2024-07-09, 19:39
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Hur gick det här till? Ryzzen börjar ryka som rökmaskin en kort stund efter drönarträffen

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/EDyD66Q3AP
Skulle kunna tänka mig att det är batteriet från drönaren som tar eld.
Citera
2024-07-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Sverige förbereder sig för Putins kommande anfall på Sverige genom att köpa in minor.
Patetiskt.
Putin vill ha sitt gamla storryssland. Där ingick inte Sverige.

Du glömde nog att läsa hela artikeln. Detta är ett Nato initiativ och inte något som Sverige gör på egen hand.
Citera
2024-07-09, 19:49
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Skulle kunna tänka mig att det är batteriet från drönaren som tar eld.

Yes. Jag ändrar mig. Det där köper jag som förklaring.
Citera
2024-07-09, 19:50
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Sverige förbereder sig för Putins kommande anfall på Sverige genom att köpa in minor.
Patetiskt.

Vad bra att du erkänner att det är av imperialistiska skäl som putin invaderar, mördar och våldtar i Ukraina. Vi på den civiliserade sidan visste det redan från krigets första dag.
Citera
2024-07-09, 20:13
Medlem
Citat:
Patetiskt.

Är man granne med Ryssland så har man minor och förberedda skyttegravar. Det är sedan gammalt.
Citera
2024-07-09, 20:16
Medlem
KillPus avatar
Vidriga Z-råttor här på flash blir sura när de och deras efterblivna landsmän i Mordor blir kallade för orcher och annat "trevligt"! Men faaaaan, kolla bara dessa bilder!

https://x.com/Zn_Portnova/status/1810385272988701018
Citera
2024-07-09, 20:23
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vidriga Z-råttor här på flash blir sura när de och deras efterblivna landsmän i Mordor blir kallade för orcher och annat "trevligt"! Men faaaaan, kolla bara dessa bilder!

Ja var det bara jag noterade att vissa ryzz vänner kallade ryzzland för supermakt, det är väl ganska gammalt, ett nytt naritiv kanske
Citera
2024-07-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Indien är dock veckans problembarn i FN-klassen.

Signalpolitiken kring premiärministerns besök är att de inte kunde bry sig mindre om vad Ryssland gör i Ukraina. På ett sätt är det ur Indiskt synvinkel ett rimligt ställningstagande om man beaktar att Indien geografiskt inte är jättenära Europa. Lite som att om Pakistan och Indien skulle påbörja ett riktigt krig om Kashmir så kommer inte vi här i Skandinavien att omedelbart välja en sida i konflikten då både Pakistan och Indien inte berör oss direkt.
Jo, ungefär så är det. Det energislukande landet Indien köper dock subventionerad olja för 60-70 miljarder dollar från Ryssland så de kan ju i alla fall inte ännu ge Putin fingret.
De småjäklas lite med att lagom sublimt undvika fler vapeninköp från Ryssland.

Det nuvarande mötet är nog inte så friktionsfritt som det verkar i viss media, Indien är med all rätt bekymrade över handelsbalansen.
Citera
2024-07-09, 20:28
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu

Det säger en del om man väljer deras sida mot vita och kristna Ukraina.
Dessa undermänniskor är alltså våra ryssrunkares idoler och är de som ska rädda oss från mångkultur.
Jävla byfånar
Citera
2024-07-09, 20:33
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jo, ungefär så är det. Det energislukande landet Indien köper dock subventionerad olja för 60-70 miljarder dollar från Ryssland så de kan ju i alla fall inte ännu ge Putin fingret.

Det nuvarande mötet är nog inte så friktionsfritt som det verkar i viss media, Indien är med all rätt bekymrade över handelsbalansen.
Kan tänka mig att Nalle Phu (Xi Jinping) inte är så imponerad över kramkalaset.
Citera
2024-07-09, 20:41
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Och att ryssen nu släpper loss de indier som lurades att åka till Ukraina.
------------
Tjeckiska utrikesministern har en åsikt som han vill skicka till träsket och terrornästet moskva kopplad till ryssens terrorism.
Citat:
Foreign Minister of Czechia Jan Lipavsky: I have decided to summon the Russian ambassador. Murderers who attack children in hospitals are the dregs of humanity. He has been instructed to deliver the message in Moscow
https://x.com/JanLipavsky/status/1810676027619692567
Citera
2024-07-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja, men det var väl det jag skrev typ. Jag menade de ryska områdena i östra delarna.

Sen så ser väl ukrainska ryssar hur länder i deras närområden ser på saken
I Georgien och Armenien så saknar många det gamla Sovjetstyret. Det är helt enkelt mycket sämre nu än då.
Att gå med i NATO och EU betyder inte per automatik att allt blir bättre.
Jag är inte så säker på att dina påståenden har någon bäring till verkligheten.

Du hävdar ju att befolkningen i landet som Ryssland ingått en pakt med- Nordkorea- mår bra, äter sig mer än mätta varje dag, mår bra och älskar sin ledare.

Verkligheten visar på något annat, undernärda och utarmade, många soldater lider av parasitmaskar från maten gödslad med mänskliga fekalier.
Inte fan kommer Kim att skicka några soldater till Ryssland, då kommer de ju att med deras mått mätt hamna i paradiset även om de ryska kompisarna i skyttegravarna lider av hunger och törst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in