2024-07-07, 14:15
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Enligt ryska konstitutionen upphörde KGB-Putins presidentskap 2008 efter två presidentperioder. I stället för att lämna presidentposten som han lovat bröt lögnaren sitt löfte och har ändrat konstitutionen för att göra sig själv till diktator för evigt. Medvedev var en symbolisk clown under en presidentperiod. Året är 2024 då ilegitima ledaren och diktatorn Putin massmördar ryssar, kör ekonomin i botten, hotar fria världen med kärnvapen och ingår allianser med skurkar som Nordkorea samt Talibanerna.

För att inte tala om all involvering i europeiska val för att få fram kreml-vänliga papegojor genom lättlurade och lättskrämda spån (ungefär som vissa ryssvänner här på FB, ingen nämnd, ingen glömd). Nu senast i Frankrike där kvinnan som ger bajslukten ett ansikte (Le Pen) och hennes unga toy boy rumlar runt med ryska slantar i fickan. Eller den där engelska smygbögen (Farage) som ser mer ut som en levande version av tyska nötknäppargubbar med sin öppna käft.

Från en sak till en annan:
Här är en liten klipp från Voronezh där ett ammunitionslager säger ka-boom.
Citat:
Evacuation of civilian population in Podgorensky district of Voronezh region due to the explosions at ammunition depot as result of drone attack
https://t.me/astrapress/59067

Igår brann det visst i Dagestan igen. Denna gång ett transformatorstation som lämnade 70 000 abonnenter utan ström. Sabotage? drönare? rökning?
Citat:
Fire at the substation in Khasavyurt, Dagestan. 70 000 subscribers left without power
https://t.me/rusbrief/247045
Citera
2024-07-07, 14:16
Medlem
[quote=Wisconsin-Nights|88800926]I det fall USA lämnar NATO och/eller beslutar sig för att inte stödja Ukraina alls, så är det såklart ett jättestort avbräck.
Kvar är dock EU som har en plånbok som är 6-8 ggr så stor som Rysslands.
Dessutom har stridsvärdet på den Ryska krigsmakten minskat med cirka 70% sedan den olagliga ockupationen av Ukraina.[/QUOTE Glöm inte att producera vapen och utbilda soldater i ryssland är en 10 del av vad det kostar i EU och USA att göra detsamma.
Citera
2024-07-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
De behöver 8-10 sa zelensky för inte så länge sedan. De har väl nu eller snart 5 st. om jag inte minns fel? Den som vet får gärna rätta mig.

De har 5 Patriot nu plus 2 SAMP/T.

Nu är det ytterligare 3 system som tillkommer plus ett till SAMP/T. Det betyder 8 Patriot och 5 SAMP/T.

Sen kommer eventuellt 6-7 Patriotsystem till från Israel.

Ser jävligt stabilt ut!
Citera
2024-07-07, 14:18
Medlem
ThinkRightlys avatar
Kom igen för fan, jag vill se mer militärt stöd för Ukraina. Mycket mer. Och slopa de idiotiska självsatta begränsningarna om att USAs robotar inte får flyga mer än 100 km in på rysslands territorium.

Ryssland avancerar men väst skiter i det.
Väst nöjer sig med att skratta åt golfbilar, hönsnät, kinesiska motorcyklar, träskyddsvästar, o.s.v. medan Ryssland avancerar och håller på att ta hela jävla Ukraina.

Tänk om det är ett medvetet psykologiskt trick av Ryssland? Det kanske får väst att underskatta Ryssland och tro att kriget går dåligt för Ryssland.
"Haha kolla vad kasst rysslands militär är."
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-07-07 kl. 14:25.
Citera
2024-07-07, 14:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Kan du länka till dessa tv-program då? Du förstår väl själv att påstående om att Putin oprovocerat vill bomba Berlin och koka Britter i frityrolja har noll trovärdighet.

Om sådana uttalanden överhuvudtaget har gjorts lär det handla om att Ryssland kommer att svara om Nato skickar trupper till Ukraina och därmed förklarar krig mot Ryssland. Oavsett så är det otänkbart att det är Putin själv som har skrivit manuset.

Om Putin i en neutral kontext framför att han vill erövra omvärlden så lär jag tro på det. Men några sådana bevis finns ju inte.

Jag hade inget intresse av konflikten när det hände, men jag hade förmodligen trott på det just då. Men att ge falsk strategisk information inför ett anfall tycker jag inte är särskilt konstigt eller jämförbart.

Måste inte finnas bevis för att Ryssland har imperialistiska planer. Det räcker med att allt tyder på det. Vore idiotiskt att inte ta hotet på största allvar
Senast redigerad av Clay Allison 2024-07-07 kl. 15:12.
Citera
2024-07-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Kom igen för fan, jag vill se mer militärt stöd för Ukraina. Mycket mer. Och slopa de idiotiska självsatta begränsningarna om att USAs robotar inte får flyga mer än 100 km in på rysslands territorium.

Väst nöjer sig med att skratta åt golfbilar, hönsnät, kinesiska motorcyklar, träskyddsvästar, o.s.v. medan Ryssland avancerar och håller på att ta hela jävla Ukraina.

Tänk om det är ett medvetet psykologiskt trick av Ryssland? Det kanske får väst att underskatta Ryssland och tro att kriget går dåligt för Ryssland.
ryssland ÄR kasst!
Försök inte, ryssjävel.
Citera
2024-07-07, 15:06
Medlem
Citat:

Åratal av parader, uppvisning av kärnvapen, spetsnaz som gör kullerbyttor över varandra och hoppar bock tyder på motsatsen.
Citera
2024-07-07, 15:13
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Åratal av parader, uppvisning av kärnvapen, spetsnaz som gör kullerbyttor över varandra och hoppar bock tyder på motsatsen.
Det är just det jag menar. Varför hakar ni upp er på såna skitsaker?
Det enda som räknas är vilken sida det är som tar mark. Och det är Ryssland som tar mark. Alltså är det väst som håller på att förlora. Varför är det så svårt att förstå?
Citera
2024-07-07, 15:15
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

De avancerar i rasande takt med sina "battle scooters"

https://t.me/osint_69/4481
Citera
2024-07-07, 15:17
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
De avancerar i rasande takt med sina "battle scooters"

https://t.me/osint_69/4481
Men suck. Ni är verkligen barnsliga som hakar upp er på såna saker. Medan Ryssland avancerar.
Citera
2024-07-07, 15:21
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Men suck. Ni är verkligen barnsliga som hakar upp er på såna saker. Medan Ryssland avancerar.

Världens näst bästa krigsmakt har förlorat mark sedan krigets start men du kanske har missat det? Drygt 17% nu från tidigare 25% (kan ha fel om 25% men du kan väl ta och kolla upp hur det såg ut tidigare och ge oss den information?)
Citera
2024-07-07, 15:21
Medlem
Ukraina retirerar nu på allt fler ställen vid fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in