2024-07-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Varfr slpptes inget avsnitt i fredags?

Det gjorde det visst det. VASADU?!? heter avsnittet.
Citera
2024-07-02, 09:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Varfr slpptes inget avsnitt i fredags?

Avsnitt 636; VASADU ndde mig iaf
Citera
2024-07-02, 13:03
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Det gjorde det visst det. VASADU?!? heter avsnittet.

Konstigt den dyker inte upp i min app podcaster, men nr jag skte p titeln s hittade jag den. Anyhow thx
Citera
2024-07-02, 14:21
Medlem
peterZiipens avatar
Verkar tyvrr inte bli en Trojansk hst till sommarprat - dr Sigge frintar programmet inifrn.

I mitt Sommarprogram ska jag bertta om ett inrkt, bokfyllt rum i Gamla stan och om hur mina besk dr p 80-talet kom att prgla hela mitt liv.
Citera
2024-07-02, 18:29
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Verkar tyvrr inte bli en Trojansk hst till sommarprat - dr Sigge frintar programmet inifrn.

I mitt Sommarprogram ska jag bertta om ett inrkt, bokfyllt rum i Gamla stan och om hur mina besk dr p 80-talet kom att prgla hela mitt liv.

Och jag tror att det kommer bli skittrkigt.
Lyssnar p podden varje vecka och nr Sigge ska gra sina prator som ska vara djupa och berrande blir det alltid svrt (enligt mig sklart) att relatera till. Sen blandar han in ngon Lana Del Rey-lt som ska gra det nnu mer berrande och det blir bara nnu trkigare.

Jag tror han vill gra sina egna vldigt privata erfarenheter till ngot allmnmnskligt, ngot han ofta misslyckas med. Kanske jag faller i samma flla just nu med mitt inlgg, kom jag p just nu....

Nja, Alex r betydligt bttre p det dr enligt mig. Ett mne som jag vet varit uppe tidigare i denna trden. Som vanligt lgger jag till att man inte behver vara verens med Schulmans politiska sikter fr att kunna se att han r ganska duktig p det han gr, hantverket s att sga.
Citera
2024-07-02, 18:59
Medlem
swimp78s avatar
Jag lyssnade p Alex och Sigges poddcast nr den kom, men trttnade extremt p Sigge Eklunds korkade jvla plattityder och lngsamma "filosofiska" betraktelser

du vet.. den dr knslan.. nr man r barn.. och det just regnat. du vet. det r en viss doft i luften...

Och n mer blev jag deprimerad av att lsa alla korkade jvla instagrambrudar och krringar, samma borgerliga korkade fittor som kper Alex bcker "Du beskriver en viss knsla s bra! Jag knner verkligen igen den dr lukten nr det regnat" "Sigge - du r ett geni! Det r en sn njutning att hra dina kloka ord" "Sigge - GENI!"

Man blev liksom mer sorgsen ver mnskligheten ju mer man fljde dem . Sigge och Alex glider allt lngre bakt i nn sorts totalt verklighetsfrnvnd verklighet som ingen mnniska borde kunna relatera till och presenterar vl valda snippets frn sina rikemansliv. Svenssons " relaterar!"
Sigges allt plufsigare utflytande ansikte, de allt mer nyrunkade grumliga dumma gonen p diverse uppslag. Alex, denna helt tomma karaktrslsa mnniska, ser allt desperatare ur sina knda frldars likkistor. Hans korkade jvla frus bekymmer med svensk tenn-mbler eller diverse inkp p stermalmshallen. Vanlisarna: "relaterar!"
Det finns inget relaterbart. Inget intressant. Det r inte roligt. Det r inte nt som verraskar. Det var samma recept om och om igen: Schulman ltsas vara "bjussig" genom att bertta om att han blivit svartsjuk fr att han inte fick sitta vid samma sida bordet som nn statusperson. Alla tycker det r s generst. Eklund sluddrar banala tankar om tid. "Du vet.. nr man vaknat vldigt tidigt.. och luften r sdr.. krispig. " "GENI!"

S jag hoppade av. Idag r jag nykter frn skiten sen 6 r. Det knns jvligt sknt att inte lyssnat p en sekund av podden sedan dess. Jag tror den snker ens IQ om man masserar sig med den.

