2024-07-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
So what? Jag använde det nyss, så nu är det ett svenskt uttryck. Hantera det (deal with it, jag vet). Du snackar väldigt mycket tjurskit.

ZZelensky är definitivt din ledare om du stöttar Ukraina. Det han förlorar är ukrainsk mark och sin heder. Han avgår som president men får självklart en stor summa pengar att leva loppan med. Allt detta för att du och jämlika har runkat åt honom var dag. ”Åh, du tappre kokainslok… jag tror jag kommer nu… åååh… Zelensky 🤤”

Det här hade kunnat ta slut fortare om ni ville, men det ville ni inte. Ni ville att oskyldiga ukrainare skulle dö för er skull, allt för er krigshets!

Nu har du "missförstått" igen. Jag är inte från Ukraina, således är Zelensky inte min ledare, men han är en hedervärd person som leder sitt land, och sitt folk, i försvaret mot den vidrige angripare.

Vidare har någon Ukrainska mark inte "förlorats" vad gäller internationellt erkända gränser. Det gäller även Krim. Oturligt" nog för dig och putain så tillskapas inte nya stater bara för att hen och hens bäste kompis, kim den fete, "erkänner" dem. Det är och förblir Ukrainskt territorium.

Oskyldiga ukrainare dör p.g.a. att din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, för ett imperialistiskt anfallskrig mot Ukraina m.a.a. hens "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men även av att stjäla Ukrainas naturtillgångar.

Heder är för övrigt något som du, ryssar generellt, och putain specifikt, synes vara i total avsaknad av.
Senast redigerad av Bobbyboi 2024-07-07 kl. 16:35.
Citera
2024-07-07, 16:34
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Herregud. Flera veckor gammal skåpmat.
16 juni 2024 16:32 GMT
Ett internationellt toppmöte har avslutats i Schweiz där länderna enats om principerna för ett fredsavtal mellan Ukraina och Ryssland och ett löfte om att bjuda in Ryssland till en andra internationell konferens.
https://www.rferl.org/a/ukraine-peace-summit-pledge-russia-switzerland/32995463.html

Här har vi pudelns kärna. En tre veckor gammal "nyhet" räckte tydligen för att locka fram flashbacks förlorare, avskum och ryssapologeter i en desperat kloaktråd där några desillusionerade konton t.o.m desperat deklarerar en rysk "seger". Denna kloaktråd är viktig flashbackdokumentation av rysk desperation och kommer gå samma öde till mötes som alla andra tidigare förlorartrådar där samma gamla gäng av förlorare och nyskapade trollkonton får skämma ut sig än en gång efter ett nederlag.

Zelenskyy spelar sina kort väl och efter att stabiliserat fronten i sommar kommer nya tillskotten av vapen leda till en ordentlig utförslöpa för KGB-Putin. Ryssarna kommer att förnedras och bli tvingade att skicka en knä-krypande delegation för att förhandla.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-07-07 kl. 17:08.
Citera
2024-07-07, 16:35
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du tror inte att Graham röstade för stödet till Ukraina? Tror du alla republikaner röstade nej i frågan?

Självklart är väst ute efter att dessa resurser stannar på rätt planhalva, det vore ett stort misstag om dom inte gjorde det.

Igen.
Vem är det som styr i USA. Det är Biden. Demokrat. Det är no 1.
Du tar ett uttalande, som du citerar delar av. Från Graham. Republikan. Det är no 2.

Sedan kastar du in omröstning av stödet?
Ok.
Ska vi inte slänga in Greta i debatten också, när du ändå är igång….
Nästa mästarargument!
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2024-07-07 kl. 16:40.
Citera
2024-07-07, 16:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Man undrar. Ja det går i dagsläget som det verkar inget vidare för Ukraina. Trots att Ryssland förlorar ca 200 man om dagen mal de på. Tar by efter by. Det kommer väl till ett läge där Zelenskyy inte längre tror på överhängande seger. Att det helt enkelt går inte.

Jag menar för varje by ryssen tar blir det extremt svårt att vinna den tillbaka. Ryssen kör ut/dödar alla som är pro-Ukraina sedan föser dit ryssar istället. Klassisk rysk erövringstaktik.
Citera
2024-07-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man undrar. Ja det går i dagsläget som det verkar inget vidare för Ukraina. Trots att Ryssland förlorar ca 200 man om dagen mal de på. Tar by efter by. Det kommer väl till ett läge där Zelenskyy inte längre tror på överhängande seger. Att det helt enkelt går inte.

Jag menar för varje by ryssen tar blir det extremt svårt att vinna den tillbaka. Ryssen kör ut/dödar alla som är pro-Ukraina sedan föser dit ryssar istället. Klassisk rysk erövringstaktik.

Du undrar... Svaret får du om någon månad då denna tråd kommer att visa sig vara ännu en kloaktråd skapad och driven av flashbacks gamla vanliga förlorargäng.

Meningslöst ryskt påverkansbrus är svaret som du säkerligen kunde lista ut själv. Sådana här trådar göder flashbacks ägare genom all trafik som de generar även om diskussionsunderlaget är på kalkonnivå.
Citera
2024-07-07, 16:49
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatItIs
Fan snackar du om har du varit där och kollat eller? Ryssland har byggt flera nya områden dessutom är de i södra bältet främst ryssar vad tror du inbördeskriget de hade i åtta år handlade om??

Makt
Citera
2024-07-07, 16:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Du undrar... Svaret får du om någon månad då denna tråd kommer att visa sig vara ännu en kloaktråd skapad och driven av flashbacks gamla vanliga förlorargäng.

