2024-07-08, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Vet en influenser som flyttar hela tiden för att kunna köpa något större… Med två barn. Inte alls hälsosamt!

Kanske inte, men hon har kanske inget annat val? Hon hyr kanske i andra hand som är tidsbegränsat och letar därför under tiden, behöver inte vara mer komplicerat än så!
Citera
2024-07-08, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Verkar konstigt. Hon har ändrat sin facebook nu så man bara ser när hon är född o föräldraledig o lite till.

Vad är det som är konstigt med det? Tycker det verkar vettigt efter det som har hänt.
Citera
2024-07-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Man kan ha gemensam vårdnad om barnen även om barnen är skrivna hos den ene föräldern.
Ja? Vad pratar du om? Tror inte vi pratar om samma sak… Jag svarade på någon som skrev att det inte är lätt att bara få ensam vårdnad bara sådär. Men om man skiljer sig gemensamt och väljer att bara ena föräldern ska ha ensam vårdnad så säger inte tingsrätten emot, utan man blir beviljad ensam vårdnad. Så det är inte alls svårt att få ensam vårdnad ”bara sådär”.
Citera
2024-07-08, 21:08
Medlem
Citat:
Kanske inte, men hon har kanske inget annat val? Hon hyr kanske i andra hand som är tidsbegränsat och letar därför under tiden, behöver inte vara mer komplicerat än så!
Jag bryr mig inte och dömer inte henne för vi vet inte varför hon flyttar. Menar att det faktiskt händer att många säljer/köper väldigt ofta för att kunna köpa något större.
Citera
2024-07-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Angående flyttar: många barn flyttar mellan mamma och pappa varje vecka. Men de mår ändå bra. Tryggheten för dem finns inte i vart de bor, utan att de har både sin mamma och sin pappa i sina liv.

Dessa två barn hade både sin mamma och pappa fullt ut (tills deras separation). De flyttade inte varje vecka mellan två olika hem, utan en gång per år och det var väl endast Vadstena som låg längre bort, annars var det väl inga större avstånd mellan de olika bostäderna. De skulle även bo hos sin mor på heltid efter sommaren. Så hade dessa barn det otryggt, så har väl varje varannan vecka-barn det ännu mer otryggt, så knappt hinner vara på ena boendet innan det är dags att packa och åka till sitt andra boende.

Och det är ju inte konstigt att mamman vill flytta nu. Eller tycker ni att hon och sonen ska leva i den bostad som var tänkt för dem och deras döda dotter/syster? Hur blir det för den lille pojken? Varje dag ständigt påminnas och se systerns rum... Han har nog med lidande som det är! Så, denna flytt är fullt begriplig. Övriga flyttar vet vi ingenting om, vad de beror på.

Angående inlägg: Att modern skriver när hon är i chock, är väl för att hon ser att det står saker om henne/familjen. Hon är givetvis i chock/kris nu. Och agerar förmodligen mer nu, än vad hon kommer göra när själva sorgen överrumplar henne............ I chock/kris kan folk agera på sätt som ibland agera obegripligt.

Jag hoppas innerligt att modern, sonen och övriga nära får det stöd och hjälp de behöver.

Man blir illa berörd av alla dessa fall. Har varit några stycken nu på kort tid. Så fruktansvärt sorgligt.
Detta fall påminner om mamman som jobbade på Arlanda och mördade dottern med kniv och misslyckades strypa pojken och mörda sig själv.
Citera
2024-07-08, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Jag bryr mig inte och dömer inte henne för vi vet inte varför hon flyttar. Menar att det faktiskt händer att många säljer/köper väldigt ofta för att kunna köpa något större.

Ja helt klart händer sånt.
Det kommer kanske mer info om varför det här tragiska hände, egentligen inte lönt att spekulera.
Citera
2024-07-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Känns som att det är hennes beteende som knäckte pappan mentalt. Ialla när det gäller skiljsmässan. Vem fan orkar flytta hela tiden? .Försvarar verkligen inte hans sjuka handling när det gäller mordet/mordförsöket
Vilken vidrig liten äcklig människa du är som skriver sådant om en människa som mist sitt barn och vars andra barn skadats av barnens andra förälder. Fy fan så vidrigt. Skäms på dig1
Citera
2024-07-08, 21:22
Medlem
Citat:
Vad är det som är konstigt med det? Tycker det verkar vettigt efter det som har hänt.

Konstigt var svar på att hon inte bor på Limhamn.
Citera
2024-07-08, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Konstigt var svar på att hon inte bor på Limhamn.

Det var kanske intentionerna, men det tillhör väl området Slottstaden? Inte jätte långt från Limhamn. Känns som att just Det kvittar.
Citera
2024-07-08, 21:25
Medlem
Nu säger jag inte att det gäller just denna familjen, för det vet jag inget om. Men eftersom det diskuterades varför vissa barnfamiljer flyttar runt mycket, så kan det i en del fall bero på att de vill undvika socialtjänsten.
Citera
2024-07-08, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Nu säger jag inte att det gäller just denna familjen, för det vet jag inget om. Men eftersom det diskuterades varför vissa barnfamiljer flyttar runt mycket, så kan det i en del fall bero på att de vill undvika socialtjänsten.

Då får de ju dölja vart de flyttar, och då blir det svårt med skolor, sjukvård osv. vilket brukar straffa sig i längden.
Senast redigerad av Lundamannen 2024-07-08 kl. 21:36.
Citera
2024-07-08, 21:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Jodå det finns det b.l.a i januari.
Den lägenheten var lite större och köptes av en man som flyttade in i mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in