2024-07-06, 15:09
Medlem
Såg en lång dokumentär på Youtube, Military Show kanske det var, hur Putin försökt kontrollera Ukraina och dess presidenter allt sedan den första dagen han tog makten. Han tröttnade på att folket i Ukraina motsatte sig hela tiden. Sevärd faktiskt om man har tid över
Citera
2024-07-06, 15:25
Medlem
Silfverryggs avatar
Gulaschbaronen vill leka fredsmäklare. Nu har även han nobbats av ryssen. Det går visst inte så bra att vara polare med en av världens skurkar just nu, vilket nu både turken och ungraren har fått uppleva. Det är nu helt öppet att ryssen vill förinta allt som har med ukrainsk identitet att göra.
Citat:
Enligt Institute for the Study of War (ISW) är Rysslands president Vladimir Putin för närvarande ovillig att acceptera något annat resultat av kriget än förstörelsen av Ukrainas stat och identitet.
...
Putin visade också sitt engagemang för ett "definitivt" slut på kriget, där han skulle uppnå sitt mål att förstöra den ukrainska staten. Orban föreslog förhandlingar om eldupphör under samtal med Putin. Enligt Kreml vägrade Putin entydigt att förhandla om eldupphör dagen före Orbans möte, och även vid en presskonferens med honom dagen därpå.
Förnedrad inför putte. Tycker inte synd om fetknoppen orban.

Citat:
Enligt ISW var detta ett undantag från Putins typiska tal, där han "låtsas" intresse för förhandlingar. Men enligt tankesmedjan har Putins ambitioner för Ukraina kommit upp regelbundet i hans tidigare tal. Putin sa att en tillfällig vapenvila inte bör förhandlas fram eftersom det skulle göra det möjligt för Ukraina att organisera och beväpna sina trupper.
Han sade att Ryssland hellre vill ha ett "fullständigt" och "definitivt" slut på konflikten. För att uppnå detta kräver Putin att Ukraina avstår en betydande del av sina territorier och medborgare till Ryssland. Ukraina bör dra sig tillbaka helt och hållet från de fyra regionerna, varav en del nu är ockuperad av Ryssland.
Så nu är det inte bara land ryssen vill ha. Det är även folk eventuellt emot deras egna vilja.

Citat:
Dessutom är Putins villkor för förhandlingarna en demilitarisering av Ukraina, det vill säga en nedrustning innan dess. Enligt ISW skulle kravet i praktiken innebära för Ukraina att man skulle överge alla möjligheter att göra motstånd mot Ryssland, vilket skulle lämna Putin fri att utföra sin vilja på landets territorium.
- Putin skulle med största sannolikhet använda avväpningen av Ukraina för att uppnå sina andra mål, som att ersätta Ukrainas demokratiskt valda regering med en pro-rysk regering och ett politiskt system som han själv väljer, skriver ISW.

Och ryssen hävdar att Ukraina skulle göra precis vad han själv skulle göra vid ett eventuellt vapenvila.

Ryska pengar har talat. Personen som gett bajslukten ett ansikte, Marine Le Pen, böjer sig för kreml. Inte oväntat överhuvudtaget.
Citat:
Om Nationella alliansen blir den franske premiärministerns parti planerar partiet att återkalla det tillstånd som Ukraina fått att slå till mot ryskt territorium med långdistansvapen som levererats av Frankrike. Tillkännagivandet gjordes av den tidigare partiledaren Marine Le Pen i en intervju som CNN publicerade på fredagen. Le Pen sa att det också omintetgjorde president Emmanuel Macrons eventuella plan att skicka franska trupper till Ukraina.
- Om Emmanuel Macron vill skicka trupper till Ukraina och premiärministern är emot det, då kommer inga trupper att skickas till Ukraina. Premiärministern har sista ordet, sade Le Pen i en intervju.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010493711.html

Kan ha fel här, men jag har för mig att när det gäller skickande av franska trupper någonstans så är det presidenten som har sista ordet, inte premiärministern. En eventuell premiärminister som är italienare och algerier (och inte fransk från början) helt i händerna (och kanske även mellan benen) på Le Pen.
Citera
2024-07-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Sant är att hundratusentals människor har mördats som följd av den psykotiske dvärgen i kremls imperialistiska anfallskrig. Frågan är varför du understödjer detsamma?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

