Citat:
Ursprungligen postat av
GaylordYanker
WT är en term som används av såna som precis tror att de fått näsan över den nivån själv och inga andra.
Nu är jag osäker på vad du avser här. Kom gärna med ett tydligare exempel på vad du menar med "fått näsan över den nivån själv och inga andra"?
Förstod inte riktigt den frasen och meningsbyggnaden i relation till diskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
GaylordYanker
Normala människor grupperar inte folk generellt i grupper av bättre och sämre.
Man bedömer dem efter deras individuella gärningar och karaktär.
Ja, det håller jag med dig helt om. Självklart skall man alltid bedöma individer som just de individer de är, och inte efter vilken grupp de tillhör. Är verkligen 100% på din sida här (och har själv skrivit så flera gånger i andra trådar).
Citat:
Ursprungligen postat av
GaylordYanker
Att du dessutom försöker dig på ett expertutlåtande om vilka drag som är typiska för just WT, får mig att småle en smula.
Så långt ifrån det du beskriver har du tydligen inte kommit.
Vilka "expertutlåtande" tänker du på då?
Jag är ingen som helst expert, och är en vanlig person som jobbar så långt ifrån sociologi och etnologi man kan komma.
Har verkligen inte gjort några expertutlåtanden, utan deltar precis som vem som helst med reflektioner kring trådens ämne. Precis som du gör själv.
Men ge gärna ett exempel på vad du avser, så kan jag absolut försöka förändra mig i framtiden hur jag skriver för att inte förarga eller reta upp dig. Men ge ett konkret exempel och citat gärna då.
Men du får absolut gärna se mig som WT, om det behagar dig.
Känns dock som liknande WT-användning gör (som jag och många i tråden påtalat) att det går inflation i begreppet.