2024-07-08, 01:30
  #469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakush123
Jag gillar hur hela tråden handlar om hur skev och verklighetsfrånvänd och sorglig Alva är men många av er är själva helt otroligt verklighetsfrånvända och störda. Otroligt elaka människor ni är. Jag skiter i vad Alva gjort eller gör. Hon är skum och jag förstår mig inte på henne heller. Men denna tråden och andra är bara circlejerks av osäkra själlösa människor som vill känna på lite makt genom att trycka ner en tjej som är extremt vilsen och borta i huvudet. Låt henne ta död på sig själv om hon vill. Men glöm inte att ni själva är botten som sitter här och gör det ni gör. Hoppas ni verkligen börjar fatta det. Ni har inte makten ni tror ni har och eran röv hänger säkert också.
håller med till fullo tråden har spårat kraftigt. uppenbart hon är nere djupt i ettt missbruk det hela är tragiskt. folk här har tom börjat hata mot hennes mamma, inte ok. jag hoppas alva tar sig ur misären och blir drogfri.
Citera
2024-07-08, 07:44
  #470
Medlem
zzahirs avatar
Något som jag uppmärksammade var att det gick totalt neråt efter rättegången. Det var illa innan men efter rättegången började nedgången på den här nivån samma dag och har fortsatt efter det. Alex skulle vara på samma rättegång. Det var nog inte så enkelt.

Detta är så tragiskt. Kom ihåg när och varför hennes droganvändande började. Fy fan.

Hoppas hon blir tvångsintagen, detta kommer inte sluta bra.
Citera
2024-07-08, 09:01
  #471
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Är inte föräldrarna skilda?

Nope. Dom bor ihop mamman och pappan
Citera
2024-07-08, 09:06
  #472
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Givetvis är det så, mammor brukar vara mer förlåtande medans pappan vet vad som måste göras och tar action.

Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det skulle vara att som pappa få reda på att sin dotter säljer bilder på fittan istället för att söka ett jobb. Alva är ett riktigt jävla trash, ingen respekt alls för personerna som gav henne liv.

Hon borde tvångsskickas på behandling då hon inte kan ta hand om sig själv.

Håller med dig mycket, men trots det så har pappan misslyckas i sitt föräldraskap
Och jag tycker inte att man kastar sin avkomma för att den inte blev som man önskade. Föräldrar har ett ansvar.
Citera
2024-07-08, 09:13
  #473
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
håller med till fullo tråden har spårat kraftigt. uppenbart hon är nere djupt i ettt missbruk det hela är tragiskt. folk här har tom börjat hata mot hennes mamma, inte ok. jag hoppas alva tar sig ur misären och blir drogfri.

Håller med. Man ska inte trycka ner en person i ett aktivt missbruk. Trots att hon blåst människor som stått henne nära och försökt hjälpa henne.
Men helt ärligt. Hennes föräldrar bör göra en lvm anmälan på henne. Hur svårt ska det vara?
Citera
2024-07-08, 10:39
  #474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Håller med. Man ska inte trycka ner en person i ett aktivt missbruk. Trots att hon blåst människor som stått henne nära och försökt hjälpa henne.
Men helt ärligt. Hennes föräldrar bör göra en lvm anmälan på henne. Hur svårt ska det vara?
Hoppas om hon nu blir dömd för narkotikabrottet att hon då blir dömd till vård/behandling
Citera
2024-07-08, 15:45
  #475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
håller med till fullo tråden har spårat kraftigt. uppenbart hon är nere djupt i ettt missbruk det hela är tragiskt. folk här har tom börjat hata mot hennes mamma, inte ok. jag hoppas alva tar sig ur misären och blir drogfri.

Ja det är jäkligt tragiskt absolut!
Men hat mot mamman? JA ABSOLUT.
Det är helt oacceptabelt att stå och kolla på när ens dotter går ner sig med droger och sex samt hemlöshet och utan jobb. Hur kan man inte hata på det? Mamman borde göra något men hon bryr sig inte. Jag är inte den enda som tycker så.
Hon behöver sin mamma. Hon är vilsen för föräldrarna bryr sig inte, fattar du inte det?
Citera
2024-07-08, 15:47
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Något som jag uppmärksammade var att det gick totalt neråt efter rättegången. Det var illa innan men efter rättegången började nedgången på den här nivån samma dag och har fortsatt efter det. Alex skulle vara på samma rättegång. Det var nog inte så enkelt.

Detta är så tragiskt. Kom ihåg när och varför hennes droganvändande började. Fy fan.

Hoppas hon blir tvångsintagen, detta kommer inte sluta bra.

Var Alex på rättegången?
Kan man se/lyssna någonstans? Satt dom mot varandra och berättade?
Citera
2024-07-08, 16:00
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDoeDuh
Ja det är jäkligt tragiskt absolut!
Men hat mot mamman? JA ABSOLUT.
Det är helt oacceptabelt att stå och kolla på när ens dotter går ner sig med droger och sex samt hemlöshet och utan jobb. Hur kan man inte hata på det? Mamman borde göra något men hon bryr sig inte. Jag är inte den enda som tycker så.
Hon behöver sin mamma. Hon är vilsen för föräldrarna bryr sig inte, fattar du inte det?
Det är inte så enkelt att tvångsinlägga en person. En orosanmälan händer inte mycket. Tror mamman gör det hon kan tror knappast mammam totalt skiter i sin dotter.

Förhoppninsvis blir hon dömd till vård inom kort.
Citera
2024-07-09, 07:38
  #478
Medlem
Arusianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Det är inte så enkelt att tvångsinlägga en person. En orosanmälan händer inte mycket. Tror mamman gör det hon kan tror knappast mammam totalt skiter i sin dotter.

Förhoppninsvis blir hon dömd till vård inom kort.

Tror inte att Alva vill ha vård, hon vill leva "gangsterlivet". Om det är någon intellektuell funktionsnedsättning som ligger bakom eller om hon bara är allmänt korkad och naiv låter jag vara osagt. Hon är ändå 24 år, i den åldern brukar folk få lite koll på livet och oftast ha någon form av mål men för henne går det bara mer utför. Alva har haft som mål att hänga med kriminella sedan 12-års åldern och redan då blev soc inkopplat. Hon har haft alla chanser i världen att förbättra sitt liv men vill helt enkelt inte.
Citera
2024-07-09, 09:50
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är också topic, i det här delforumet diskuterar vi offentliga personer, som dessutom valt det helt själva.

Tror det här stället är bättre för en känslig själ som dig

https://www.familjeliv.se/forum

Jag tror du missar poängen. Jag bryr mig nödvändigtvis inte om vad exakt ni tycker om Alva eller vad ni säger här, utan mer om att de flesta som ens sitter på ett forum och håller på såhär är precis samma sorts bottenskrap som måltavlan. Det är det som irriterade mig nog för att kommentera, eran ignorans och sjuka dubbelmoral.
Citera
2024-07-09, 16:08
  #480
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babakush123
Jag tror du missar poängen. Jag bryr mig nödvändigtvis inte om vad exakt ni tycker om Alva eller vad ni säger här, utan mer om att de flesta som ens sitter på ett forum och håller på såhär är precis samma sorts bottenskrap som måltavlan. Det är det som irriterade mig nog för att kommentera, eran ignorans och sjuka dubbelmoral.
Då förstår du uppenbarligen inte vad dubbelmoral betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in