2024-07-10, 14:07
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Fri media? Skojar du eller? Givetvis finns det idag en väldigt stark koppling mellan staten och media. Den är betydligt friare än i Nordkorea givetvis. I Ryssland vet jag inte hur det ser ut, men det är fullt möjligt att du har rätt.

Vem som helst kan inte starta en media som når ut till folk. Det krävs en hel del pengar för att göra det. Dessutom tvingas svenskar att betala för media, då de alla får statliga bidrag.

Om den nu är så fri, varför blev Tucker Carlson sparkad? Han var den mest framgångsrika journalisten i USA, och idag i hela väst. Han sa lite för mycket sanning, och då får man sparken. Visst, du kan hävda "de är ett privat företag och får lov att göra det". Absolut får de det. Jag har aldrig påstått att media bryter mot lagen. Jag påstår däremot att när det kommer till mass-media i väst idag, driver de alla i princip samma narrativ. De är som papegojor som bara rablar samma vinklade partiska saker. De berättar ingen sanning. CNN och MSNBC har i flera år hävdat att Joe Biden är hur frisk som helst, och har ingen demens eller någonting. Hur ska jag kunna ta sådana källor seriöst? Innan invasionen av Irak sa CNN, MSNBC, FOX och i princip alla andra att "Saddam hade massförstörelsevapen, och låg bakom 9/11". Jag minns detta mycket väl.

Dessutom, bara för att du får lov att säga vad du vill, betyder inte det att du talar sanning. De flesta människor är inte som Elon Musk, och kan gå in och köpa en stor sajt. Det är absolut inte olagligt att ljuga eller vinkla saker. Det enda jag säger är att mass-media betyder ingenting för mig. Jag litar inte på dem. Detta betyder givetvis inte att jag litar på media från Nordkorea eller Ryssland. Men med tanke på att de flesta västerlänningar utgår ifrån att det som "journalisterna" säger stämmer, blir jag tvungen att ta upp det varenda gång jag debatterar något.
Eh.. Det är MÖJLIGT att jag har rätt? Det är väl klart som fan att det inte är fria medier i Ryssland? Ska man ens behöva ha diskussion om det?

Tucker är välkommen att starta sin egna tidning om han vill. Det är möjligt när man bor i en demokrati. Bra va?

Om du tycker att massmedia suger så kan du väl starta din egna tidning? Jag har sett skitmånga artiklar om att Biden är skit. Så jag förstår inte vad du menar.

Man ska läsa olika tidningar för att få sig en bild av en situation. Sen ska man tänka lite själv också. Mycket är ju click bait och sådär. Du verkar hata västlig media orimligt mycket. Jag hävdar fortfarande att du har fel i att media från väst inte skulle vara fri. I Sverige får man presstöd och det har alla tidningar rätt att ansöka om. Chang Frick berättade i podden Sista Måltiden att han inte ville ha presstöd, men de tryckte i princip upp det i ansiktet på honom. Så det verkar lätt att få.
Citera
2024-07-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Eh.. Det är MÖJLIGT att jag har rätt? Det är väl klart som fan att det inte är fria medier i Ryssland? Ska man ens behöva ha diskussion om det?

Tucker är välkommen att starta sin egna tidning om han vill. Det är möjligt när man bor i en demokrati. Bra va?

Om du tycker att massmedia suger så kan du väl starta din egna tidning? Jag har sett skitmånga artiklar om att Biden är skit. Så jag förstår inte vad du menar.

Man ska läsa olika tidningar för att få sig en bild av en situation. Sen ska man tänka lite själv också. Mycket är ju click bait och sådär. Du verkar hata västlig media orimligt mycket. Jag hävdar fortfarande att du har fel i att media från väst inte skulle vara fri. I Sverige går man presstöd och det har alla medier rätt att ansöka om. Chang Frick berättade i podden Sista Måltiden att han inte ville ha presstöd, men de tryckte i princip upp det i ansiktet på honom. Så det verkar lätt att få.
Hur vet du det? Har du lyssnat på deras media? Det har nämligen inte jag. Men jag tror som sagt att du har rätt. Vad utgår du ifrån när du säger att deras media inte är fri? Som sagt, jag tror inte heller att deras media är fri. Menar du att de har lagar som säger att det endast är staten som får lov att bedriva media? Menar du att en del journalister har blivit mördade? Eller menar du "jag har hört det från västerländsk mass-media?"

Du har sett många artiklar om att Biden är skit, de senaste veckorna. Detta pga att DNC vill ha bort honom. Men under flera år försvarade mass-media honom till 100%.

Jag kan inte starta en egen tidning. Som jag tidigare skrev, det krävs mycket pengar för att göra det. Dessutom, varför ska jag starta en egen tidning bara för att mass-media ljuger? Det finns gott om oberoende journalister idag, så det finns redan många alternativ.

