2024-07-05, 20:32
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Undrar om man inte borde börja kalla dig "hala ormen" som du försöker slingra dig.

Du verkar återigen ha glömt bort vad du ljög ihop. Låt oss titta på vad du EGENTLIGEN påstod:

Så du menar att det är en ökning på 20% de senaste 4 åren? Hur många kolumner får du ihop på 4 år? Tittar man på ditt inlägg verkar det som du bara fick ihop TVÅ kolumner den här gången. Eller räknar du TRE? DU verkar justera lite hur du vill. Pajas.

De senaste 4 åren blir ju rimligen 2023, 2022, 2021, 2020?

Du får ringa upp Centrum för epidemiologi och samhällsmedicin inom Stockholms läns sjukvårdsområde och be dem kolla sina uppgifter.

https://www.folkhalsorapportstockholm.se/rapporten2/sjukdomar-och-skador/hjartinfarkt-och-stroke/

Ring Socialstyrelsen också och påtala att de har fel.

https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/antalet-hjartinfarkter-fortsatter-att-minska/

Du får förklara för dem att de skall använda ANTALET döda inte antal per invånare. De lyssnar säkert på dig. Hör av dig och berätta hur det gick, du!

Herregud....
vår dialog handlar om hjärtarytmier. Du har förvisso redan erkänt att dessa dödsfall ha4 ökat, jag nöjer mig med det!

Vänligen hur gick det med nästa Gen injektion?
Njutbar läsning!

(FB) Vi som vaccinerat oss mot Covid!
Citera
2024-07-05, 20:37
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Hon är ändå jäkligt duktig vaccinläraren Mrs K. Hon har koll och inget farligt har ju faktiskt hänt sen covidvaccinen. Att det skulle vara dåligt är ju bara teorier i nuläget som inte är helt hundra. Nåväl tror du att vi kommer uppleva en ny pandemi under våra liv?
Förmodligen! Så fort det går att tjäna pengar kommer folk jobba för ändamålet!
Citera
2024-07-05, 21:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
vår dialog handlar om hjärtarytmier. Du har förvisso redan erkänt att dessa dödsfall ha4 ökat, jag nöjer mig med det[/url]
Nej, det har inte ökat. Det har minskat. Antalet dödsfall räknat på befolkningen klassade som I49 är lägre idag än det var för 10 år sedan, och för 20 år sedan. Det har minskat kontinuerligt i 20 år. LÄS mina inlägg så skall du se att det klarnar.

Kod:
Dödsorsaksstatistik, Dödstal. åldersstandardiserade enligt medelbefolkningen 2023, I49 Andra hjärtarytmier, Riket, Ålder: 0-95+, Båda könen

År   Dödstal
2003	2.54
2004	2.02
2005	2.76
2006	2.25
2007	2.86
2008	2.44
2009	2.19
2010	2.28
2011	1.99
2012	2.03
2013	2.42
2014	2.25
2015	2.49
2016	2.30
2017	2.28
2018	2.16
2019	2.34
2020	2.16
2021	2.41
2022	2.56
2023	2.33

Dödstalet är 0.42% lägre idag än för 5 år sedan
Dödstalet är 3.71% lägre idag än för 10 år sedan.
Dödstalet är 4.50% lägre idag än för 15 år sedan
Dödstalet är 8,26% lägre idag än för 20 år sedan

Listan på ditt svammel de senaste timmarna börjar bli ordentligt lång, men för all del, fortsätt att framstå som ett komiskt exempel på en okunnig och ointelligent antivaxxar-patraskare som inte kan räkna.

Herregud...
Citera
2024-07-05, 21:50
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Nej, det har inte ökat. Det har minskat. Antalet dödsfall räknat på befolkningen klassade som I49 är lägre idag än det var för 10 år sedan, och för 20 år sedan. Det har minskat kontinuerligt i 20 år. LÄS mina inlägg så skall du se att det klarnar.

[code][b]Listan på ditt svammel de senaste timmarna börjar bli ordentligt lång, men för all del, fortsätt att framstå som ett komiskt exempel på en okunnig och ointelligent antivaxxar-patraskare som inte kan räkna.

Herregud...

