2024-07-10, 21:04
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur skulle kvinnan hjälpa exet när det inte ens räckte med proffsterapeuter och krishanterare? Han hade förmodligen inte varit nöjd förrän det var hon som tog livet av sig.

Ett exempel.
När hon meddelar att hon ville skiljas i September, så skulle hon kunna ta det lite lugnt så att allt löser sig lite smidigare.
Men narcissister bryr väl sig inte om det för all handlar väl om henne.
Så istället drar hon ut och träffar nya månaden efter.
Visst har hon rätten att göra det, absolut.
Men är det att lösa en separation efter 13 år på ett vuxet, moget och ansvarsfullt sätt.?
JA, kommer du såklart att svara.
Men det är det inte. Hade den lilla oskyldiga narcissister brytt sig det minsta, så hade hon begärt skilsmässa, lungt och stilla löst allt det praktiska, väntat lite längre med dejtande, sen stilla och lungt flyttat därifrån.
Men så tänker inte den lilla narcissisten.
Jag vill skilja mig, och om en månad tänker jag träffa 3 nya grabbar och "fika"
Detta skall jag berätta för min dotter och jag skall visa hela världen på Facebook hur lycklig och glad jag är.
Hon kunde stillat sig lite och tagit lite hänsyn.
Där är ett exempel.
Citera
2024-07-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Nejdå, hur kan du ha missat det?
Du brukar ju annars vara ganska vass.
Det har jag helt missat, var kan man läsa att hon inte hade barnen efter separationen?
Citera
2024-07-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ett exempel.
När hon meddelar att hon ville skiljas i September, så skulle hon kunna ta det lite lugnt så att allt löser sig lite smidigare.
Men narcissister bryr väl sig inte om det för all handlar väl om henne.
Så istället drar hon ut och träffar nya månaden efter.
Visst har hon rätten att göra det, absolut.
Men är det att lösa en separation efter 13 år på ett vuxet, moget och ansvarsfullt sätt.?
JA, kommer du såklart att svara.
Men det är det inte. Hade den lilla oskyldiga narcissister brytt sig det minsta, så hade hon begärt skilsmässa, lungt och stilla löst allt det praktiska, väntat lite längre med dejtande, sen stilla och lungt flyttat därifrån.
Men så tänker inte den lilla narcissisten.
Jag vill skilja mig, och om en månad tänker jag träffa 3 nya grabbar och "fika"
Detta skall jag berätta för min dotter och jag skall visa hela världen på Facebook hur lycklig och glad jag är.
Där är ett exempel.
Tagit det lugnt som hennes ex gjorde menar du?
Citera
2024-07-10, 21:13
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Såklart det kan stämma att han har haft en trasig barndom, som han själv utryckte det.
Det gör säkerligen det svårare att hantera en skilsmässa i vuxen ålder.
Men det är naturligtvis ingen ursäkt för att mörda sina barn.
Många har haft en svår uppväxt utan att för delen mörda någon.
Om han nu var negativt påverkad av sin uppväxt så har det säkert bidragit till svårigheter med relationer osv. Frun kan ha gjort så gott hon har kunnat under åren men kanske lämnade honom rent känslomässigt långt innan skilsmässan. Hon var nu redo att gå vidare medans han fortfarande höll sej fast. Skulle inte förvåna mej om skilsmässan kom som en chock för honom.
Om det nu är så att han hade en trasig uppväxt så visar ju det hur viktigt det är att barn som lever så fångas upp och får någon form av hjälp. Finns barn som skulle ha det bättre i familjehem än hemma hos biologiska föräldrar.

Enig med dig.
Han har varit hos psykolog, terapeuten avbröt & bannad i självhjälpsgruppen så han verkar inte varit mottaglig för hjälp. Åtminstone inte i vuxen ålder.
Citera
2024-07-10, 21:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Hur skulle kvinnan hjälpa exet när det inte ens räckte med proffsterapeuter och krishanterare? Han hade förmodligen inte varit nöjd förrän det var hon som tog livet av sig.
Jag tror att han var mycket svår att hjälpa. Tyvärr.
Det kanske var det han insåg till slut när han valde att mörda och ta sitt liv.
Citera
2024-07-10, 21:15
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastinloses
Vad är ni för jävla muppar som skriver om lägenheter och flyttar? En människa har mördat ett av sina barn och skadat det andra för att sedan ta livet av sig, och ni pekar mot att pappan har knäckts av det. Det finns inga ursäkter till att man vill utrota sin familj. Inga alls.