Nu terstr att ta tag i att bryta av med Filip och Fredrik av liknande orsaker.
Senast redigerad av swimp78 2024-07-02 kl. 19:07.
Citera
2024-07-02, 22:29
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jag har inte heller fljt podden p ett tag. Knepet r att inte konsumera fr mycket av deras content. Men i lagom dos r det stor behllning att lyssna A&S. Jag har frhoppningar p Sigges sommarprat, tror det kommer bli bra.

Fan, vilket avsnitt var det som Alex hade samlat massa sommarprat som Sigge inte hade lyssnat p? Sigge blev utmanad att gissa om sommarpratarnas ltval var kta, eller om Alex hade manipulerat det. Haha, s jvla kul. Minns att Alex hade lagt in lten: "Who let the dogs out" p ngon sommarpratare.
Ngon som vet vilket avsnitt jag pratar om?

Sigges hjrna r s jvla skev p ngot stt, ibland blir det genialiskt, ibland faller det platt, som nr han pratar om knslan utan namn, och liknande.

Men en gng nr han verkligen fick till det, var nr Alex ville f Krberg att sjunga p Hanna Widells brllop. Krberg hade inte terkopplat p Alex sms-frfrgningar(Frmodligen fr att Alex varit elak mot honom)..

Sigge kom d p den geniala idn att skicka felaktig isbjrns-trivia till Krberg(Krberg har av ngon anledning ett MYCKET stort isbjrns-intresse) i syfte att trigga igng en terkoppling. Typ sms:a "Visste du att isbjrnens tassar egentligen inte heter tassar, utan 'paddlar'

Nr vl terkopplingen r framtriggad borde det g att styra in konversationen p hur mjligheterna ser ut att Krberg skulle kunna stlla upp att sjunga p nmnda brllop, enligt Sigge.

Brukar tnka p det dr ibland, tycker det r sdan kul id. Skevt som satan, men p ett genialt stt. Har nmnt det hr tidigare i trden. Men det frtjnas att nmnas igen.

Avsnitt 547, 25:30 in i avsnittet. HAHAHA!!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2024-07-02 kl. 22:40.
Citera
2024-07-06, 11:22
Medlem
peterZiipens avatar
Sommarpratet var faktiskt riktigt underhllande. Pratet var som ett lngt poddsegment dr man fr det bsta av bde Sigge OCH Alex. Fr man mrkte tydligt att Alex lg bakom stora delar av pratet. Allt frn struktur, humor och formuleringar; nu r han njd, han fick som han ville, aset p fr .

Frundrades ver faktumet att denna historia om Sigges farfar och Bergman aldrig tagits upp i podden. Knns som att det antingen mste vara rejlt kryddat, eller s har han sparat det fr ett potentiellt sommarprat.
Citera
2024-07-06, 11:22
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Ngon som vet vilket avsnitt jag pratar om?

Avsnitt 424. Stormaresyndromet
Cirka 20 min in nnstans
Citera
2024-07-06, 12:18
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Avsnitt 424. Stormaresyndromet
Cirka 20 min in nnstans

Fy fan vad kul!

Bst r nd den gamla diplomaten Staffan de Mistura - frst mossigheten i prat-segmentet fljt av "hans" ltval. HAHA

Tack!!
Citera
2024-07-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Sommarpratet var faktiskt riktigt underhllande. Pratet var som ett lngt poddsegment dr man fr det bsta av bde Sigge OCH Alex. Fr man mrkte tydligt att Alex lg bakom stora delar av pratet. Allt frn struktur, humor och formuleringar; nu r han njd, han fick som han ville, aset p fr .

Frundrades ver faktumet att denna historia om Sigges farfar och Bergman aldrig tagits upp i podden. Knns som att det antingen mste vara rejlt kryddat, eller s har han sparat det fr ett potentiellt sommarprat.
Hller med och r glad att jag hade helt fel i mina frvntningar!

Hade iofs rtt i att om Alex regisserade s var man tvungen att hitta en alkis i slkten fr att det skulle bli ett bra sommarprat!😁
Citera
2024-07-06, 21:38
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Hller med och r glad att jag hade helt fel i mina frvntningar!

Hade iofs rtt i att om Alex regisserade s var man tvungen att hitta en alkis i slkten fr att det skulle bli ett bra sommarprat!😁

Har inte lyssnat nnu, men hoppas att ni har rtt i att det var underhllande. Ingen id att vara negativ bara fr sakens skull. Hade faktiskt inte ens tnkt lyssna, var fr sker p att Sigge skulle ssa ner sig i kvasifilosofiska betraktelser, men tror Alex som producent hade sagt ifrn d. Nu fr det bli en lyssning iaf imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in