Citat:
Det var DU som använde tidsperioden "de senaste decennierna". Det kan inte vara lätt att som du sitta och ljuga och hitta på hela dagarna och sedan inte komma ihåg vad man sagt?

Haha, ja, fast den statistiska ökningen av dödsfall med hjärtarytmier räknar man inte på ett enskilt år, eftersom det inte har någon statistisk signifikans. Men det är fullt förståeligt att ett antivaxxar-patrask vill cherry-picka ett enskilt år och sedan påstå att "från det året ser man en 20% ökning". I själva verket är ökningen av hjärtarytmier 2023 1.30435% och således ingenting som någon ens bryr sig om eftersom det ligger inom den statistiska felmarginalen.
Läser dina inlägg och undrar lite över om du inte själv håller reda på vad du skriver!
Ena stunden en lång harang över ett minskat antal dödsfall, och sen tidigare erkänner du att det har ökat antal dödsfall. Så du är ju inte riktigt konsekvent vad du vill få fram!
Jag tror du bara vill tramsa bort frågeställningar . Jag nöjer mig med att du sen tidigare har erkänt mig ha rätt.

Vänligen ge oss en uppdatering över denna händelse
https://www.flashback.org/sp75798704
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-07-05 kl. 21:55.
Citera
2024-07-05, 22:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag nöjer mig med att du sen tidigare har erkänt mig ha rätt.
Nej, det har inte skett någon ökning av hjärtrelaterade dödsfall. Nej, det har inte skett någon 20%-ig ökning av hjärtarytmier.

Du kan väl titta på det här diagrammet en gång till och förklara VAR och HUR då fått för dig att antalet hjärtarytmier ökat med 20%?

Det senaste 20 åren och det visar att det är en minskning. Inget annat.
https://ibb.co/6sY1b1y

Här är datat:
Kod:
Dödsorsaksstatistik, Dödstal. åldersstandardiserade enligt medelbefolkningen 2023, I49 Andra hjärtarytmier, Riket, Ålder: 0-95+, Båda könen

År      Dödstal
2004	2.02
2005	2.76
2006	2.25
2007	2.86
2008	2.44
2009	2.19
2010	2.28
2011	1.99
2012	2.03
2013	2.42
2014	2.25
2015	2.49
2016	2.30
2017	2.28
2018	2.16
2019	2.34
2020	2.16
2021	2.41
2022	2.56
2023	2.33

HUR kom du fram till att det var en 20% ökning? Jag är antagligen inte den enda som insett att du inte ens klarar av att räkna ut en procentuell ökning, men ändå...

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-05 kl. 22:41.
Citera
2024-07-05, 22:42
Medlem
Citat:
Förmodligen! Så fort det går att tjäna pengar kommer folk jobba för ändamålet!

Ja självklart men om det är bra produkter som hjälper människor då är det ju inget problem att läkemedelsföretag gör vinst. Vi som djurart klarade oss väldigt bra förr i tiden utan läkemedel men nu lever vi i en ny miljö där vi träffar mycket mer människor och då är vaccin ett bra verktyg.
Citera
2024-07-05, 23:34
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ja självklart men om det är bra produkter som hjälper människor då är det ju inget problem att läkemedelsföretag gör vinst. Vi som djurart klarade oss väldigt bra förr i tiden utan läkemedel men nu lever vi i en ny miljö där vi träffar mycket mer människor och då är vaccin ett bra verktyg.

En "bra produkt" är en produkt som genererar pengar till aktieägarna. Att produkten skulle vara bra för mänskligheten är absolut inget som spelar nån roll.

Pfizer är för stort precis som tex Boeing så de kan göra lite som de vill o ta genvägar här o där.

Att ha samma godkännande process för mrna injektionerna som för ett protein vaccin är en sån genväg. Pfizer undanhöll dessutom kritisk information vilket är grunden till stämningen mot dem i USA nu.

Att tvinga på folk injektioner som tillverkare inte vill ta ansvar för är så bisarrt så det saknas ord. Pfizer lyckades få till injektioner med experimentell mRNA i bebisar i USA.

Nä, det har definitivt gått för långt.
Citera
2024-07-05, 23:58
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Pfizer undanhöll dessutom kritisk information vilket är grunden till stämningen mot dem i USA nu.
Pfizer har inte undanhållit någon kritisk information.

