2024-07-10, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mansken77
Någon undrade när han blev medlem i gruppen. Jag kan inte se nr han blev medlem men jag kan se att han blivit blockad ifrån gruppen och även andra som svarat honom har blivit blockade.
Han kanske outade henne?
Citera
2024-07-10, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Narcissister hamnar givetvis inte i en sådan grupp för de söker råd & stöd - det gjorde inte han heller om du läser vad han verkligen skriver. De har annat på sin agenda.

Problemet är att de flesta som lever / levt i en sådan relation är i förnekelse tills hjärndimman försvinner. Om den alls försvinner. Du kan möta en kvinna som är slagen gul & blå som inte förstår att hon lever i en misshandelsrelation. Nu säger jag inte att M slagit familjen men bara för att dra ett exempel.

Det är inte så vanligt att outa detta offentligt - speciellt inte när barn är med i bilden. Gör man det så sker det många ggr anonymt.
Men han utmålar henne som en narcissist & det är inga svårigheter för andra att veta vem han syftar på.

Om hon var den styrande & en fara för barnen som han brydde sig om hade han inte skrivit som han gjort om henne & trigga igång ännu mer.
Länka de inlägg som du tycker triggar.
Citera
2024-07-10, 14:54
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Nu var hon förmodligen i Malmö när det här tragiska hände så det hade ju blivit lite svårt.
Jag tror absolut att det är nåt sånt som ligger bakom. Hon skulle på nåt sätt straffas!

Du får såklart tro vad du vill, och här på Flashen får allas åsikter vädras.

Jag tror inte samma som dig.
För om du försöker titta 5år framåt och vad resultatet troligtvis kommer vara
så har han inte vunnit ett skit på det här.
Smärtan vid förlusten av ett barn försvinner aldrig, men man lär sig med tiden att leva
med den och kan så småning om gå tillbaka till ett hyfsat normalt liv. Sakta men säkert.
Så om om 5 år har hon gissningsvis en ny gubbe, sitt egna barn och kanske ett kommande
barn med den nya gubben, och lever lycklig i en villa i Vadstena, efter 18 tidigare flyttar med honom.
Gissningsvis kommer hon ha ett ganska bra liv, om hon sköter sina kort rätt.

Nu ligger han själv död 2 meter under jord.

Hade det då inte varit bättre att han dödat henne... istället för sig själv?

Vi kommer såklart inte längre i denna diskussionen, och jag/vi tråkar nog bara ut dom
andra här i tråden. Vi tror olika helt enkelt. Ha en go dag.
Citera
2024-07-10, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Lämnad av mamma, exet, terapeuten & blockad i självhjälpsgruppen. Stackars karl

Jag undrar om han blev blockad efter vad som framkommit här el. om det skett tidigare.
Det är kontroversiellt att ha empati för en gärningsman. De flesta tror att de inte har en bristningspunkt och ser sig som förmer än andra, tills de sitter i skiten själv.

Självklart kan man känna för alla inblandade i det här fallet, om man tänker längre än näsan räcker.

Tråden startade efter hans död, när tror du själv att han blev blockad?
Citera
2024-07-10, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Det gör vi också. Jag tror helt enkelt att det handlade om sårad manlig stolthet eller nåt sånt, hans flera år yngre fru ville lämna honom och det tålde han inte. När hon sen väl gjorde det så tyckte han inte att hon skulle ge sig in i nåt nytt förhållande, fick inte han ha henne så ska ingen annan heller ha henne. Har sett många såna exempel genom åren.
Hur stor var åldersskillnaden?
Citera
2024-07-10, 15:11
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Ligger lite sanning i det ändå, säger jag som kvinna.
Och om man som kvinna benämner en man som dejt, så kommer väldigt få killar
att se det som en kompisrelation, och snarare se det som att de har halva inne. Tragiskt nog.

Off Topic.

Att ha halva inne betyder oftast att "Han vill, men inte hon"

On Topic.

Betyder detta samma sak?
- Jag skall ta en fika med maggan!
- Jag skall på dejt med Maggan!

För mig är det skillnad, men jag är född på 70 talet.
Citera
2024-07-10, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man behöver dessutom knappast leka med barnen. Absolut aktivera dem genom exempelvis strandbesöket mamman la upp på FB, men att man ska leka med två barn som har varandra är inte nödvändigt.
Man behöver vara närvarande som förälder. Inte leasa ut dom med aktiviteter.
Citera
2024-07-10, 15:16
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Det finns säkert narcissister som går in på sådana grupper för att söka offer, men att anta att pappan var en sådan går emot allt man vet om narcissister. Narcissister söker inte hjälp hos psykologer och kristerapeuter (varför skulle en narcissist vilja att någon annan talar dom tillrätta?), och de dödar definitivt inte sina största fans, vilket i det här fallet är barnen.

Helt rätt, de är "Världsmästare" i sin egen lilla värld! De kan allt, har aldrig fel, måste alltid ha sista ordet osv.! Har haft med såna att göra, men de har försvunnit från mitt umgänge eftersom jag överbevisade idioterna att de hade fel många gånger. De tåler inte sånt, blir de utbuade så är det fel på omgivningen och inte på dem. Då drar dem, och lika glada var vi andra!
Citera
2024-07-10, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Off Topic.

Att ha halva inne betyder oftast att "Han vill, men inte hon"

On Topic.

Betyder detta samma sak?
- Jag skall ta en fika med maggan!
- Jag skall på dejt med Maggan!

För mig är det skillnad, men jag är född på 70 talet.
Mamman provocerade givetvis sin make genom att påtala att hon gått vidare, omedvetet eller ej. Men med tanke på hans skick, borde hon vetat att han sårades av detta.

Vissa i tråden anser att hon inte hade någon skyldighet att redogöra för sina havande och göranden, ändå påstår han att hon talat om för honom att hon ville dejta. Varför gör hon då det, hon hade ju ingen anmälningsplikt? Enda anledningen jag kan se är att hon vill meddela att hon gått vidare. Om hon vet att detta sårar, vet jag intet. Men antar.
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-07-10 kl. 15:19.
Citera
2024-07-10, 15:19
Medlem
Citat:
Hon är född -78, alltså 46 år i år. Tror jag sett att han var 53 år.
Citera
2024-07-10, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Hon är född -78, alltså 46 år i år. Tror jag sett att han var 53 år.
Knappast lammkött. Rätt normalt, skulle jag våga påstå.
Citera
2024-07-10, 15:26
Avslutad
Citat:

8 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto