2024-07-09, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Nu vet jag inte hur du ser ut men så är det högst troligen inte. Du är lika snygg som tidigare. Tinder döljer dig så du ska köpa deras tjänster. Med 78% killar och bara 22% tjejer är chansen att du ska synas mycket liten. De som likas mest, är de som också syns (förutom de första dagarna med ett nytt konto). Många killar syns inte i tjejernas kortlek, inte lätt att få matchningar då.

// CC

Förklarar ju en hel del i så fall.It’s a set up it’s a setup
Citera
2024-07-09, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Du kollar mer på utseendet än vad en kvinna gör. De kollar mer på personlighetsdrag. Om du är självsäker, rolig, snäll, seriös, inte en våldsam dåre eller annan fikus. De kollar på om du är stabil och kan erbjuda en framtid, trygghet. Om du är driven.

Allt det där lyser igenom, även i bilder.

Tvek. Utseende är allt.
Citera
2024-07-09, 21:10
Bannlyst
Citat:
Om du nu är så jävla snygg. Ta på dig fina kläder nästa helg, gå ensam ut på krogen och försök ragga på alla snygga kvinnor du ser. Säg tjena brudar, vad händer? Vissa kommer se dig som en idiot och dra, men någon här och där kommer nappa. Och om bara en av 10 nappar så har du lyckats.

Jag har gjort detta själv i Stockhol.. talar ur egen erfarenhet. Det fungerar. Om du ser bra ut som du säger.

Men räkna med vissa motgångar. Det ingår. Men någon nappar, jag lovar dig.

Jag utgår bara ifrån vad jag har hört och tidigare erfarenheter samtidigt vissa runtomkring som hobbybedömt mig och AI som bedömer 1-10 hur attraktiv man är. Ska man förlita sig på dessa så är jag runt 7-8 medan jag personligen skulle nog mer säga att jag är runt 5-6 fast i bra form. Tränar en del.
Citera
2024-07-09, 22:32
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Om du nu är så jävla snygg. Ta på dig fina kläder nästa helg, gå ensam ut på krogen och försök ragga på alla snygga kvinnor du ser. Säg tjena brudar, vad händer? Vissa kommer se dig som en idiot och dra, men någon här och där kommer nappa. Och om bara en av 10 nappar så har du lyckats.

Jag har gjort detta själv i Stockhol.. talar ur egen erfarenhet. Det fungerar. Om du ser bra ut som du säger.

Men räkna med vissa motgångar. Det ingår. Men någon nappar, jag lovar dig.
Den som nappar är nog ful?

Det är nämligen fett osexigt att bete sig så och där förlorar han brudarna innan han hinner blinka. Ingen gillar sånna killar. Kvittar om han är snygg. Han blir ful, b och tråkig/pajas med det beteendet. Kvinnor tänder mer på naturlig charm och selektivitet. Jag skulle aldrig vilja dejta en människa som vill dejta 70% av brudarna han ser.

Han ska vara svårflörtad, svårimponerad, snäll intelligent och givmild och snäll mot alla men intresserad av få. Så att han känner igen mig när han ser mig

Och killar utan kompisar? Eh nej tack. Psykfallsgaranti..

Tycker ni Tinder fungerar? Finns det snygga brudar kvar ens? Eller är det bara tjockisar kvar som är ensamstående mammor? Känns väldigt ute med den appen 2024.
Citera
2024-07-09, 22:41
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Den som nappar är nog ful?

Det är nämligen fett osexigt att bete sig så och där förlorar han brudarna innan han hinner blinka. Ingen gillar sånna killar. Kvittar om han är snygg. Han blir ful, b och tråkig/pajas med det beteendet. Kvinnor tänder mer på naturlig charm och selektivitet. Jag skulle aldrig vilja dejta en människa som vill dejta 70% av brudarna han ser.

Han ska vara svårflörtad, svårimponerad, snäll intelligent och givmild och snäll mot alla men intresserad av få. Så att han känner igen mig när han ser mig

Och killar utan kompisar? Eh nej tack. Psykfallsgaranti..

Tycker ni Tinder fungerar? Finns det snygga brudar kvar ens? Eller är det bara tjockisar kvar som är ensamstående mammor? Känns väldigt ute med den appen 2024.

Det funkar. Har gjort det själv. Sen kan man göra det snyggt och inte på fyllan. Tro mig, det funkar bättre än du anar. Även om vissa kommer tycka han är konstig. Finns alltid brudar som nappar. Jag vet själv.
Citera
2024-07-09, 22:42
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Tvek. Utseende är allt.
Du har fel.
Personligheten fixar till hans utseende.

En helt ok kille kan bli en 8 om han är sexig personlighetsmässigt.

Och en snygg kille med dryg personlighet kan bli en 2. Finns killar som ser bra ut eller har en tråkig personlighet, dom ramlar också ner på en tvåa. Vad ska man med honom till?

Ni måste leverera.. få henne att skratta, tänka på er, inte bjuda ut för snabbt

Det brukade jag bli irriterad på när jag hade Tinder för två år sedan. När dom frågade om man skulle ses för snabbt. Dra åt helvete

Blev fan kränkt. Men egentligen var det nog för att jag inte var tillräckligt intresserad. Det var tyvärr mer ett tidsfördriv. Nu vill jag inte ens ha det.

Det är nog många som är känslomässigt otillgängliga där.

Bättre ute i verkligheten
Känn av hans vibe/aura
Lukta på honom
Prata med honom
Det är bara så man kan veta.
Citera
2024-07-09, 23:02
Medlem
GoPojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Rätt så ny på Tinder och undrar hur ni män har det, hur många likes ni har och hur många matchningar ni har. Hur länge har ni varit på Tinder och har det mynnat ut i nåt bra?
Jag anser ju att det är lite scam-betonat när man måste betala för att visas m.m.
Jag har i princip precis reggat mig och fått ca 20 likes och ca 10 matchningar, är det bra eller dåligt? Vet ej men det jag vet är att det stannat av och får 2-3 likes varannan, var tredje dag typ. Scam?

Obs intresserad av männens situation
Är inte betalande själv men är intresserad av alla varianter

Har varit på appen i ungefär ett år. Har inte träffat någon därifrån ännu. Vill inte ha något seriöst med någon. Problemet är att många fler tjejer verkar ute efter något seriöst än vad folk påstår. Har fått en del riktigt bra matchningar men de verkar ofta vara ute efter seriösa förhållanden. En del halvoffentliga personer har jag också matchat med, flera företagare inom näringslivet etc. Tror nog att jag tillhör topp 10% på appen, är vältränad och har ganska bra bilder trots att de flesta bilder är tagna av mig själv. Sen är väl inte konkurrensen speciellt hård där heller.

Är ca 35 år, swipar på ca 30 år och yngre inom Skåne. Får ca en matchning i veckan som uppfyller de kriterierna. Ibland får man även matchingar i Danmark och norr om Skåne. Resten av dygnet när jag inte swipar har jag inställningarna på maximalt avstånd och alla åldrar(161 km, 18-100+ år), får ca 5-7 likes i veckan över tid med ganska jämn fördelning. Går nog aldrig en hel vecka utan någon like.

Skriver ganska sällan först. Enda gångerna är om allt stämmer med tjejens profil. Väldigt sällan skriver tjejen först. Har varit några som varit intresserade men ofta har de bott för långt bort eller så har konversationen dött ut. Tror nog ändå jag får större intresse än de flesta killar på appen enligt vad man läser här.
Citera
2024-07-09, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoPojke
Har varit på appen i ungefär ett år. Har inte träffat någon därifrån ännu. Vill inte ha något seriöst med någon. Problemet är att många fler tjejer verkar ute efter något seriöst än vad folk påstår. Har fått en del riktigt bra matchningar men de verkar ofta vara ute efter seriösa förhållanden. En del halvoffentliga personer har jag också matchat med, flera företagare inom näringslivet etc. Tror nog att jag tillhör topp 10% på appen, är vältränad och har ganska bra bilder trots att de flesta bilder är tagna av mig själv. Sen är väl inte konkurrensen speciellt hård där heller.

Är ca 35 år, swipar på ca 30 år och yngre inom Skåne. Får ca en matchning i veckan som uppfyller de kriterierna. Ibland får man även matchingar i Danmark och norr om Skåne. Resten av dygnet när jag inte swipar har jag inställningarna på maximalt avstånd och alla åldrar(161 km, 18-100+ år), får ca 5-7 likes i veckan över tid med ganska jämn fördelning. Går nog aldrig en hel vecka utan någon like.

Skriver ganska sällan först. Enda gångerna är om allt stämmer med tjejens profil. Väldigt sällan skriver tjejen först. Har varit några som varit intresserade men ofta har de bott för långt bort eller så har konversationen dött ut. Tror nog ändå jag får större intresse än de flesta killar på appen enligt vad man läser här.

Säg någon kändis du är lik. Alla är lik någon, bara så vi får en uppfattning om hur du ser ut.
Citera
2024-07-10, 07:26
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Kan du berätta mer om algoritmer? Vissa säger att det kan vara en balans ibland vilket gör att man inte får tillräckligt mycket matchningar. Jag tycker en grej verkar skum. Jag fick 2020 en del matcher, då såg jag dessutom mycket sämre ut än vad jag gör idag. Fast idag får jag mer eller mindre inte en enda matchning och skulle jag få det så är det ifrån något träsk troll. Jag borde logiskt sätt få mer matchningar när jag ser bättre ut fast så verkar inte fallet med Tinder.
Jag har haft tinder i perioder sedan typ 2015. Jag kan säga att det har aldrig varit så svårt för män att matcha/träffa någon på tinder som det är nu. Jag märker det jätte tydligt. Går knappt ha en normal konversation idag med tjejer på tinder. Vad detta beror på kan ha med flera faktorer att göra.
Att tinder endast ses som ett tidsfördriv bland kvinnor idag? Att kvinnor i regel endast nyttjar det för bekräftelse? Säkert lite av varje. Samhället kan ha blivit mer ytligare också.

