2024-07-11, 18:48
Medlem
Först stort Tack till alla som sammanfattat vad podden innehöll
Känns inte som det inte innehöll några överraskningar precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Millan75 & DjPutte har varit inne på samma teori ett ex antal ggr som nog ligger nära sanningen men skillnaden är när dessa 2 skriver så skriver DjPutte att det är så till 100 % medan Millan75 mfl skriver att det kan vara så till N bevisar motsatsen. Vilket jag aldrig tror att hon kommer göra för det är ett Nederlag för henne själv då hon går ut med att hon hatar otrohet .

Men då återstår ju en fråga varför vill A bestämt ha ett faderskapstest då N nekat & kallat han både det ena & andra när han velat det ..

Och varför i hela fridens dar går hon så hårt på att han ej är intresserad han bryr sej mm om han icke är pappan

Ja detta är ju verkligen något som man inte förstår

*Om N vet att det finns en risk att A inte är pappan så borde hon väl hålla en riktigt låg profil och inte hänga ut A hela tiden

*Om N är säker på att A är pappan men inte vill att A ska bli delaktig och därför förhalar utredningen på olika sätt så borde hon väl även då hålla tyst om A och inte komma med anklagelser att han inte vill vara delaktig.

*Om N vill straffa A själv, (om nu inga anmälning mot honom går igenom) så bör det väl ändå till slut komma fram att han är pappan även om det kan ta lååång tid) och då blir det ju inte kul för N, när alla förstår hennes bluff, förstår hon inte det?

Jag kan personligen inte se någon fördel för N hur hon än agerar, känns som det slår tillbaka hur hon än gör.
Och varför hänger hon så fast vid den killen hon var såå kär i och sedan hatar såå mycket. Varför inte försöka gå vidare i livet. Tror hon skulle må så mycket bättre då. Konstigt också att mamma J låter detta fortgå, som utbildad kurator borde hon väl förstå att det inte är det bästa för sin dotter att älta detta så länge.
2024-07-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Millan75 & DjPutte har varit inne på samma teori ett ex antal ggr som nog ligger nära sanningen men skillnaden är när dessa 2 skriver så skriver DjPutte att det är så till 100 % medan Millan75 mfl skriver att det kan vara så till N bevisar motsatsen. Vilket jag aldrig tror att hon kommer göra för det är ett Nederlag för henne själv då hon går ut med att hon hatar otrohet .

Men då återstår ju en fråga varför vill A bestämt ha ett faderskapstest då N nekat & kallat han både det ena & andra när han velat det ..

Och varför i hela fridens dar går hon så hårt på att han ej är intresserad han bryr sej mm om han icke är pappan
Tro är en sak veta en annan . Där har du stora skillnaden, jag mfl kan tro saker el spekulera hur saker ligger till men ingen vet sanningen förutom dessa 2 Nicci & Andreas
2024-07-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppfulltant

*Om N vet att det finns en risk att A inte är pappan så borde hon väl hålla en riktigt låg profil och inte hänga ut A hela tiden

*Om N är säker på att A är pappan men inte vill att A ska bli delaktig och därför förhalar utredningen på olika sätt så borde hon väl även då hålla tyst om A och inte komma med anklagelser att han inte vill vara delaktig.

*Om N vill straffa A själv, (om nu inga anmälning mot honom går igenom) så bör det väl ändå till slut komma fram att han är pappan även om det kan ta lååång tid) och då blir det ju inte kul för N, när alla förstår hennes bluff, förstår hon inte det?

