2024-07-06, 09:15
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
så jag skulle inte säga att pengarna brändes..mer att det är svårt att vara i toppen när andra klubbar får mkt bättre förutsättningar. historiskt sett är ju både Djurgårn o Bajen jojo-lag som inte är i toppen i allsvenskan.

alltså, att bränna pengarna är ju för mig att göra som Helsingborg elr Örgryte. Elr som Blåvitt ex. det är skillnad på bränneriet så att säga.

Mellan ytterligheterna ”spara” och ”bränna” finns ju dock ”investera”. Har fått lite intrycket att många i era led gärna hade sett mer av det slaget. Är ju s a s inget självändamål för en elitklubb att lägga sedelbuntar på hög.

Vad skulle du säga är DIFs långsiktiga strategi här? Lyssnade med ett halvt öra på Fotboll Sthlms podd och förstår att ni börjat investera i förbättrade faciliteter för ungdomslagen (typ upprustning av Kaknäs och värmeslingor på Hjorthagen - vilket å andra sidan staden antagligen pyntar).
Citera
2024-07-06, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tänkte på de Georgsson värvade: Lomotey, Siby, Zeidan, Buya Turay och Ceesay.

Absolut, men poängen är ju att vi måste också göra scoutjobbet för att det ska bli bra. Gör vi inte slutar det som 2022.

Ja Georgssons trackrecord är imponerande uselt.

Men bortsett från det måste man ge klart godkänt för värvningsstrategi/resultat de senaste 10 åren.
Påstående i stil med hur svårt kan det va osv talar mer för en oförståelse kring att omständigheterna vida skiljer sig åt vad gäller scouta billiga fynd och att scouta och i slutändan kontraktera erkänd kvalitet.

Kollar man på 2023 (inte dunderkoll och kan ha missat nåt)
Jansson
Tinnerholm
Busanello
Cornelius
Rosengren
Berg
Berg Johnsen
Jörgensen
Ali
Veccia

Med beröm godkänt. Iaf 4-5 startspelare som kunde varit fler om inte skador stått i vägen. Ett par, tre som pendlar mellan inhopp/start. Klart man kan ha synpunkter på att plocka hem Tinnerholm och att Rosengren/Jörgensen inte fått den utvecklingen man önskat och trott osv men som sagt svårt att vara alltför kritisk. Varit något lugnare med spelare in iår men med Stryger Larsen och Botheim får väl båda på sitt sätt anses som fem plus där särskilt Stryger Larsen varit helt suverän.
Citera
2024-07-06, 13:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Mellan ytterligheterna ”spara” och ”bränna” finns ju dock ”investera”. Har fått lite intrycket att många i era led gärna hade sett mer av det slaget. Är ju s a s inget självändamål för en elitklubb att lägga sedelbuntar på hög.

Vad skulle du säga är DIFs långsiktiga strategi här? Lyssnade med ett halvt öra på Fotboll Sthlms podd och förstår att ni börjat investera i förbättrade faciliteter för ungdomslagen (typ upprustning av Kaknäs och värmeslingor på Hjorthagen - vilket å andra sidan staden antagligen pyntar).

Å det tror du verkligen att dom gör? Verklighetsförankring nolla.
Citera
2024-07-06, 14:03
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Å det tror du verkligen att dom gör? Verklighetsförankring nolla.

Pissdif är anmärkningsvärt bra på att få staden att göra en herrans massa saker, det är en av få saker jag är avundsjuk på när det gäller er förening och tycker att Bajen borde bli mycket bättre på.
Citera
2024-07-06, 14:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Som karaktär o lagspelare älskade jag Mild, en sann hjälte av det äldre slaget (Arvidsson o Jönsson i HBK, Sven A i HeIF, Ingesson etc).

Men som föreningsperson i den rollen är han helt fel, han vill bygga ett lag på gamla grunder elr lever en dröm om att få ha ett lag som Atletico Madrid där det är 20 pitbulls som precis som han själv klarade av hela Beep-testet o det var viktigare än att dribbla.
Instämmer, svårt att tycka illa om krigare oaktat lagtillhörighet.
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Pissdif är anmärkningsvärt bra på att få staden att göra en herrans massa saker, det är en av få saker jag är avundsjuk på när det gäller er förening och tycker att Bajen borde bli mycket bättre på.
Är inte era faciliteter snäppet vassare än Real Apas?
Citera
2024-07-06, 15:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Instämmer, svårt att tycka illa om krigare oaktat lagtillhörighet.

som kummunen betalade.
Citera
2024-07-06, 15:24
Medlem
bananjuices avatar
Citat:

Ingen aning, och behoven styrs ju av verksamhetens storlek och jag tänker mest för framtiden. Exempelvis verkar det som att Hammarbys del av planerna med gubbängsfältet krympt alltmer samtidigt som dif lyckats få hockeyhallar i Tallkrogen. Olika sektioner, men indikativt för hur bra man är på att jobba mot kommun (vilket jag tycker är ett av de viktigaste uppdragen för styrelsen).
Citera
2024-07-06, 17:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ingen aning, och behoven styrs ju av verksamhetens storlek och jag tänker mest för framtiden. Exempelvis verkar det som att Hammarbys del av planerna med gubbängsfältet krympt alltmer samtidigt som dif lyckats få hockeyhallar i Tallkrogen. Olika sektioner, men indikativt för hur bra man är på att jobba mot kommun (vilket jag tycker är ett av de viktigaste uppdragen för styrelsen).
Har för mig att ni byggde nytt klubbhus vid Årsta IP, och fick ny konstgräsplan/planer av kommunen, men jag reserverar mig för att jag eventuallt kan ha fel.

Hur som helst håller storebror käft nu när vi fick allt vi pekade på
Citera
2024-07-06, 17:56
Medlem
Idag hade Sirius chans att ta poäng mot Mjällby för första gången (någonsin?), när det stod 2-2 i 97de minuten. Det gick inte och då lär det aldrig gå.
Citera
2024-07-06, 18:57
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Har för mig att ni byggde nytt klubbhus vid Årsta IP, och fick ny konstgräsplan/planer av kommunen, men jag reserverar mig för att jag eventuallt kan ha fel.

Klubbhuset är finansierat av och ägs av Hammarby fotboll

Konstgräsplanen och Årsta IP tillhör ju stockholm stad, men ja vi har en relativt ny konstgräsplan.
Citera
2024-07-06, 18:57
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Idag hade Sirius chans att ta poäng mot Mjällby för första gången (någonsin?), när det stod 2-2 i 97de minuten. Det gick inte och då lär det aldrig gå.
Mmm, billig straff men den solklara när Heier blir nedsparkad släpper man såklart.
Citera
2024-07-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Det var Mjällby vi mötte, inte Real Madrid. Men ja, senaste segern var 2021, det är några halvår för mycket. Mängder av konstiga matcher mot dom genom åren, bara att lägga ytterligare en till samlingen.

Domarinsatsen behöver inte tala om, det är ju skillnaden på 0 och 3p i denna. Den är svag åt alla håll hela matchen, mest minus för oss dock, men att toppa det hela med den straffen i 95e är något i hästväg.
Senast redigerad av frankkk 2024-07-06 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in