2024-07-11, 22:55
Medlem
landbandys avatar
Har kollat upp alla vandringsleder som går över myrar i Ljungby ,men Årshultsmyren ligger ju väster/söder- ut om Ljungby så vet inte om det kan vara där han sprang in ?
Han var ju på östra sidan av Ljungby när han gav sig iväg .....
Förvirrande detta ; för mig ...

Stor myr ,ca 1500 hektar vad det verkar !?

( Spekulation).

En sak till som jag funderar på !
M frågade sig fram om/åt vilket håll centrum låg åt ?
De han mötte visade honom åt vilket håll det låg ( han bor ju på Föreningsgatan 6) i centrum.
Ändock så sprang han iväg åt andra hållet ?
Konstigt ju.Han ville ju hem ....
Senast redigerad av landbandy 2024-07-11 kl. 23:35.
Citera
2024-07-11, 23:41
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

De han mötte visade honom åt vilket håll det låg ( han bor ju på Föreningsgatan 6) i centrum.

Tänk om det var så att han frågade var centrum låg för att det var dit han INTE ville?!

Kanske fanns det folk i centrum som han absolut inte ville träffa utan istället komma så långt ifrån som möjligt. Annars är ju hans reaktion HELT ologisk.
Citera
2024-07-12, 02:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänk om det var så att han frågade var centrum låg för att det var dit han INTE ville?!

Kanske fanns det folk i centrum som han absolut inte ville träffa utan istället komma så långt ifrån som möjligt. Annars är ju hans reaktion HELT ologisk.

Ja så kan det ju ha varit ....

Det gör så ont i mig att han sprang omkring så bart klädd.
Han måste ha anat att det skulle bli svårt att överleva natten .
Hade den där personen som han bad om att få komma in och få varmt te hos ; släppt in honom ,så hade detta försvinnande kunnat avblåsts helt och hållet ju !

Kan inte förstå varför den där tjejen som typ kände honom ( hon som filmade ) ; att hon inte kunde övertala sin pappa ,att släppa in M på lite varmt te och få låna ett par tofflor !

De stod ju därute ett helt gäng grannar och samtalade med M och Ingen verkade bry sig om att han stod i kylan utan skor !!!!

Okej om de gick ut i t- shirt när de pratade med honom ,men när de blev frusna gick de säkert In igen OCH att låta honom springa iväg vidare utan skor är ju för jäkligt !

Tror inte någon utav grannarna stod därute i bara strumplästen och pratade.

Varför brydde de sig inte om honom ,där och då ?
Om en människa frågar om varmt te - DÅ lär den vara desperat nedkyld! Inget man frågar om, bara sådär !
Senast redigerad av landbandy 2024-07-12 kl. 02:59.
Citera
2024-07-12, 02:53
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Har kollat upp alla vandringsleder som går över myrar i Ljungby ,men Årshultsmyren ligger ju väster/söder- ut om Ljungby så vet inte om det kan vara där han sprang in ?
Han var ju på östra sidan av Ljungby när han gav sig iväg .....
Förvirrande detta ; för mig ...

Stor myr ,ca 1500 hektar vad det verkar !?

( Spekulation).

Vem har "sagt/nämt att han ville hem? Han kanske bara ville bort?
Citera
2024-07-12, 02:58
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan

BTW tror jag det är våtområdet öster om villakvarteret det gäller. Några "djupa" diken med våtmark om jag inte är helt ute och seglar. Skall kolla mer på det.
Citera
2024-07-12, 03:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Okej ,så han SA bara till sin bror och de andra att :
-Jag drar hem nu !
Men menade det inte ??
?

Han hade ju nämnt till brodern att han ville hem och sova eftersom det kom så många fler, som skulle sova över där ,än det var tänkt från början ; och då ångrade han sig och beslöt att dra hem istället ....

Källa:
( Broderns uppgifter )
Senast redigerad av landbandy 2024-07-12 kl. 03:07.
Citera
2024-07-12, 03:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
BTW tror jag det är våtområdet öster om villakvarteret det gäller. Några "djupa" diken med våtmark om jag inte är helt ute och seglar. Skall kolla mer på det.

Okej tack ,funderar ju på var den där sökhunden hittade doft efter honom ....
Citera
2024-07-12, 03:13
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Okej ,så han sa bara till sin bror och de andra att :
-Jag drar hem nu !

?

Ja det är den officiella versionen. Som mycket väl kan stämma. Antar att kompisarna håller fast vid det.
Citera
2024-07-12, 03:20
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Okej tack ,funderar ju på var den där sökhunden hittade doft efter honom ....

Jag bor en "timma" från Ljungby. Vore intressant om en grupp inom det spannet gick ihop och tog slag i saken och sökter vidare. Har själv både tillgång till båt med avancerat ekolod samt mycket bra drönare. Dock inget jag "drar igång" själv".
Citera
2024-07-12, 03:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag bor en "timma" från Ljungby. Vore intressant om en grupp inom det spannet gick ihop och tog slag i saken och sökter vidare. Har själv både tillgång till båt med avancerat ekolod samt mycket bra drönare. Dock inget jag "drar igång" själv".

Nej det är ju förståeligt.
Ja typ 4 st eller något skulle vara bra.
Så att alla har koll på så att ingen faller överbord eller sjunker ner i något läskigt vattenhål .
2 pers. kan ju tillsammans dra upp någon om det skulle falla sig så illa .
Det gäller att sitta lugnt i båten !

Drönare skulle nog mycket väl kunna finna kläder som " suttit"/ sitter på kvarlevor.
Om det är snårigt och mycket risig sly osv. är det antagligen svårt då att flyga nära marken?
Senast redigerad av landbandy 2024-07-12 kl. 03:51.
Citera
2024-07-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75

Han hade ju inga nycklar, hans rock hade ju fallit bakom en soffa. Nån telefon hade han ju inte heller. Han ville hitta tillbaka till Klotvägen för att se om rocken och nycklarna var där tror jag. (Spekulation)
Citera
2024-07-13, 11:13
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:

Jag bor inte nära, men följer Mattias tråden och hoppas några nappar på din ide.
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in