Problemet är inte huruvida media är fri eller ej. Problemet är att de spyr ur sig en massa lögner, och att väldigt många tror på dessa lögner. Det är väldigt tröttsamt att debattera olika saker, när folk utgår ifrån källor från mass-media. Det är ingen slump att all mass-media är emot den populistiska rörelsen. Det beror på att de alla på ett eller annat sätt arbetar för globalister. Blackrock, Soros, Gates och de andra, äger i princip all mass-media i väst och även i andra delar av världen. Det är därför de alla för samma narrativ, då de ägs av samma grupp av människor, med samma agenda. Tycker du inte att det är lite märkligt att Trump är väldigt omtyckt av väldigt många, men att alla inom mass-media "hatar" honom? Tycker du inte att det är märkligt att mass-media i USA aldrig kritiserar Israel, Soros eller Blackrock? Tucker gjorde det. Men han fick som sagt sparken.

Hur som helst, jag ska sticka nu. Om du ska citera mig svarar jag imorgon. Ha det bra mannen
Citera
2024-07-10, 14:34
Medlem
wwrs avatar
Eftersom media är uppe så fick hela redaktionen på Kiev Post gå efter det att man publicerat Pandoraläckan med Zelenskys offshorekonton 😁
Citera
2024-07-10, 15:40
Medlem
HomoDeuss avatar
Oavsett utgång i kriget så kommer ryssen ha ännu längre gräns mot Nato, än man har idag.

Tar ryssen hela Ukraina så förlängs gränsen med Polen, Rumänien och Ungern. Och tar man inte Ukraina men får behålla invaderade områden, eller om man förlorar dem, så förlängs gränsen med Ukrainas gräns. Eftersom Ukraina kommer att gå med i Nato när landet är moget för det.

Ryssen målar bara in sig mer och mer med sina dumheter.

Så småningom faller federationen sönder, varpå vi också kommer att se ryska republiker och regioner ansöka om medlemskap i Nato.
Citera
2024-07-10, 16:01
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Hur vet du det? Har du lyssnat på deras media? Det har nämligen inte jag. Men jag tror som sagt att du har rätt. Vad utgår du ifrån när du säger att deras media inte är fri? Som sagt, jag tror inte heller att deras media är fri. Menar du att de har lagar som säger att det endast är staten som får lov att bedriva media? Menar du att en del journalister har blivit mördade? Eller menar du "jag har hört det från västerländsk mass-media?"

Du har sett många artiklar om att Biden är skit, de senaste veckorna. Detta pga att DNC vill ha bort honom. Men under flera år försvarade mass-media honom till 100%.

Jag kan inte starta en egen tidning. Som jag tidigare skrev, det krävs mycket pengar för att göra det. Dessutom, varför ska jag starta en egen tidning bara för att mass-media ljuger? Det finns gott om oberoende journalister idag, så det finns redan många alternativ.

Problemet är inte huruvida media är fri eller ej. Problemet är att de spyr ur sig en massa lögner, och att väldigt många tror på dessa lögner. Det är väldigt tröttsamt att debattera olika saker, när folk utgår ifrån källor från mass-media. Det är ingen slump att all mass-media är emot den populistiska rörelsen. Det beror på att de alla på ett eller annat sätt arbetar för globalister. Blackrock, Soros, Gates och de andra, äger i princip all mass-media i väst och även i andra delar av världen. Det är därför de alla för samma narrativ, då de ägs av samma grupp av människor, med samma agenda. Tycker du inte att det är lite märkligt att Trump är väldigt omtyckt av väldigt många, men att alla inom mass-media "hatar" honom? Tycker du inte att det är märkligt att mass-media i USA aldrig kritiserar Israel, Soros eller Blackrock? Tucker gjorde det. Men han fick som sagt sparken.

Hur som helst, jag ska sticka nu. Om du ska citera mig svarar jag imorgon. Ha det bra mannen
Du får väl tycka det då😅. Vad ska du sticka? En mössa?
Citera
2024-07-10, 19:47
Medlem
Lofns avatar
Just nu kör väst med en grym strategi - ge Ukraina precis så mycket att de klarar hålla emot Rysslands offensiv men inte tillräckligt för att de själva ska gå på motoffensiv. Just detta stör mig som fan. Väst ser sig som de goda men istället för att köra ut Ryssland första veckan vill man dra ut på det så länge som bara möjligt till enormt lidande - antagligen bara för att försvarsindustrin har så mycket att säga till om.

Jag fattar verkligen om Ukraina väljer fred med sin fiende med allierade som oss. Vad har de för chans? Om de till slut mirakulöst trycker tillbaka ryssen så ska de väl ge upp sina naturresurser till väst ändå som "betalning". Då kan de lika gärna ge dem till Ryssland direkt och spara kanske hundratusentals liv.
Citera
2024-07-10, 21:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Oavsett utgång i kriget så kommer ryssen ha ännu längre gräns mot Nato, än man har idag.

