Citat:
"Alla rapporter motsäger dina påståenden" skriver du. Vad då för rapporter?
Det jag skrev om krigsänkorna och deras uteblivna efterlevandeersättning och den ilska från övrig befoljkning de möter har jag fått från en film från ett tyskt/franskt TV-bolag som jag såg häromdagen. Ganska skrämmande men sådant tittar sådant folk som du knappast på. Få av er är intresserade av ukrainska folket, de ukrainska soldaterna - det är jag och jag ser dem som medmänniskor.
https://www.youtube.com/watch?v=yMyeG8Bm6dI
Jag anser att ukrainska Deepstate är trovärdiga när de skriver om frontförflyttningar och problem internt i ukrainska armen. Det har kommit många och viktiga sådana motgångar och många och viktiga sådana om interna problem med i ukrainska armen även de senaste tiden.
Ukrainska Deepstate har tecknat avtal om krigsrapportering med ukrainska armen (även om de visserligen lutar mot säkerhettjänsten och ukronazis) men du kan faktiskt inte beskylla dem för att vara Ryzz-troll.
Vad gäller ukrainska militära framgångar är Deepstate lika tillförlitlig som tex Military Summary vasd gäller ryska. Vilken fruktansvärd brist på kritiskt tänkande många Nato-"svennar" nu uppvisar. Byden, Grägg och Pasikivi vet själva att de ljuger men ni dumskallar tror på dem blint.
En Nato-vänlig rapportör när det gäller själva kriget som jag tycker är trovärdig är den australienske fd legosoldaten Willy OAM.