Det är din tolkning att man ursäktar mordet och mordförsöket. Jag är övertygad om att alla fördömer vad pappan har gjort. Det är inget rättfärdigande av mord att vilja veta bakgrund, motiv etc.
Citera
2024-07-10, 21:18
Avslutad
Citat:
Där är ett exempel.

Han kanske inte har visat speciellt mycket hänsyn själv genom åren? Att han sökte bostad i Malmö kanske inte alls hade med barnen att göra, han kanske ville hålla koll på exet? Finns mycket man kan fundera på, men att han hade barnen full tid stämde inte, i samband med att hon flyttade till Malmö kan det ju stämma men de hade barnen varannan vecka vad jag förstod.
Citera
2024-07-10, 21:20
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Tagit det lugnt som hennes ex gjorde menar du?

Skärp dig.... Släpp flaskan och skärp dig.
Du brukar vara vass i dessa trådar men nu imponerar du inte.
Du behöver inte hålla med mig såklart, men skärp till dig.
Nej, han mördade sitt barn och skadade det andra. Det är vidrigt och jag hoppas han brinner i helvetet.
Men när ni försöker glorifiera den lilla narcissister som han stått ut med land o rike runt, och som inte tar nån som helst hänsyn eller ansvar, så får du fan kamma till dig.
Hon hade inte ens körkort, den lilla narcissisten, så han behövde förmodligen skjutsa henne över allt också.
Hans dåd är vidrigt, och Ja det är synd att hon mist ett barn. Men hon var fan ingen Lucia innan detta hände.
Citera
2024-07-10, 21:21
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Det har jag helt missat, var kan man läsa att hon inte hade barnen efter separationen?

Sök och du kommer finna.
Kom igen nu Armen.
Citera
2024-07-10, 21:24
Medlem
Marchionesss avatar
Jag tycker absolut att mamman har rätt att gå vidare att dejta hur mycket hon vill. Men det hade kanske varit bra att inte dela det på sociala media kan jag tycka.

Min åsikt är att vi delar för mycket idag utan att tänka på om det sårar andra. Varför kan vi inte vara lyckliga utan att basunera ut det för omvärlden och i synnerhet om det kan förskona någons känslor?
Citera
2024-07-10, 21:25
Medlem
Citat:
Skärp dig.... Släpp flaskan och skärp dig.
Du brukar vara vass i dessa trådar men nu imponerar du inte.
Du behöver inte hålla med mig såklart, men skärp till dig.
Nej, han mördade sitt barn och skadade det andra. Det är vidrigt och jag hoppas han brinner i helvetet.
Men när ni försöker glorifiera den lilla narcissister som han stått ut med land o rike runt, och som inte tar nån som helst hänsyn eller ansvar, så får du fan kamma till dig.
Hon hade inte ens körkort, den lilla narcissisten, så han behövde förmodligen skjutsa henne över allt också.
Hans dåd är vidrigt, och Ja det är synd att hon mist ett barn. Men hon var fan ingen Lucia innan detta hände.
Inget körkort heller, då är man nog narcissist! Berätta nu var du har sett att hon inte haft hand om barnen efter separationen.
Citera
2024-07-10, 21:27
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Enig med dig.
Han har varit hos psykolog, terapeuten avbröt & bannad i självhjälpsgruppen så han verkar inte varit mottaglig för hjälp. Åtminstone inte i vuxen ålder.

Han gick ju dit för att få hjälp, eller hur.?
Vet du varför han fick rådet att söka hjälp hos "proffsen"?
Kan ju ha varit för att han signalerade självmord.
Vet du varför han är bannad från gruppen.?
Kan ju ha med att göra att han tog livet av sig och försökte ta båda barnen med sig och så släcker dom hans profil för att vi här inte skall använda hans inlägg.
Men du tolkar det som att han inte var mottaglig för hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in