Tar ryssen hela Ukraina så förlängs gränsen med Polen, Rumänien och Ungern. Och tar man inte Ukraina men får behålla invaderade områden, eller om man förlorar dem, så förlängs gränsen med Ukrainas gräns. Eftersom Ukraina kommer att gå med i Nato när landet är moget för det.

Så småningom faller federationen sönder, varpå vi också kommer att se ryska republiker och regioner ansöka om medlemskap i Nato.

Väldigt bra inlägg angående att det är Ryssland själva som genom sitt aggressiva agerande genererar nya NATO länder och NATO gräns.

Så med andra ord är Putin och ryska folket orsaken till att NATO växer.
Citera
2024-07-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Så är det ju, att alla system som bygger på orimlighet förr eller senare kommer att haverera av sig själva, och därför är det som konflikten utvecklats nu ett helt meningslöst krig som fortfarande fås att fortfara i Ukraina. En gigantisk felbedömning alt. cyniskt planerad och skapad konflikt av USA/Nato genom att inleda det för Ryssland geopolitiskt oacceptabla militära samarbetet med landet.
Nu handlar det bara om att mata vapenindustrin med nya statliga ordrar i sann Keynesiansk anda, oavsett hur många ukrainare som stryker med..

Den enda verkliga "eftergiften" Ukraina i praktiken hade behövt/behöver göra är ju att förbli neutralt militärt, och hade sedan med tiden kunnat bygga upp sin ekonomi och mer och mer integrera sig med väst. Det fungrade ju ganska bra för t.ex Finland, Tyskland, och Japan etc att leva med liknande villkor efter andra världkriget och som alla nu är självständiga -och får man väl lov att säga- relativt framgångsrika stater med en stor grad av självbestämmanderätt.
Senast redigerad av GrannyKnowsBest 2024-07-10 kl. 21:29.
Citera
2024-07-10, 21:30
Medlem
TheKhurgans avatar
Han försöker nog bara syna Ryssarnas bluff.
Så att det blir (ännu mer) uppenbart för resten av världen att ryssarna är maktgalna och inte intresserade av fred.

Nej, kriget verkar vända nu, och snart börjar ryssarna backa. Tills de är hemma på sin sida av gränsen igen får vi hoppas.
Citera
2024-07-10, 23:23
Medlem
X3treams avatar
"I uttalelsen slår Natos 32 medlemsland fast at de «aldri vil anerkjenne Russlands illegale annektering av ukrainsk territorium, inkludert Krim».

Det er en direkte støtte til president Zelenskyjs røde linje mot Russland: Verken Ukraina eller Nato vil være med på en fredsavtale nå, hvor Russland kan beholde noe av de okkuperte områdene."
Citera
2024-07-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det kommer inte att bli så. Det har alla normalbegåvade människor förstått sedan Ryssland invaderade.

Men säg det till Ukrainarna, att de ska strida tills de alla är döda. För att du tycker det bakom ditt tangentbord.

Precis. Har sagt sedan dag ett att det är enorm skillnad på Ryssland och Ukraina ifråga om storlek och resurser. Om de fortsätter kriga så tar ju de stridande slut (dör) snabbast i det land som är minst… enda alternativet är att omvärlden går in med soldater och då har vi ett nytt världskrig. De flesta länder som gränsar till en stort land måste ju förhålla sig till det faktum att det landet har mer makt. Sedan kan det vara för jävligt, orättvist och olagligt osv. Men ändå ett faktum. Fortgår detta krig blir det väl med tiden Ukrainas undergång och ev ett världskrig. Det bästa vore fredsförhandlingar och att man fick till fred. Ryssland och Ukraina kommer liksom att fortsätta gränsa till varandra så länge länderna existerar.
Senast redigerad av Grantoppen2 2024-07-10 kl. 23:41.
Citera
2024-07-11, 00:21
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Precis. Har sagt sedan dag ett att det är enorm skillnad på Ryssland och Ukraina ifråga om storlek och resurser. Om de fortsätter kriga så tar ju de stridande slut (dör) snabbast i det land som är minst… enda alternativet är att omvärlden går in med soldater och då har vi ett nytt världskrig. De flesta länder som gränsar till en stort land måste ju förhålla sig till det faktum att det landet har mer makt. Sedan kan det vara för jävligt, orättvist och olagligt osv. Men ändå ett faktum. Fortgår detta krig blir det väl med tiden Ukrainas undergång och ev ett världskrig. Det bästa vore fredsförhandlingar och att man fick till fred. Ryssland och Ukraina kommer liksom att fortsätta gränsa till varandra så länge länderna existerar.
Världskriget är redan här.

Och kommer fortsätta oavsett Ukraina eller inte. Genom att använda Ukraina som förtrupper kan NATO trötta ut den ryska ekonomin och på så sätt underminera landet, vilket kommer göra det lättare att utvidga NATO och väst ekonomiska intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in