Meningslöst ryskt påverkansbrus är svaret som du säkerligen kunde lista ut själv. Sådana här trådar göder flashbacks ägare genom all trafik som de generar även om diskussionsunderlaget är på kalkonnivå.

Men det är ju ett diskussionsforum. Sedan ja ryskt påverkansbrus men det var länge sedan vi läste i vår media (som inte är utsatt för rysk påverkan) om en ukrainsk framgång. De tappar som det verkar mark hela tiden. Just det om det fortsätter kommer ju få en inverkan att det kan bli ett slut.
Citera
2024-07-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det är ju ett diskussionsforum. Sedan ja ryskt påverkansbrus men det var länge sedan vi läste i vår media (som inte är utsatt för rysk påverkan) om en ukrainsk framgång. De tappar som det verkar mark hela tiden. Just det om det fortsätter kommer ju få en inverkan att det kan bli ett slut.

Vad förväntar du dig? Ukrainarna fick kriga med bakbundna händer i sex månader och ändå har vi inte sett något genombrott från "allsmäktiga" ryska armén. Nu kommer USA att pumpa in artillerigranater, Bradleys och HIMARS så ge det hela lite tid. F-16 från Europa är på gång. Situationen på Krim är ohållbar för ryssarna. När ryssen tvingats ner på knä kommer han komma krypande på knä till förhandlingar.
Citera
2024-07-07, 17:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vad förväntar du dig? Ukrainarna fick kriga med bakbundna händer i sex månader och ändå har vi inte sett något genombrott från "allsmäktiga" ryska armén. Nu kommer USA att pumpa in artillerigranater, Bradleys och HIMARS så ge det hela lite tid. F-16 från Europa är på gång. Situationen på Krim är ohållbar för ryssarna. När ryssen tvingats ner på knä kommer han komma krypande på knä till förhandlingar.

Jo men vilken fan tid det tar! Det är liksom som du säger att ryssen pumpar på med allt de har just nu är för de vet vilka resurser Ukraina har att vänta. Inte minst då genom F-16. Men kommer ändå bli svårt för Ukraina att återerövra. Om det bodde 100 ukrainare i en by innan ryssen kom, bor det 100 ryssar efter.

Men man får hoppas. Jag menar angående Krim så borde ju Ukraina kunna tex spränga den där bron. Skära av Krim helt och hållet. Det skulle nog få Putin att börja förhandla om fred på Ukrainas mer villkor. Såvida att man inte fortsatt vill ha 100% av Krim dvs.
Citera
2024-07-07, 17:36
Moderator
T-80Us avatar
Det är lite roligt hur Putinonanisterna (för nittioelfte gången i ordningen) kan få det faktum att man, såhär efter 2,5 års misslyckanden och fumlanden av den ryska armén, bjuder in dem till fredsöverläggningar till något slags seger.

Alldeles oavsett de ukrainska förlusterna, så är de ryska förlusterna av män och materiel på en nivå som man inte skådat någonstans i världen sedan 1945. De ryska förlusterna i markfordon, artilleripjäser, helikoptrar och flygplan motsvarar flera medelstora länders totala militära kapacitet, och beträffande vissa enskilda systemtyper så motsvarar det långt mer än så.

Även om Zelensky skulle ge upp lite områden i öster och låta ryssarna sitta kvar på Krim, så är hela kalabaliken ett enormt misslyckande för Putin. Hans militära muskler har visat sig bestå av Synthol och förruttningsgaser.
Citera
2024-07-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nu har du "missförstått" igen. Jag är inte från Ukraina, således är Zelensky inte min ledare, men han är en hedervärd person som leder sitt land, och sitt folk, i försvaret mot den vidrige angripare.

Vidare har någon Ukrainska mark inte "förlorats" vad gäller internationellt erkända gränser. Det gäller även Krim. Oturligt" nog för dig och putain så tillskapas inte nya stater bara för att hen och hens bäste kompis, kim den fete, "erkänner" dem. Det är och förblir Ukrainskt territorium.

Oskyldiga ukrainare dör p.g.a. att din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, för ett imperialistiskt anfallskrig mot Ukraina m.a.a. hens "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men även av att stjäla Ukrainas naturtillgångar.

Heder är för övrigt något som du, ryssar generellt, och putain specifikt, synes vara i total avsaknad av.
Så då är vi överens om att jag inte är vatnik samt att Putin inte är min ledare bara för att jag från Sverige stöttar Ryssland, eller hur?

Ryssland har tagit över ukrainsk mark och Ukraina kommer inte få tillbaka den. Ändå öppnar Zelensky upp sig och välkomnar Putin till fredssamtal. Det är härliga tider nu, min vän. Var inte bitter över att kriget tar slut, tvärtom - var lyrisk!
Citera
2024-07-07, 17:46
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Så då är vi överens om att jag inte är vatnik samt att Putin inte är min ledare bara för att jag från Sverige stöttar Ryssland, eller hur?

Ryssland har tagit över ukrainsk mark och Ukraina kommer inte få tillbaka den. Ändå öppnar Zelensky upp sig och välkomnar Putin till fredssamtal. Det är härliga tider nu, min vän. Var inte bitter över att kriget tar slut, tvärtom - var lyrisk!
Om du inte är ryss är du landsförrädare.

Var har du fått uppgifterna att " Zelensky välkomnar Putler.."
Tror du på trådstartaren och isåfall varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in