Jag understödjer inte kriget. Jag är för fred. Förhandlingar. Båda sidorna måste bjuda till. Ukraina måste ge Ryssland det som redan är ryskt, Ryssland måste avstå från att ta mer av Ukraina. Väst måste rusta ner och låta Nato upplösas eller åtminstone återgå till 1989 års gränser. Bara så finns en väg framåt. Om båda ska ha hela kakan kommer kriget att fortsätta.
Citera
2024-07-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Varför måste någon dö av den? Sitter du i ett skyddsrum under mark och den träffar huset ovan lär ingen dö. Visst den kan förstöra en vanlig villa med en träff eller en del av ett trapphus men radien där sannolikheten att man dör är inte speciellt stor, 10-20 meter om inget är i vägen.

Snarare 200-300 meter. En 1500kg fab jämnar ledigt ett hyreskvarter med marken. Då hjälper inga skyddsrum. Bomben är gjord för att slå genom skyddsrum.
Citera
2024-07-06, 15:37
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Jag understödjer inte kriget. Jag är för fred. Förhandlingar. Båda sidorna måste bjuda till. Ukraina måste ge Ryssland det som redan är ryskt, Ryssland måste avstå från att ta mer av Ukraina. Väst måste rusta ner och låta Nato upplösas eller åtminstone återgå till 1989 års gränser. Bara så finns en väg framåt. Om båda ska ha hela kakan kommer kriget att fortsätta.
Du är rolig.
Du tror på allvar att Nato går med på en upplösning pågrund av Ukraina?
Citera
2024-07-06, 15:37
Medlem
Citat:

Varför skulle Nato upplösas vad är det för skämt och kommer aldrig att hända. Så du menar att 1989 års gränser då skulle Finland och Sverige gå ur Nato vilket jävla troll du är. Man får hoppas du bor i Ryssland och inte i Sverige landsförrädare.
Citera
2024-07-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Sjukt land förvisso får Fria ryska legionen och även RVC flera tusen ansökningar så de grupperna av ryssar som slåss mot orcher i Mordoro växer sig allt starkare.
Även i Mozva finns en grupp .Dom var 200 för en månad sedan nu är dom över 10.000. Så det växer bra.Dom utför sabotage på olika industrier i ryzzland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Även i Mozva finns en grupp .Dom var 200 för en månad sedan nu är dom över 10.000. Så det växer bra.Dom utför sabotage på olika industrier i ryzzland.

Jajemän blir bara värre och värre för Ryssland internt.
Citera
Medlem
Citat:

NATO är en organisation och inget område som har gränser...
Citera
2024-07-06, 15:46
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:

Du kan inte vara seriös när du säger att du är för fred men samtidigt vill att väst ska rusta ner och Nato ska upplösas.

Tror du att det skapat fred i Europa om alla andra länder rustat ner när Hitler började invadera grannländer?

Ett upprustat väst och Nato är det enda som hindrar Putin från att plöja vidare med sina erövringar och mördarstråt.
Citera
2024-07-06, 15:46
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det finns ingen anledning för det mäktiga väst att kröka rygg för den ryska tsaren med storhetsvansinne.
Väst kan istället växla upp och mosa kackerlackan som tror vi befinner oss i medeltiden.

Dessutom är ett fredsavtal med Putin lika mycket värt som använt dasspapper.
Putin har bränt alla broar med alla sina lögner och han ses nu av väst som en illegtim härskare och en simpel kriminell.
Citera
2024-07-06, 15:48
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukrainas mål är väl att kasta ut ryssarna ur landet, inte att få sitt eget land mer och mer sönderbombat och avfolkat.
Läget är katastrofalt för ukraina.
Vilket goddag-yxskaft-inlägg. Ingen vill bli våldtagen av Ryssland givetvis men ni låter desperata när ni hela tiden vill att Ukraina ska ge upp för sin egen skull när inte de själva vill göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in