Jag kan personligen inte se någon fördel för N hur hon än agerar, känns som det slår tillbaka hur hon än gör.
Och varför hänger hon så fast vid den killen hon var såå kär i och sedan hatar såå mycket. Varför inte försöka gå vidare i livet. Tror hon skulle må så mycket bättre då. Konstigt också att mamma J låter detta fortgå, som utbildad kurator borde hon väl förstå att det inte är det bästa för sin dotter att älta detta så länge.
Mkt bra skrivet & bra funderingar håller helt med dej.
Och som du säger som kurator så borde hon ge råd & stöd . Men som mamma är det svårare då man vill göra allt för sin dotter som oxå innebär att hon borde lära N vad som är & fel och stå på egna ben och ta ansvar för sina egna handlingar . Allt kan inte bara vara Andreas fel som N vill få det till och allt kan inte heller vara Ns fel men väldigt mkt . Hon skulle gjort som A lagt locket på & gott vidare istället för att älta
Senast redigerad av Millan75 2024-07-11 kl. 21:06.
2024-07-12, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppfulltant

Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Mkt bra skrivet & bra funderingar håller helt med dej.
Och som du säger som kurator så borde hon ge råd & stöd . Men som mamma är det svårare då man vill göra allt för sin dotter som oxå innebär att hon borde lära N vad som är & fel och stå på egna ben och ta ansvar för sina egna handlingar . Allt kan inte bara vara Andreas fel som N vill få det till och allt kan inte heller vara Ns fel men väldigt mkt . Hon skulle gjort som A lagt locket på & gott vidare istället för att älta
Håller helt med er !

Blir bara mer & mer frågetecken efter historiens gång då N ändrar sig i visa saker el lägger till mkt som ej stämmer övrens med verkligenheten.
Då många vet annat än det hon berättar. Och för mig mfl kommer detta alltid vara en gåta varför vill man ej lösa detta tjafs för Cs skull

Vet att det skrivits ofta i tråden .... Men N gör inte C en tjänst genom att hålla pappan borta som N tycks tro .
Det kommer en dag då C vill ha svar på det . Och det kommer att komma en chock för N när C kommer att reagera på allt .
Om N inte vill lösa det så kommer C att vilja det var så säker .

Och varför överhuvudtaget vill man att sin dotter ska få växa upp utan en pappa ? Och hur länge kan det bara stå modern på chiaras papper !!
Enligt lag i Sverige så får det ej längre vara så att det står fader okänd utan man letar rätt på vem som är pappan genom ett DNA test .

Och hon påstår att det fortfarande är pågående utredning ang det som hände i sep förra året .

Finns fortfarande ingenting på A och att det är nedlagda anmälningar så hur många har hon egentligen gjort ??????

Och det har även skrivits förr att är det så allvarligt som N vill påstå hade A suttit inne el haft fotboja genom övervakning

Och ni som undrar hela tiden varför vi ifrågasätter vissa saker gällande Ns val är för att ett litet barn som hamnar i kläm

Visst vi ser bara en BRÅKDEL i det som sker och det handlar inte om att N Ej ska någon egentid som är något nytt påfund dagens generation har hittat på .

Skaffar man barn så är man förälder på heltid vill säga 24 timmar om dygnet !
Men då kommer det alltid till ja men hon är ensamstående osv

Men fortfarande hon hade ett val och valde att lämna pappan och ej ha någon kontakt med han och uteslutit han från chiaras liv .

Sen hjälper hennes mamma , plast pappa syskon henne till max

Känner ingen som har så mkt hjälp som ensamstående el inte

Den dagen då hon ska stå på egna ben och ta hand om chiara själv kommer bli en chock för henne .
Så länge hon har allt serverat så kommer hon bo kvar !!!
Senast redigerad av Hulken52 2024-07-12 kl. 06:14.
2024-07-12, 07:58
Medlem
När min vän fick barn fick hon direkt säga vem pappan var.

Socialnämnden har ju ett utredningsansvar. Men N kan vägrar berätta vem pappan är och de är inte brottsligt. De konsekvenser hon kan få genom att inte berätta är att hon inte får underhållsbidrag men inget mer än så.
Senast redigerad av Hello87 2024-07-12 kl. 08:01.
2024-07-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
När min vän fick barn fick hon direkt säga vem pappan var.