Persinligen märker jag att det blivit svårare o svårare för varje år(även om jag inte använt det varje år sedan 2015 då man haft förhållande emellan.) Men Kvinnornas approach har defintivt förändrats. Jag gick på dejter med jämna mellanrum förr. Matchade med typ 2-3st i veckan(bor på mindre ort), nu är det kanske 2 matchningar i månaden. Skulle tom säga att jag har bättre bilder idag än vad jag hade då. Man hör inte heller längre att folk träffas genom tinder som många faktiskt gjorde förr. Så det här med Tinder är nog ett dött kapitel man inte ska ta seriöst.
Senast redigerad av Emoll 2024-07-10 kl. 07:28.
Citera
2024-07-10, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag har haft tinder i perioder sedan typ 2015. Jag kan säga att det har aldrig varit så svårt för män att matcha/träffa någon på tinder som det är nu. Jag märker det jätte tydligt. Går knappt ha en normal konversation idag med tjejer på tinder. Vad detta beror på kan ha med flera faktorer att göra.
Att tinder endast ses som ett tidsfördriv bland kvinnor idag? Att kvinnor i regel endast nyttjar det för bekräftelse? Säkert lite av varje. Samhället kan ha blivit mer ytligare också.

Persinligen märker jag att det blivit svårare o svårare för varje år(även om jag inte använt det varje år sedan 2015 då man haft förhållande emellan.) Men Kvinnornas approach har defintivt förändrats. Jag gick på dejter med jämna mellanrum förr. Matchade med typ 2-3st i veckan(bor på mindre ort), nu är det kanske 2 matchningar i månaden. Skulle tom säga att jag har bättre bilder idag än vad jag hade då. Man hör inte heller längre att folk träffas genom tinder som många faktiskt gjorde förr. Så det här med Tinder är nog ett dött kapitel man inte ska ta seriöst.
Exakt så är det. Samma upplevelse. Jag fick 2014 cirka 50 matchningar på en dag, nu är det en matchning i månaden. Jag startade kontot i söndags och fick samma kväll 18 likes som jag matchade med. Sen dess dött. Uppenbart att man bara för i början men sen döljer de ens bild eller ger nya användare förtur eller de som betalar.
Citera
2024-07-10, 07:51
Bannlyst
Nätdejting och tinder för män är som att kasta pärlor till svin. Uppblåsta och självgoda kärringar som presenterar sina bästa bilder enbart för uppmärksamhet.
Citera
2024-07-10, 08:25
Bannlyst
Skriv någonting kritiskt till en tjej så ryker matchningen på sekunden. Skriv något positivt och komplimerande så svarar hon inte eller svarar nåt halvdant och inte intresserar sig tillbaka.

Gillar din tredje bild mycket, får en elegant känsla av dig

Svar tio timmar senare: tack

Varför nätdejtar du om du inte tänkt svara ditt miffo

Svar: matchning borta på 0,3 sekunder

Så uppenbarligen sitter hora där med telefonjäveln i handen och kan inte ens bemöda sig med att svara och kmskriva nånting själv. Jävla uppmärksamhetskåta horor. Skräpmänniskor som tror sig vara förmer än andra. Svenskens favoritord är pöbeln samtidigt som de själva är kodumma byfånar och hängläppar hela högen. Kvinnorna är horor och sugit och svalt sperma i massor. Noll karaktär för att ens ha en chans att kvala in som hustrumaterial.

Man får inte kritisera, antyda att de är tröga, långsamma, obildade, självgoda etc för då är man "dum och dålig människa". Alltså kvinnor har bokstavligt talat gjort sig själva till tomma äggskal som bara är till för att spruta i munnen för att sen dumpa i närmsta dike. De är så pass värdelösa och självgoda och vältrar sig i sin egen skönhets att en vanlig konversation inte går att ha med nån av idioterna. Varenda jävla tjej är narcissistisk idag. Rädd för att bli sviken men anser sig samtidigt vara bäst och vackrast i världen.

Ska man se det nyktert så är de lössläpta horor och slampor allihop. Tinder är en horapp och kvinnorna låtsas vara intresserade av seriöst men vill inte anstränga sig. De vill ha barn men vill inte göra nåt konkret åt det.

Instagrammen är självklart kopplad i deras uppmärksamhetsrövhål dygnet runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in