2024-07-06, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Verkligheten är ju precis det motsatta och alla rapporter motsäger dina påståenden? Nu har du väl inga trovärdiga källor så jag avstår från att be dig om sådana

"Alla rapporter motsäger dina påståenden" skriver du. Vad då för rapporter?

Det jag skrev om krigsänkorna och deras uteblivna efterlevandeersättning och den ilska från övrig befoljkning de möter har jag fått från en film från ett tyskt/franskt TV-bolag som jag såg häromdagen. Ganska skrämmande men sådant tittar sådant folk som du knappast på. Få av er är intresserade av ukrainska folket, de ukrainska soldaterna - det är jag och jag ser dem som medmänniskor.

https://www.youtube.com/watch?v=yMyeG8Bm6dI

Jag anser att ukrainska Deepstate är trovärdiga när de skriver om frontförflyttningar och problem internt i ukrainska armen. Det har kommit många och viktiga sådana motgångar och många och viktiga sådana om interna problem med i ukrainska armen även de senaste tiden.

Ukrainska Deepstate har tecknat avtal om krigsrapportering med ukrainska armen (även om de visserligen lutar mot säkerhettjänsten och ukronazis) men du kan faktiskt inte beskylla dem för att vara Ryzz-troll.

Vad gäller ukrainska militära framgångar är Deepstate lika tillförlitlig som tex Military Summary vasd gäller ryska. Vilken fruktansvärd brist på kritiskt tänkande många Nato-"svennar" nu uppvisar. Byden, Grägg och Pasikivi vet själva att de ljuger men ni dumskallar tror på dem blint.

En Nato-vänlig rapportör när det gäller själva kriget som jag tycker är trovärdig är den australienske fd legosoldaten Willy OAM.
Citera
2024-07-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Samtliga F-16 kommer att skjutas ner mycket snabbt. Detta kommer också att drabba USA:s marknadsföring och försäljning av skrotet. Ryskt luftvärn håller toppklass.

Undrar när ni skall börja använda det där luftvärnet av toppklass, det som använts hitintills har ju varit rena skiten, klarar ju vara ta ner det egna flyget!
Citera
2024-07-06, 10:40
Medlem
En japan har räknat Rysslands S-300/400 TELs(Transporter erector launcher) öster om Novosibirsk.
Novosibirsk ligger ca 300mil ifrån Ukrainska gränsen.
11 av 17 regementen/baser har blivit av med TELs, flertalet har blivit av med samtliga om än i låg numerär(8-20st per regemente).
De bedömer att ca 60st av dessa har skickats till alt. i närheten av Ukraina. Sakta men säkert förbrukas rysk materiel och merparten av tillgänglig förmåga är dedikerad till Ukraina.

https://x.com/AS_22im/status/1809217169978503304
Citera
2024-07-06, 10:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Även tvångsrekryterade milismän från "DPR" och "LPR" behandlades som skräp 2022. Minns flera videos där ukrainare klagade över att ryssen plockat upp döda ryssar men lämnat kvar döda LPR:are och DPR:are för att ruttna på åkrarna.
Vilken fantastisk respekt och vördnad de visar för de människor de säger sig ha befriat.
Citera
2024-07-06, 10:48
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Nu är det ju inte min definition, det är inte jag som har kommit på den.
[/i]

Ja du är ju såklart helt oskyldig till ditt tramsande i tråden om att sverige bedriver ett proxykrig när vi stöttar Ukraina att försvara sig. I stället för att tramsa lägg upp en länk där någon expert tolkar att just Sverige bedriver ett proxykrig. Din polare sverigehataren och psykfallet Anders Ramelsjös blogg räknas inte.
Citera
2024-07-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ja, mina ovänner. Det går snabbt utför för Ukraina och det västliga proxyprojektet. Nu kommer kanske F-16? Blir detta "the next wonder weapon"? Jag skulle inte tro det. Allt det samlade väst har försökt har misslyckats totalt. Sanktionerna har drabbat väst mycket värre. Vilket fiasko. Jag rodnar och skäms å era vägnar, för ni är tammefan skamlösa. Ni skadar väst å det grövsta.