Socialnämnden har ju ett utredningsansvar. Men N kan vägrar berätta vem pappan är och de är inte brottsligt. De konsekvenser hon kan få genom att inte berätta är att hon inte får underhållsbidrag men inget mer än så.
Måste även stå på dom papper från skatteverket än så länge enligt uppgifter så står det bara morden inget annat .
Jo hon kan få konsekvenser om hon medvetet underhåller vem pappan är och om hon medvetet går in och Sabbar förhållandet till den andre föräldern. Och i detta fall så finns ju A med i registret då han var med på inskrivning hos barnmorskan osv
2024-07-12, 09:02
Medlem
amiliasharborstes avatar
Blir så otroligt fel när man använder sitt barn för att sabba för den andra. Barnet är helt oskyldigt!! Och som jag sagt förut, även om Andreas inte betett sig schysst mot Nicci, så finns det inget som säger att han inte hade kunnat vara en bra förälder.

Men det kan ju också vara så att han helt enkelt inte vill vara delaktig, det vet vi väl inte? Och då är det hans val och det kan man ju inte säga så mycket om.
2024-07-12, 09:16
Medlem
Shattereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Blir så otroligt fel när man använder sitt barn för att sabba för den andra. Barnet är helt oskyldigt!! Och som jag sagt förut, även om Andreas inte betett sig schysst mot Nicci, så finns det inget som säger att han inte hade kunnat vara en bra förälder.

Men det kan ju också vara så att han helt enkelt inte vill vara delaktig, det vet vi väl inte? Och då är det hans val och det kan man ju inte säga så mycket om.

Det vi vet (baserat på vad vi sett i sociala medier) är ju iaf att han försökt vara delaktig iom flytten till eget i sthlm, att han bodde där ett tag men att N inte velat ha kontakt med honom före födseln. Vad som hände efter födseln är det ju dock delad mening om beroende på vem man frågar. Iom att utåt vi bara hört Niccis ord och att Andreas valt att inte dela mer på instagram (säkert för han tidigare fick mkt påhopp om falska grejor) så är det ju mest spekulationer, så nu vet vi ju inte säkert vad han vill? (Om ingen har en säker källa)

Och det är väl det som är det intressanta tycker jag, vad som händer nu.
Kommer pappan få vara delaktig. Vill han det? Vem är egentligen pappan? 😅 och vad hände med den eventuella rättsprocessen 🫣
2024-07-12, 12:49
Medlem
Citat:

Tyvärr finns det ju helt sinnessjuka pappor som inte vill ha med sitt/sina barn att göra !!
Att säga att det är ett val som inte finns så mycket att säga om låter för mig helt rubbat !!
Drabbar ju verkligen barnet !!
Senast redigerad av HungerCut 2024-07-12 kl. 12:52.
2024-07-12, 15:38
Medlem
amiliasharborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Tyvärr finns det ju helt sinnessjuka pappor som inte vill ha med sitt/sina barn att göra !!
Att säga att det är ett val som inte finns så mycket att säga om låter för mig helt rubbat !!
Drabbar ju verkligen barnet !!

Ja, man kan ju tycka och tänka vad man vill om det. Men det finns ju inte så mycket att göra om en person bestämt sig.
2024-07-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ja, man kan ju tycka och tänka vad man vill om det. Men det finns ju inte så mycket att göra om en person bestämt sig.
Svårt att göra nåt åt för någon annan men inte så svårt att tycka å tänka om det. För jävligt med pappor som skiter i sina barn.
Hur kan man ens tänka tanken att skita i sitt barn !!!
Finns verkligen ingen ursäkt för det, inte en enda !!!
2024-07-12, 16:17
Medlem
amiliasharborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Svårt att göra nåt åt för någon annan men inte så svårt att tycka å tänka om det. För jävligt med pappor som skiter i sina barn.
Hur kan man ens tänka tanken att skita i sitt barn !!!
Finns verkligen ingen ursäkt för det, inte en enda !!!

Ja det är det jag menar, kanske formulerade mig fel. Jag har själv en dotter som pappan inte engagerar sig ett smack i. Kan inte göra något åt det, men tycker en jäkla massa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in