handlar även om demokratin och det Demokratiska partiet. Om partiet kör vidare med halvgrönsaken Biden så kommer amerikaners förtroende för demokratins och det Demokratiska partiet ytterligare försämras. Biden måste avgå/avsättas för att återställa litegrann av detta - men det verkar vara väldigt på politiker och journalister som förstår detta.
Senast redigerad av Madagascar 2024-07-12 kl. 10:11.
Citera
2024-07-12, 10:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/masskrav-fran-demokrater-biden-maste-avga/

Fyra källor i demokraterna säger till CBS News att demokratiska lagstiftare kommer be Biden kliva åt sidan inom de närmsta 48 timmarna. Masskravet är, enligt källorna, redan skrivet.

En av källorna menar att de kommande tre till fyra dagarna kommer att bli ”brutala” och att det någon gång nästa vecka kommer vara ohållbart för presidenten att fortsätta sin kandidatur.
Citera
2024-07-12, 10:11
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Ett stort steg för mänskligheten att "valet" i USA står mellan en snart dement narcissistisk idiot och en redan dement ? Väx upp, läs böcker eller fortsätt som inkompetent och skriv fler inlägg ?

Jätteroligt tycker jag, hur du sätter "valet" inom citationstecken, som att du menar att det skulle vara ett riggat val nu när Trump vinner, men att det inte var riggat när Biden vann. Enligt tokvänstern är det alltid fusk när motståndaren vinner, det är alltid så ni resonerar, som barn. Offermentaliteten passar ju er mentala mognadsnivå så att säga.

Hellre Trump med sina styrkor och svagheter än Biden som står där som en lallande och döende byfåne med enbart svagheter. Trump är en entertainer, men samtidigt en handlingskraftig, rakryggad och av världsledare en respekterad sådan. Han säger vad han tycker, något som ni på vänstern aldrig greppat och sett som kränkande av någon oklar anledning. Men amerikanska folket har vaknat upp nu och saknat Trump. 5:e November kommer bli episkt!

"Väx upp, läs böcker eller fortsätt som inkompetent och skriv fler inlägg" säger den vänsterblivne och arga intoleranta grabben som själv spammar forumet och inte läst en bok i sitt liv. Jag finner en total avsaknad av självinsikt och sundhetstecken i din vänsterlogik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Gubbtjyven har ju ett satans ego med som vägrar att hoppa av. Men, har man följt amerikansk politik vet man att dert illa med Biden iiaf edan 2017 Dock rasar han snabbt nu i kognitiv förmåga.

När han vann valet så spekulerades det i att han skulle kliva av efter halva tiden och låta vicepresidenten ta över. Det hade han själv inga planer på uppenbarligen.
Citera
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ja, fast det går ju också åt båda håll, i USA finns det media som stödjer D och media som stödjer R. D-media är kritisk mot R-kandidaten och R-media är kritisk mot D-kandidaten.

Sen är det viktigt att betona en enorm skillnad på D-media före och efter debatten. Efter debatten så har CNN, NYT osv varit väldigt kritiska mot Biden och publicerat artiklar och op-eds om hur Biden är för gammal och bör bytas ut. Skiftet har varit enormt.

Ja, jag blev väldigt förvånad över den mediala "kursändringen". Jag brukar läsa Washington Post och de hade plötsligt en artikel om att många Demokrater nu börjar ifrågasätta Bidens förmåga att fortsätta. Intressant hur tidningens läsare reagerade i kommentarsfältet. En stor andel var mycket kritiska till WaPo och många tyckte att tidningen nu förråder Biden.

Förvånades också över att så många som kommenterade artikeln gjorde sig lustiga över hur okända dessa Demokrater som ifrågasätter Biden är. Folk tycks inte ens veta vem exempelvis Nadler är. Och de är amerikaner.

Jag kan bara dra en slutsats. Många amerikaner, på båda sidor, är extremt känslomässigt investerade i det som sker politiskt, och har kopplat bort sin analytiska förmåga. Man ser inget negativt med den egna kandidaten och kan bara se det negativa hos den andre.

Det är skrämmande eftersom det öppnar upp för manipulation av väljarna. Mer slagord än förnuft.

Och hur fungerar jag själv, kan jag undra. Jag försöker ta del av båda sidornas argument och granska dem kritiskt. Men det måste ändå erkännas att även jag tänker alltför ideologiskt.
Citera
2024-07-12, 10:15
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Det roliga i det här är ju att han var precis lika snurrig när han valdes till president.

Betydligt värre nu, vad är ursäkten till att han sa massa fel på nato mötet, jetlag och förkylning som spökar vidare ? haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in