Jag tycker det går bra för Väst, 0 döda eller skadade soldater mot ryssens ca 500k. Ca 1500 förstörda fordon mot ryssens 45.000. Eus och usas samt övriga västs ekonomier går uppåt, speciellt usas medan ryssens har helkrachat. Väst har i princip hela sin militär och militära kapacitet orörd medan ryssens är till 70% borta. Väst har igång sin krigsmateriel och äntligen ammunition produktion så att det inte längre skall bli brist, ryssen Jan inte bygga nytt pga sanktioner och tigger värdelöst skräp av Nordkorea och Iran. Hela Väst står upp tillsammans medan ni har talibanerna .....visst man skäms.
Citera
2024-07-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Såklart europa fixar detta. Alla som är insatta förstår att detta är viktigt. Johan johansson på kebaben i oskarshamn kanske inte fattar men politikerna gör det. Ryssland har inget att hoppas på.

Överger trump europa så får usa problem med tullar och annat. Övriga väst är det usa lever på precis som tex kina som lever på väst, inkl usa. Varför skulle han göra sig ovän med sina närmast allierade?

Du har inte förstått att Europa lever på allmosor från övriga världen? Patent etc. När andra länder fattar att man kan skita i sådant har Europa inga inkomster, bara utgifter.
Citera
2024-07-06, 10:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
En japan har räknat Rysslands S-300/400 TELs(Transporter erector launcher) öster om Novosibirsk.
Novosibirsk ligger ca 300mil ifrån Ukrainska gränsen.
11 av 17 regementen/baser har blivit av med TELs, flertalet har blivit av med samtliga om än i låg numerär(8-20st per regemente).
De bedömer att ca 60st av dessa har skickats till alt. i närheten av Ukraina. Sakta men säkert förbrukas rysk materiel och merparten av tillgänglig förmåga är dedikerad till Ukraina.

https://x.com/AS_22im/status/1809217169978503304

Om Ryssland börjar falla samman kan nog Kina gå in och ta för sig av det allt mer oförsvarade Sibirien. Japan kan lätt ta tillbaka sina öar också.
Citera
2024-07-06, 11:00
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
"Alla rapporter motsäger dina påståenden" skriver du. Vad då för rapporter?

Det jag skrev om krigsänkorna och deras uteblivna efterlevandeersättning och den ilska från övrig befoljkning de möter har jag fått från en film från ett tyskt/franskt TV-bolag som jag såg häromdagen. Ganska skrämmande men sådant tittar sådant folk som du knappast på. Få av er är intresserade av ukrainska folket, de ukrainska soldaterna - det är jag och jag ser dem som medmänniskor.

https://www.youtube.com/watch?v=yMyeG8Bm6dI

Det fetade....rena skitsnacket....Du är förmodligen en av de äckligaste individerna i dessa forum och ni är några stycken.

Om man har det allra minsta uns av medmänsklighet och humanism så jobbar man för de ryska orchernas tillbakadragande och för Ukrainarnas rätt till sitt land och självbestämmande, gör du det?
Senast redigerad av RealTide 2024-07-06 kl. 11:02.
Citera
2024-07-06, 11:02
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Vad är fel? Enligt definitionen av proxykrig i NE bedriver vi proxykrig. Oavsett när vi gick med i NATO.

Känns det bättre om vi förnekar det och kallar vapnen för bistånd? Gör det då.

Om definitionen av proxykrig och FN stadgarna går hand i hand, varför detta bråk?
Vi står väl för FNs stadgar?
Citera
2024-07-06, 11:35
Medlem
snake65s avatar
Ni ryzz vänner som påstår att ryZZland har låga förluster i Ukraina, varför måste man rekrytera så många sk soldater
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=5b78478064052a96ed1dbad8729c2 4b2
Citera
2024-07-06, 12:01
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Du har inte förstått att Europa lever på allmosor från övriga världen? Patent etc. När andra länder fattar att man kan skita i sådant har Europa inga inkomster, bara utgifter.

Tror du på det tramset själv ? Testa du att exempelvis tillverka kretskort/chips/processorer utan Holländsk teknik . Det klarar inte ens SMC av i Taiwan förstår du .

Råvaror utan kunskap att förädla dom gör ingen rik eller välmående . Rent krasst kan du ha hur mycket kisel som helst eller sällsynta jordartsmetaller ( Har du inte kunskapen är det fortfarande bara en sten ) Fast du som en högt vidareutvecklad varelse kanske äter sten och jord samt skickar meddelanden via flaskpost ? Det kanske är därför du briljerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in