2024-07-09, 13:25
Medlem
NiV3Rts avatar
Hade en ung chef på ett av mina första jobb som alltid avslutade sina infomail på det viset. Kändes verkligen inte inbjudande till att man faktiskt skulle komma med frågor.
Citera
2024-07-09, 14:55
Medlem
jymdjakets avatar
Frågor på det är Svensson drygputte, inte WT.
Citera
2024-07-09, 14:59
Medlem
jymdjakets avatar
Känns som folk vill göra alldagliga grejer till WT i övrigt om man skiter i drygputte, för att man tror att grevar aNväNDeR meR soFiStiKeRat spRåK.
Citera
2024-07-09, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?

Det finns inget som heter WT på svenska. Det heter underklass/trasproletariat, och den som använder uttryck som WT är just det.
Citera
2024-07-09, 17:10
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Du har helt missat poängen. Det handlade om WT/arbetarklassens fokus kring detta me datt snacka om vilka som var korkade, smarta, etc. (inte övriga grupper som sällan pratar om folk på det sättet). Dvs. ett drag som är tydligt för just WT.
WT är en term som används av såna som precis tror att de fått näsan över den nivån själv och inga andra.
Normala människor grupperar inte folk generellt i grupper av bättre och sämre.
Man bedömer dem efter deras individuella gärningar och karaktär.

Att du dessutom försöker dig på ett expertutlåtande om vilka drag som är typiska för just WT, får mig att småle en smula.
Så långt ifrån det du beskriver har du tydligen inte kommit.

Ta på dig tänkarmössan en stund och förstå att du är långt utanför barndjupet i den här poolen och dina armpuffar läcker..
Citera
2024-07-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?
Har du någon motsvarighet till ditt uttryck "WT"? Borde då vara BT.
Citera
2024-07-10, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
WT är en term som används av såna som precis tror att de fått näsan över den nivån själv och inga andra.

Nu är jag osäker på vad du avser här. Kom gärna med ett tydligare exempel på vad du menar med "fått näsan över den nivån själv och inga andra"?

Förstod inte riktigt den frasen och meningsbyggnaden i relation till diskussionen.

Citat:
Normala människor grupperar inte folk generellt i grupper av bättre och sämre.
Man bedömer dem efter deras individuella gärningar och karaktär.

Ja, det håller jag med dig helt om. Självklart skall man alltid bedöma individer som just de individer de är, och inte efter vilken grupp de tillhör. Är verkligen 100% på din sida här (och har själv skrivit så flera gånger i andra trådar).

Citat:
Att du dessutom försöker dig på ett expertutlåtande om vilka drag som är typiska för just WT, får mig att småle en smula.
Så långt ifrån det du beskriver har du tydligen inte kommit.

Vilka "expertutlåtande" tänker du på då?

Jag är ingen som helst expert, och är en vanlig person som jobbar så långt ifrån sociologi och etnologi man kan komma.

Har verkligen inte gjort några expertutlåtanden, utan deltar precis som vem som helst med reflektioner kring trådens ämne. Precis som du gör själv.

Men ge gärna ett exempel på vad du avser, så kan jag absolut försöka förändra mig i framtiden hur jag skriver för att inte förarga eller reta upp dig. Men ge ett konkret exempel och citat gärna då.

Men du får absolut gärna se mig som WT, om det behagar dig.

Känns dock som liknande WT-användning gör (som jag och många i tråden påtalat) att det går inflation i begreppet.
Citera
2024-07-11, 00:49
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Nu är jag osäker på vad du avser här. Kom gärna med ett tydligare exempel på vad du menar med "fått näsan över den nivån själv och inga andra"?
Jag är inte särskilt bekymrad över vad du vad du förstår eller inte.
Citat:
Förstod inte riktigt den frasen och meningsbyggnaden i relation till diskussionen.

Vilka "expertutlåtande" tänker du på då?

Har verkligen inte gjort några expertutlåtanden, utan deltar precis som vem som helst med reflektioner kring trådens ämne. Precis som du gör själv.

Men ge gärna ett exempel på vad du avser, så kan jag absolut försöka förändra mig i framtiden hur jag skriver för att inte förarga eller reta upp dig. Men ge ett konkret exempel och citat gärna då.

Känns dock som liknande WT-användning gör (som jag och många i tråden påtalat) att det går inflation i begreppet.
"Dvs. ett drag som är tydligt för just WT".

Det var du som drog in begreppet, så går det inflation i det får du ta på dig skulden helt på egen hand.
Citera
2024-07-11, 01:01
Medlem
Citat:
Jag är inte särskilt bekymrad över vad du vad du förstår eller inte.

Ditt inlägg var väldigt flummigt och otydligt. Vill man ha en konstruktiv diskussion så är det ju bra om du kan göra dig förstådd. Annars riskerar det ju bara att bli svammel från din sida.

Citat:
"Dvs. ett drag som är tydligt för just WT".

Vad är det för fel på det uttalandet?

Det är ju precis detta som tråden handlar om.

Är väl om något rätt WT av dig att gå in i en tråd som handlar om ett ämne som du inte är intresserad av att diskutera. Även om man inte skall missbruka WT-begreppet till allt och alla, så skulle jag ändå drista mig till att påstå att det passar väldigt väl in på ditt beteende här i tråden.
Citera
2024-07-11, 01:35
Medlem
CptKirks avatar
Alla vet att vänstern är wt
Citera
2024-07-11, 05:07
Avslutad
Bostäder där svenska flaggan hänger uppe 24/7 är en väldigt bra WT-indikation, d.v.s. folk som vill skylta med att vara "stolta svenskar" men som fullständigt skiter i något så enkelt som att följa flaggningstiderna. Syftet med att vara en "stolt svensk" får motsatt effekt då, att inte följa flaggningsregler är nämligen bristande respekt mot svenska flaggan!
Citera
2024-07-11, 06:14
Medlem
"Så var det med det, tjena tjena" a la Jan Emanuel har jag bara hört från WT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här