Citat:

Att tvinga på folk injektioner som tillverkare inte vill ta ansvar för är så bisarrt så det saknas ord.
Det är ingen som blivit påtvingad någon injektion.

Citat:
Pfizer lyckades få till injektioner med experimentell mRNA i bebisar i USA.
Alla vaccin som godkänns för användning på spädbarn har genomgått tester på spädbarn. Under testfasen är vaccinerna experimentella. När de blivit godkända är de inte experimentella länge.
Citera
2024-07-06, 00:00
Medlem
Citat:
En "bra produkt" är en produkt som genererar pengar till aktieägarna. Att produkten skulle vara bra för mänskligheten är absolut inget som spelar nån roll.

Pfizer är för stort precis som tex Boeing så de kan göra lite som de vill o ta genvägar här o där.

Att ha samma godkännande process för mrna injektionerna som för ett protein vaccin är en sån genväg. Pfizer undanhöll dessutom kritisk information vilket är grunden till stämningen mot dem i USA nu.

Att tvinga på folk injektioner som tillverkare inte vill ta ansvar för är så bisarrt så det saknas ord. Pfizer lyckades få till injektioner med experimentell mRNA i bebisar i USA.

Nä, det har definitivt gått för långt.

Korrektamund0 presenterar fakta hela tiden. Ni i andra gruppen presenterar hittills bara fantasier det är ett problem för ditt lag. Om du är med i matchen så fattar du vad jag menar.
Citera
2024-07-06, 00:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det här är en ganska ordentlig felbedömning. Det finns sannolikt bara två branscher där kontrollen är så pass hög att man i produktion till och med har SOPs som beskriver hur och när någon kan gå på toaletten. Alla processer är validerade och står under ständig kontroll.

Anledningen är att aerospace och pharma är två industrier där ett misstag i regel betyder att det kommer kosta människoliv.

Pfizer kan inte ta några genvägar, det kan jag garantera dig. Och i likhet med andra industrier finns det inget självändamål att utveckla och sälja dåliga läkemedel. Man försöker utveckla och sälja BRA läkemedel, på samma sätt som ett möbelföretag försöker utveckla och sälja BRA möbler.

Antivaxxinrörelsen har grävt ned sig själva sedan Andrew Wakefield forskningsfuskade för att ge oförstående föräldrar något att skylla på när deras barn uppvisade symptom på autism. Det måste vara någons FEL (sök på Bobbo Sundgren så får du ett ännu bättre exempel på samma fenomen). Det är vad det hela handlar om.

I fallet med COVID-vaccin var det dessutom så lyckosamt att SARS-CoV-2 dök upp ett par år efter att man hade mRNA-tekniken redo och ganska enkelt kunde ta fram ett vaccin på ett par dagar. Det är klart att det gör att folk känner sig okunniga och oroade inför den typen av tekniskt språng och därför vill hitta på ursäkter för att förklara hur det kunde gått så fort = "de måste ha tagit genvägar".
Citera
2024-07-06, 00:22
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Korrektamund0 presenterar fakta hela tiden. Ni i andra gruppen presenterar hittills bara fantasier det är ett problem för ditt lag. Om du är med i matchen så fattar du vad jag menar.

Har inte sett nån "fakta". Enbart försök till härskarteknik o korkade kommentarer från din "K". Vederbörande skrev ju om vilka otrevliga biverkningar det var av Mrna injektionerna vilket var "fakta" men ändrade sen till att attackera allt som inte var positivt för Pfizer av nån anledning.
Citera
2024-07-06, 01:11
Medlem
Citat:

Jag har ju inte deltagit i den senaste diskussionen som du svarar på här, men det är oklart vad du menar med "ni andra i gruppen" och vilket "lag" den ska komma in i, om du menar att alla de andra ska komma med i ditt och korektalduos lag med 2 pers? När jag skrev att jag skulle kolla mer på eventuell turbo-cancer och mrNA-vaccinet och nämnde ett par studier ( (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)), svarade du:

Citat:
Bra jobbat Lamento! Blir intressant att följa 🙂

Jag har ju skrivit mer om det sedan. Har du följt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in