Citat:
Ursprungligen postat av
Gamsahaeyo
Ja, jag kanske är en landsförrädare. Vad ska du göra åt saken?
Det är uppenbart att du inte läst trådstarten och jag vill att du svarar på varför du inte har gjort det? Är du här för att sprida tjurskit likt dina övriga NAFO-fellas?
Du må ha låst trådstarten. Rent av ha förstått den. D v s intention med förmuleringen.
Det var det som fick dig att må bra, gissar jag.
Men rubriken i trådstarten, ljuger. Medvetet? Eller för att fånga vilsna själar som hyllar invasionen av Ukraina och att våld ska löna sig.
Men bli inte ledsen. Trådstarten ljuger.
Redan vid förra mötet, sade man att vid nästa session, skulle man bjuda in Ryssland. Inget nytt och revolutionerande, m a o. Trist för den som jublar över denna, icke nyhet.
Har man hängt med i de dagliga uppdateringarna, så framgår tydligt ett antal saker.
1. Ryssland har inte lyckats speciellt bra under den tid som inget vapenstöd kom. Märkligt.
2. Ryssland anfaller nu med mindre pansar. Rapporter ger att man inte lyckas tillverka den mängd man behöver.
3. Ukraina släpper mark och gör långsamma tillbakadragen. För att spara liv.
4. Ryssland skickar skadade till fronten. Tyder det på gott om manskap?
5. Ryssland tvingas köpa 2:a klassens ammunition från Nordkorea. Är kanske socialt stöd för NK? Eller ett styrkebesked enligt dig?
Alla pratar om F16. Varför då? Vad kommer de att innebära?
Kertchbron ligger illa till. Är det någon som bryr sig? Den är redan så skadad att man inte kan nyttja den för tunga transporter. Om den faller ihop helt, är det mest en nagel i ögat på Putin.
Det hotas högt och lågt med kärnvapen från Ryssland Ok? Varför då?
Allt går ju bra. Enligt plan?
Var planen att hålla på 2,5 år, för att sedan behöva hota med kärnvapen?
Märkligt upplägg, av fredsälskande ryssar och deras supporters.
Man undrar hur det står till mellan öronen på er. Ekar kraftigt?
Edit. Jo, vi är för övrigt med i Nato, tillsammans med Finland. Också enligt plan?